واکنش شدید بورس به دلار/شاخص کل ۳۹ هزار واحد رشد کرد + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۳۹هزار و ۵۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۷۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۷ هزار و ۷۳۸ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران پس از پشت سر گذاشتن دوران کم رونق و نزولی خود و در حالی که دیگر بازارهای موازی شتابان حرکت می کردند، امروز روند صعودی پرقدرتی را پیش گرفت به طوریکه بزرگان یکی پس از دیگری به سمت سقف های قیمتی به حرکت درآمدند و در نهایت شاخص کار خود را با رشد به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (۲۳ خرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۳۹هزار و ۵۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۷۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۷ هزار و ۷۳۸ واحد رشد داشت.  بازار بورس تهران پس از پشت سر گذاشتن دوران کم رونق و نزولی خود و در حالی که دیگر بازارهای موازی شتابان حرکت می کردند، امروز روند صعودی پرقدرتی را پیش گرفت به طوریکه بزرگان یکی پس از دیگری به سمت سقف های قیمتی به حرکت درآمدند و در نهایت شاخص کار خود را با رشد به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش با توجه به خبرهایی خوب در خصوص تعدیل مثبت مجدد در گزارشات حسابرسی شده ۱۴۰۰ و انتظار برای جهش سود امسال، رشد قیمتی را تجربه کرد و در نهایت نماد شتران در دامنه ۳ درصد مثبت و نمادهای شپنا و شبندر در دامنه های ۲.۵ و ۱.۸ درصد مثبت بسته شدند.

بانکی ها هم متعادل و مثبت بودند و نمادهای وبملت، وتجارت و وبصادر در دامنه ۲.۵ درصد مثبت نوسان کردند و در این میان نماد وسالت با صف خرید ۴۵ میلیون سهمی بسته شد. پتروشیمی ها هم با تاثیر پذیری از تصمیم اخیر بانک مرکزی در اکثر نمادها سبزپوش بودند و نمادهای نوری، پارس و تاپیکو در صدر تقاضای این گروه قرار داشتند. خودرویی ها هم امروز با برتری خریداران و تقاضای قوی از سوی آنها یکپارچه مثبت بودند و در اکثر نمادها از جمله خودرو، خساپا، ورنا و خگستر با صف خرید بسته شدند.

نمادهای گروه فلزات اساسی و معدنی هم فضای مثبت و خوبی را تجربه کردند به طوریکه در پایان نمادهای فولاد و فملی به ترتیب در دامنه های ۱.۷ و ۳.۵ درصد مثبت و نماد فخوز هم با بیش از ۱۰۰ میلیون صف خرید به کار خود پایان دادند.

در گروه ساختمانی هم نمادهای ثاخت و ثنور ار صف خرید برخوردار بودند. سیمانی ها هم همچنان بر مدار صعودی حرکت کردند. دارویی ها هم به واسطه افزایش احتمالی نرخ ها مثبت بودند. نبض مثبت در گروه های غذایی و زراعتی هم میتپید.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد قثابت در قیمت ۳.۲۰۰ ریال و در محدوده ۲.۵ درصد مثبت اشاره کرد و در پایان با صف خرید بسته شد.

رشد ۳۹ هزار و ۵۹ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳۹ هزار و ۵۹ واحد رشد به رقم یک میلیون و ۵۷۱ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۷ هزار و ۷۳۸ واحد رشد کرد و به رقم ۴۲۹ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۶۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۴۹۸ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام میدکو، فولاد، فملی، پارس، تاپیکو، ومعادن، وغدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سآبیک، شستا، شپنا، خودرو، فولاد، شتران، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۴۱۵ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۴۱۵ واحد رشد، رقم ۲۱ هزار و ۴۲۲ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۸۵ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۳۰هزار میلیارد و ۵۳۶ میلیون تومان انجام شد.

سهام بپاس، آریا، شگویا، هرمز، صبا، ارفع، ومهان بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد ددانا، فزر، آریا، کرمان، فرابورس، شگویا، شاروم است.

انتهای پیام. /

۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 29220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha