جلسه ویژه ارزی رئیس کل بانک مرکزی با صرافان/بازار از صالح آبادی حرف شنوی خواهد داشت؟

همزمان با تشدید نوسانات ارزی در بازار، رئیس کل بانک مرکزی در میرداماد میزبان صرافان ارزی است تا هماهنگی‌های لازم برای اجرای سیاست‌های جدید ارزی را با فعالان بازار ارز انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از مشرق، در پی تشدید نوسانات ارزی که عمدتاً ناشی از خبرهای سیاسی و حواشی مربوط به مذاکرات هسته‌ای است، در روزهای گذشته نرخ ارز در بازار آزاد افزایش یافته است.

فعالان بازار علت اصلی نوسانات اخیر ارزی را جو روانی می دانند و می گویند عرضه ارز مناسب است، اما بانک مرکزی نباید اجازه دهد که اختلاف دلار نیمایی و آزاد افزایش یابد.

طبق مصوبه اخیر سران قوا، اختیارات بانک مرکزی در حوزه ارزی افزایش یافته و این بانک مجاز به مدیریت بازار ارز با استفاده از تمام اختیارات‌ش است. همزمان با مصوبه سران قوا، بانک مرکزی جلسه ای ارزی را با حضور صرافان ارزی در برج میرداماد برگزار کرد و صرافان را در جریان جزئیات اقدامات آتی این بانک در حوزه ارزی قرار داد.

امروز نیز طبق اعلام مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی، رئیس کل این بانک میزبان صرافان است تا اقدامات و برنامه های جدید ارزی را باآنها در میان بگذارد.

هجوم معامله گران رمز ارزی به بازار دلار

در همین رابطه اقتصادنیوز نوشت: برخی از فعالان بازار معتقدند تنش ها بین ایران و غرب روز به روز زیادتر می شود و نوسانات سنگین قیمت دلار بازار را شوکه و گیج کرده است

 بازار ارز تهران در روز ها اخیر  شاهد ترس و هیجان معامله گران قیمت دلار بوده است . قیمت دلار در سایه این دو عامل مذکور  رکورد تاریخی جدید را ثبت کرده است.  

قیمت دلار شوکه و گیج شد 

برخی از فعالان بازار معتقدند تنش ها بین ایران و غرب روز به روز زیادتر می شود  و نوسانات سنگین قیمت دلار بازار را شوکه و گیج کرده است .

بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران نشان می دهد که در شرایط کنونی  معامله گران کمتر در موقعیت فروش قرار می گیرند و بر اساس، تحلیل های فنی در موقعیت خرید جدید قرار می گیرند. 

احتمال  هیجان تازه در بازار دلار 

دیشب در بازار پشت خطی قیمت  دلار تا اندکی پایین تر از معاملات نقدی روز شنبه بود اما در ساعت 21:54 دقیقه به وقت تهران بالاتر از سقف معامله شد. عده ای از معامله گران معتقدند در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز در محدوده مذکور تثبیت شود  این امر می تواند زمینه ساز ورود دلار به کانال جدید شود و به تبع آن هیجان تازه ای در بازار ارز شکل بگیرد. 

ردپای سرمایه گذاران رمز ارزی در بازار ارز و سکه 

از طرفی هم بازار رمزارزها دچار افت تازه ای شده است و این موضوع می تواند زمینه ساز خروج معامله گران از بازار یاد شده و ورود به بازارهای جدید چون بازار ارز و سکه شود.

نرخ دلار اصلاح می شود؟ 

با این حال برخی از فعالان بازار معتقد بودند  که نرخ دلار سقف قیمتی را لمس کرده و با اشاره به عقب نشینی اسکناس آمریکایی در ابتدای شب گذشته از احتمال  اصلاح قیمت در بازار امروز سخن می گفتند . 

۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 29168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha