فنرباغچه بازهم مشتری طارمی شد/ اصرار مربی پرتغالی به جذب مهدی!

باشگاه فنرباغچه که سرمربی سابق تیم بنفیکا پرتغال را به خدمت گرفته است، با نظر این مربی مشتری مهدی طارمی مهاجم تیم پورتو شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راداراقتصاد، مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو در فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت و یکی از عوامل اصلی قهرمانی این تیم در لیگ و جام حذفی پرتغال بود.

هرچند طارمی تا سال ۲۰۲۴ با پورتو قرارداد دارد و این باشگاه پرتغالی هم شرایط سختی را برای جدایی پیش پای او گذاشته اما از ترکیه خبر می‌رسد باشگاه فنرباغچه دوباره مشتری این مهاجم شده است.

فنرباغچه که تابستان سال گذشته دنبال به خدمت گرفتن طارمی بود و در جذب او ناکام ماند، این بار با هدایت «خورخه ژسوس» سرمربی سابق بنفیکا که از توانایی‌های طارمی به خوبی شناخت دارد این برنامه را پیگیری می‌کند.

طبق اعلام سایت takvim ترکیه، فنرباغچه پیشنهاد انتقال قرضی و یک ساله طارمی را به باشگاه پورتو ارائه کرده است.

این رسانه نوشت: «در حالی که فنرباغچه به تلاش‌های خود برای نقل و انتقالات سرعت می بخشد، نام مهدی طارمی مهاجم ایرانی به میان آمد. آبی و زردها (لقب فنرباغچه) درهای باشگاه پرتغالی را برای جذب ستاره ایرانی زدند؛ بازیکنی که در ۳۲ بازی ۲۰ گل به ثمر رساند و ۱۳ پاس گل داد و فصل گذشته در پورتو شگفتی ساز بود. شنیده‌ها حاکی از آن است که طارمی در لیست خورخه ژسوس قرار دارد و بسیار مایل است که به ترکیه بیاید اما تصمیم نهایی را باشگاه پورتو خواهد گرفت.»

در ادامه این گزارش آمده است: «گفته می‌شود پورتو خواهان خرید اجباری مهاجم ایرانی با ارزش ۲۰ میلیون یورو است. طارمی تا ژوئن ۲۰۲۴ با پورتو قرارداد دارد. نام دیگر مهاجمی که فنرباغچه برای تقویت خط حمله در نظر دارد، اریسون از تیم بوتافاگو است. اریسون ۲۳ ساله با این باشگاه قراردادی ۱.۵ ساله دارد اما ژسوس او را به مدیران فنرباغچه توصیه کرده است چون او بازیکنی جوان، آینده دار و اقتصادی است.»

takvim همچنین به سابقه حضور طارمی در لیگ ترکیه و تیم ریزه اسپور در سال ۲۰۱۶ پرداخت و اعلام کرد که طارمی آن زمان بدون انجام بازی برای ریزه اسپور به ایران بازگشت و از سوی فیفا جریمه و محروم شد.

فنرباغچه در حال حاضر یک مهاجم ایرانی دیگر به نام اللهیار صیادمنش را دارد اما به دنبال فروش این بازیکن ایرانی به تیم هال سیتی انگلیس است. پیشنهاد فنرباغچه به طارمی و باشگاه پورتو هم هرچند جذاب به نظر می‌رسد اما بعید است که پورتو با این انتقال موافقت کند.

باوجود اینکه رسانه ترکیه‌ای گفته است که طارمی تمایل دارد به فنرباغچه برود اما پیش از این علیرضا نیکومنش مدیر برنامه این مهاجم گفته بود که مهدی از حضور در پورتو راضی و خوشحال است و هرگونه تصمیم گیری برای مقصد بعدی را به پورتو و مدیران این باشگاه سپرده است: «جاه طلبی طارمی نامحدود است، اما اولین و آخرین تصمیم با باشگاه پورتو است. آنها هستند که برنامه ریزی می‌کنند، آنها هستند که آنچه را که از بازیکن می‌خواهند می‌گویند و طارمی همیشه و صد درصد به آن احترام خواهد گذاشت.»

۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 29166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha