از کدام پزشکان بیشتر شکایت می‌شود؟

ایرنا نوشت: مدیرکل کمیسیون‌های پزشکی، سازمان پزشکی قانونی کشور می‌گوید ۱۲هزار و ۱۲۰پرونده سال گذشته در نوبت‌های مختلف مورد بررسی قصور پزشکی قرار گرفت که ۴۷درصد از این پرونده‌هامحکوم و ۵۳درصد هم تبرئه شدند و همچنین در دوران کرونا نیز برخی از پروندهای قصور پزشکی محکوم شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،بابک سلحشور مدیرکل کمیسیون‌های پزشکی، سازمان پزشکی قانونی تاکید می‌کند از این تعداد پنج هزارو ۵۸۳هزار پرونده محکوم و شش هزار و ۵۳۷ هزار پرونده هم تبرئه شدند که ۴۷درصد از پرونده های قصورمحکوم و ۵۳درصد هم تبرئه شدند.

درمقایسه با تعداد پرونده های قصور در سال قبل از آن (۱۳۹۹) با ۱۰هزار و ۸۴۸ پرونده، تعداد پرونده ها در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

در سال گذشته بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی و بر مبنای موضوع کمیسیون قصور در همه نوبت‌های رسیدگی رشته جراحی زنان و زایمان با ۲۶۳۸ نفر رتبه اول بعد ازآن رشته جراحی عمومی با ۲۰۰۹ نفر و رتبه سوم دندانپزشکی با ۱۸۲۹ نفر قرار داشت. همچنین آمار مقایسه افراد درگیر در پرونده های قصور بر حسب رشته تخصصی نیز رتبه اول جراحی عمومی با ۱۹۱۸ مورد، رتبه دوم دندانپزشکی با ۱۷۱۵ مورد و رتبه سوم پرستاران با تعداد ۱۵۶۱ نفررا به خود اختصاص دادند.

در رشته زنان و زایمان از ۲۶۳۸ مورد پرونده ۱۷۷۲ مورد تبرئه و ۸۶۶ مورد محکوم شدند، در رشته جراحی عمومی از ۲۰۰۹ مورد ۱۲۷۶ مورد تبرئه و ۷۳۳ مورد محکوم و رشته دندانپزشکی از ۱۸۲۹ مورد ۷۷۲ مورد تبرئه و۱۰۵۷ مورد محکوم شدند.

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 29132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha