تشکیل کمیته‌ای مشترکی مابین وزارت صمت و نیرو برای جلوگیری از ضرر و زیان واحدهای تولیدی

در تابستان سال گذشته قطعی برق واحدهای تولیدی بدون اطلاع قبلی انجام می‌شد اما اکنون قرار بر این شد تا این اقدام نه تنها با اعلام به آنها بلکه با توافق تشکل‌ها صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ محمدصادق مفتح به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای کنترل قطعی برق صنایع در تابستان اشاره کرد و گفت: به دنبال ضرر و زیان سال گذشته صنایع تحت تاثیر قطعی پیاپی برق آنها، کمیته مشترکی مابین وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیرو تشکلی شد تا بتوان از طریق تصمیمات اتخاذ شده در این کمیته مانع از ضرر و زیان احتمالی صنایع در پیک مصرفی برق برای تابستان شویم.

وی اظهار داشت: در زمستان سال گذشته، اقدامات درستی برای کنترل مصرف گاز صنایع در دستور کار قرار گرفت و در آن زمان توانستیم به موفقیت‌های زیادی در عدم قطعی گاز صنایع دست پیدا کنیم.

مفتح خاطرنشان کرد: اکنون در حال مدیریت قطعی برق صنایع هستیم و تصمیمات اتخاذ شده به گونه‌ای است که کمترین آسیب به صنایع مختلف وارد شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که در وضعیت فعلی به دنبال اولویت‌ بندی برای قطعی برق صنایع هستیم تا ضمن جبران کمبود برق، کمترین خسارت به صنایع وارد شود.

به گفته وی قطعی برق صنایع در استان‌های مختلف، متفاوت است بر این اساس قرار شد تا نیروگاه برق CHP شهرک‌های صنعتی به کار گرفته شوند.

مفتح تاکید کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده، قطعی برق واحدهای تولیدی از قبل اعلام می‌شود تا صنایع خسارت چندانی بابت این قطعی‌ها متحمل نشوند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برخی از صنایع در ابتدای زنجیره قرار دارند و در صورت قطعی یکباره برق، صنایع تبعی آنها هم ضربه خواهند خورد، گفت: صنایعی مانند سیمان کلینکر زیادی تولید کردند؛ بنابراین اگر فقط آسیاب روشن باشد در تامین سیمان به مشکل بر نخواهیم خورد.

وی اظهار کرد: به مرور تصمیمات اتخاذ شده برای صنایع اعلام خواهد شد.

مفتح اظهار داشت: در تابستان سال گذشته قطعی برق واحدهای تولیدی بدون اطلاع قبلی انجام می‌شد اما اکنون قرار بر این است تا قطعی برق صنایع نه تنها با اعلام آنها بلکه با توافق تشکل ها صورت بگیرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان اما همچنان برق هیچ صنعتی قطع نشده است و تمام تلاش مجموعه دو وزارتخانه صمت و نیرو کاهش تبعات قطعی برق صنایع است.

۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 29201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha