پیروزی دلچسب ملی پوشان والیبال ایران مقابل استرالیا + فیلم

تیم ملی والیبال ایران توانست استرالیا را در لیگ ملت‌های والیبال شکست دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  "ورزش سه"، در دو مسابقه ابتدایی لیگ ملت‌ها شاهد دو روی متفاوت از تیم ملی والیبال ایران بودیم. در دیدار اول تیم جوان شده ایران مقابل چین قرار گرفت و به جز یک ست نمایش قابل قبولی برابر حریف خود داشت و در پایان موفق شد با نتیجه ۳-۱ به پیروزی برسد تا سرو قامتان کشورمان شروع خوبی را در این تورنمنت تجربه کرده باشند.

در مسابقه دوم اما اوضاع به شکل کاملاً متفاوتی برای شاگردان بهروز عطایی پیش رفت؛ جایی که تیم ملی والیبال ایران بر خلاف مسابقه اول خود یک نمایش ناامیدکننده را ارائه داد و در سه ست پیاپی از حریف نه چندان قدرتمند خود شکست خورد. 

بعد از دو تجربه متفاوت در شروع لیگ ملت ها تیم ملی والیبال ایران بامداد امروز در مسابقه سوم خود مقابل استرالیا قرار گرفت و در نهایت موفق شد حریف خود را با نتیجه ۳-۱ شکست دهد. تیم ملی والیبال ایران در این ست نخست این دیدار، بازی روانی به نمایش گذاشت و استرالیا تا امتیاز نهم تقریبا همگام با ایران پیش آمد اما در ادامه مردان والیبال ایران اقتدار خود را در زمین به حریف دیکته کردند و ست نخست ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران به پایان رسید. در ست نخست تیم ایران ۱۳ امتیاز از حمله، دو دفاع، دو سرویس و هشت امتیاز از اشتباهات استرالیا به دست آورد.

در ست دوم روند خوب تیم ایران ادامه یافت و به‌رغم اینکه استرالیا در امتیازهای ابتدایی پایاپای با ایران پیش آمد، شاگردان بهروز عطایی ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسیدند تا از نظر ست شماری دو بر صفر پیش بیافتند.

در ست سوم سه امتیاز اولیه بازی به تیم استرالیا رسید. این موضوع از نظر روانی تاثیر منفی بر روی بازیکنان جوان ایران داشت و به رغم تلاش ملی پوشان نتیجه این ست ۲۵ بر ۱۸ به استرالیا رسید. تیم ایران در این ست چند سرویس را به تور زد و امتیازهای زیادی از دست داد. رضا رمضانی و صابر کاظمی نیز در این ست به میدان آمدند.

در ست چهارم تیم ایران همانند ست‌های اول و دوم، کوبنده شروع کرد به گونه‌ای که سرمربی استرالیا در امتیاز ۶ بر دو به سود ایران مجبور به گرفتن وقت استراحت شد، اما امتیاز بعدی هم باز به ایران رسید. در مجموع این ست نیز ۲۵ بر ۱۵ به سود قرمزپوشان ایران شد تا مردان والیبال ایران در نهایت سه بر یک فاتح این میدان شوند.

عملکرد بازیکنان تیم ایران مقابل استرالیا در همه آیتم‌ها شامل حمله، دفاع و سرویس نسبت به حریف بهتر بود و با این نتیجه تیم ایران علاوه بر کسب دومین برد، شکست سه بر یک سال گذشته برابر این تیم را جبران کرد.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، امیرحسین توخته، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمدطاهر وادی و محمدرضا حضرت‌پور به عنوان لیبرو استفاده کرد.

ترنت اود آ، همیش هیزلدن، اتان گرت، بئو گراهام، نیکولاس بوتلر و مکس سنیکا در مناطق شش گانه زمین تیم استرالیا در ابتدای این مسابقه قرار گرفتند و لوک پری نیز لیبرو این تیم بود. هدایت تیم استرالیا را دیدوید پرستون برعهده داشت.

ورا مچان والتر هوگو از پرو به عنوان داور اول و بوروتو ایگلسیاس ریکاردو از کوبا به عنوان داور دوم، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

مردان والیبال ایران امروز (یکشنبه ۲۲ خرداد) دو مسابقه با فاصله کمتر از ۱۴ ساعت برگزار خواهند کرد که از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه و در دومین مسابقه با ژاپن روبرو خواهند شد تا به کار خود در هفته نخست لیگ ملت‌ها پایان دهند.

خلاصه والیبال ایران ۳ - استرالیا ۱ را اینجا ببینید.

برنامه مرحله نهایی والیبال لیگ ملتها ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

برنامه کامل و نتایج لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ و دیدارهای تیم ملی ایران + فیلم و عکس

۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۰
کد خبر: 29148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha