کسی از مریخ به ما نگاه می‌کند؟ | راز یک چشم بزرگ در سطح سیاره سرخ

مریخ همواره کاندیدای مورد علاقه بشر برای جستجوی حیات در منظومه شمسی بوده و حمله مریخی‌ها به زمین موضوع تکراری فیلم‌ها و کتاب‌ها بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از همشهری آنلاین، این موضوع به‌قدری محبوب است که تقریبا به نظر می‌رسد، ما مخفیانه آرزو می‌کنیم سیاره ما توسط مریخی‌ها مورد حمله قرار بگیرد!

پس این ایده که کسی از سطح سیاره سرخ به ما خیره شده است چه می‌تواند باشد؟ این موضوع مطمئنا باعث نشستن عرق سرد بر پیشانی ما می‌شود، زیرا نشان می‌دهد در حالی که ما با ارسال فضاپیما مشغول مطالعه و تحقیق درباره همسایه خود بوده‌ایم، کسی یا شاید هم چیزی در این سیاره در مقابل چشمان خود را به ما دوخته است!

آخرین عکسی که توسط مدارگرد آژانس فضایی اروپا (ESA) گرفته شده، مطمئنا شبیه آن است! اما جویندگان هیجان باید کمی دست نگه دارند، زیرا این عکس از دهانه‌ای عظیم در سطح مریخ گرفته شده است. البته این بدان معنا نیست که ترسناک به‌نظر نمی‌رسد. دهانه تقریبا به شکل یک چشم است و با یک منطقه سیاه‌شده در مرکز کامل می‌شود. این دهانه ۳۰ کیلومتر عرض دارد و در منطقه‌ای در نیمکره جنوبی مریخ قرار دارد. این منطقه Aonia Terra نام دارد.

این منطقه در مریخ دارای دهانه‌های بسیاری است که در اثر برخوردهای عظیم ۴ میلیارد سال پیش شکل گرفته‌اند. در آن زمان منظومه شمسی در مراحل اولیه خود بود و سیارات در حال شکل‌گیری بودند. در این میان، صخره‌های فضایی عظیمی که در منظومه شمسی تازه شکل‌گرفته در حال پرسه زدن بودند، به این سیارات نوزاد برخورد می‌کرند.

زمین نیز ضربه خورده، اما بسیاری از شواهدِ چنین بمبارانی در فرآیندهای طبیعی مختلف که میلیاردها سال در جریان بوده‌اند پاک شده است.

۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 29210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha