لایحه قانون جامع سالمندی تهیه می‌شود

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: لایحه قانون جامع سالمندی ظرف سه ماه تهیه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حاشیه دهمین جلسه شورای ملی سالمندان گفت: لایحه قانون جامع سالمندان ظرف سه ماه توسط دبیرخانه شورای عالی سالمندان تهیه و برای تصویب به هیأت دولت ارائه می‌شود که پس از تصویب در دولت در قالب لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

وی گفت:‌با توجه به اینکه در آستانه تهیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور و همچنین تهیه لایحه سند برنامه هفتم توسعه قرار داریم موضوع مهم سالمندان در دستور کار شورای عالی سالمندان قرار گرفته که در حال حاضر ۱۰ درصد از جمعیت کشور به عنوان عصاره ملت به شمار می‌روند و در طبقه جوان کنونی چهره سالمندان کشور در آینده را تشکیل می‌دهند و باید یک الزام قانونی برای سالمندان و ضرورت تشکیل جلسات شورای ملی سالمندان انجام شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به الزام قانونی شورای عالی سالمندان اشاره کرد که از ۱۰ سال قبل در قانون دیده شده و ضرورت تشکیل جلسات شورای عالی سالمندان و تهیه سند ملی سالمندان مدنظر قرار گرفته و هم اکنون با کمک صاحب نظران و نهادهای عمومی غیردولتی و دریافت نظر دستگاه‌های مرتبط سند ملی سالمندان به عنوان نقشه راه تهیه شده است.

شریعتمداری این را هم گفت: زندگی سالمندان همراه با مسئولیت اجتماعی باید مدنظر لایحه جامع سالمندان قرار بگیرد و تهیه این سند با امضای وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی ورئیس سازمان برنامه بودجه ابلاغ شد و در جلسه امروز به دبیرخانه شورای عالی سالمندان تکلیف شد که ظرف سه ماه لایحه جامع قانون سالمندی تهیه شود و برای تصویب در دولت پیشنهاد شود که بعد از آن از سوی دولت به عنوان لایحه‌ای به مجلس ارائه شود.

وی عنوان کرد: ‌آئین‌نامه داخلی شورای سالمندان در جلسه امروز به تصویب رسید و کمیته‌های استانی شورای سالمندان تشکیل می‌شود و ظرف یک ماه گذشته دبیرخانه شورا در زمینه احکام در بودجه ۱۴۰۰ کشور و نیز سند برنامه هفتم توسعه جمع‌آوری و به سازمان برنامه بودجه ارائه می‌شود.

* ظرف ۲۰ سال آینده جمعیت سالمند کشور دو برابر می‌شود

در این جلسه همچنین وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد در حالی که در کشورهای دیگر ظرف صد سال جمعیت سالمندان دو برابر می‌شود اما در ایران در ۲۰ سال آینده جمعیت سالمند کشور دو برابر می‌شود که برای نگهداری سالمندان در درون خانواده باید فکری شود.

وی گفت: ظرف سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۲۵ دو سوم جمعیت کشور در سن ۱۶ تا ۶۰ سال خواهد بود که در واقع جمعیت کار تلقی شده و جهش تولید باید توسط آنها صورت بگیرد.

۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
کد خبر: 2918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha