صندوق طلا پیشتاز بازار آتی شد

حجم بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به ۲۰ خرداد به ترتیب به ۲۸ هزار و ۶۰۱ قرارداد به ارزش نزدیک ۲۱۷ میلیارد تومان رسید. البته در هفته گذشته صندوق‌ها طلا دوباره مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از کالاخبر، در هفته ای که گذشت، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره نزدیک ۲۱۷ میلیارد و ۲۰۲ تومان و حجم این معاملات نیز به ۲۸ هزار و ۶۰۱ قرارداد رسید.

در جریان معاملات هفته قبل، تعداد ۱۵ هزار و ۴۵۶ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد که ارزش بیش از ۶۸ میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان را برای آن به ثبت رساند.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی و کسب سهم ۵۴ درصدی از کل قراردادهای منعقده، توانست مقام نخست معاملات را در متغیر حجم از آن خود کند اما به لحاظ ارزشی با سهم ۳۱ درصدی از ارزش کل قراردادها در جایگاه دوم و پس از صندوق طلا ایستاد.

معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید تیر، شهریور و آبان ۱۴۰۱ منعقد کردند.

انعقاد ۱۲ هزار و ۳۳۹ قرارداد آتی صندوق طلا نیز ارزش نزدیک به ۱۴۷ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومانی را در بازار به ثبت رساند. قراردادهای مذکور ۴۳ درصد از حجم کل و ۶۸ درصد از ارزش کل معاملات را رقم زدند و این دارایی پایه و در سه سررسید خرداد، مرداد و مهر ۱۴۰۱ رتبه دوم معاملات هفتگی را به دست آورد.

در دو سررسید تحویل خرداد و مرداد امسال نیز ۸۰۶ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۸۸ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 29133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha