کتاب" زین میانه " تاریخ مفاخر میانه منتشر شد

به کوشش حسن محمدی نویسنده و پژوهشگر پرتلاش ادبیات، کتاب زین میانه که تاریخ مفاخر شهرستان میانه می‌باشد به زیور طبع آراسته شد. نویسنده در این کتاب به بررسی زندگانی و آثار مفاخر معاصر هنرهای هفت گانه شهرستان میانه پرداخته است. 

به گزارش گروه استانهای پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ;به کوشش حسن محمدی نویسنده و پژوهشگر پرتلاش ادبیات عامه، کتاب زین میانه که تاریخ مفاخر شهرستان میانه می باشد به زیور طبع آراسته شد. نویسنده در این کتاب به بررسی زندگانی و آثار مفاخر معاصر هنرهای هفت گانه شهرستان  میانه پرداخته است. 

میانه یکی از شهرهای مهم استان آذربایجان شرقی و مرکز شهرستان میانه است. این شهر در جنوب شرق استان قرار دارد و به واسطهٔ اینکه سال‌ها تنها راه ارتباطی منطقهٔ آذربایجان به بدنهٔ اصلی کشور از طریق درهٔ قافلانکوه بوده، به عنوان دروازهٔ آذربایجان شناخته می‌شود.

میانه با دارابودن ۱۸٫۸۷۰ کیلومتر مربع مساحت (سال ۱۳۹۴ خورشیدی)، سومین شهر بزرگ استان پس از تبریز و مراغه محسوب می‌شود. همچنین جمعیت این شهر بالغ بر ۹۵٬۵۰۵ نفر بوده (سال ۱۳۹۰ خورشیدی) و چهارمین شهر پرجمعیت استان پس از تبریز، مراغه و مرند به شمار می‌رود.

نام اصلی میانه، میانج بوده که هم‌اکنون نیز در زبان ترکی آذربایجانی به همین شکل بیان می‌شود؛ ولی پس از روی کارآمدن دودمان پهلوی، نام این شهر به نام فعلی تغییر یافت.

گفتنی است کتاب زین میانه به قلم حسن محمدی و ویراستاری زهرا محمدی را انتشارات رابین در ۵۰۰ نسخه به چاپ رسانده است.

۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
کد خبر: 2914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha