طلا روی سینه پسر فردین معصومی

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، چهل و دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام تختی به عنوان یکی از مراحل مهم چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد با حضور کشتی‌گیران داخلی و تیم های ارمنستان و گرجستان با معرفی نفرات برتر ۵ وزن دوم، به پایان رسید.

در فینال وزن ۶۱ کیلوگرم، رضا اطری نماینده سبک وزن ایران در المپیک توکیو که با حضور در یک وزن بالاتر به دلیل وزن کم نکردن عملکرد خوبی در این مسابقات داشت، برابر مجید داستان به برد قاطع ۶ بر ۲ رسید تا با قهرمانی در جام تختی جدی‌ترین گزینه برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان شود. داستان در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال ۲۰۲۱ و قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بزرگسالان حاضر بود اما نتوانست در این ۳ رویداد به مدال برسد.

در فینال وزن ۷۰ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ مقابل آرمان آندرسیان دارنده مدال نقره اروپا ۲۰۲۱ از ارمنستان با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید و بر سکوی نخست جام تختی ایستاد.

در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم، احمد بذری دارنده مدال‌های نقره و برنز جوانان جهان و نقره بزرگسالان آسیا، مقابل مهدی حاجیلوییان دارنده مدال نقره جوانان جهان ۲۰۲۱ با نتیجه سنگین ۶ بر یک شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.


اما در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیررضا معصومی چهره با آتیه کشتی ایران و دارنده مدال طلای نوجوانان جهان ۲۰۲۱ مقابل مهدی هاشمی دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۱ به روی تشک رفت و در پایان در شرایطی که ۷ بر صفر از حریف خود پیش بود، هاشمی به مبارزه ادامه نداد تا معصومی بر سکوی نخست سنگین وزن جام تختی قرار بگیرد.

معصومی به عنوان قهرمان جام تختی و نابغه سنگین وزن ایران برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان باید به مصاف امیرحسین زارع دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک برود. فرزند فردین معصومی در مسابقات چهانی نوجوانان نیز ستاره بی چون و چرای این رقابت‌ها بود.

نتایج دیدارهای فینال ۵ وزن دوم به شرح زیر است:

۶۱ کیلوگرم: رضا اطری ۶ – مجید داستان ۲
۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی ۳ – آرمان آندرسیان (ارمنستان) یک
۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی ۷ – مصطفی قیاسی ۵
۹۲ کیلوگرم: احمد بذری یک – مهدی حاجیلوئیان ۶
۱۲۵ کیلوگرم: سید مهدی هاشمی صفر – امیررضا معصومی ۷

همچنین روز گذشته(پنج شنبه) نیز رقابت‌های ۵ وزن نخست برگزار شد و احمد محمدنژاد جوان در ۵۷، وازگن توانیان از ارمنستان در ۶۵، محمدصادق فیروزپور در ۷۴، علیرضا کریمی در ۸۶ و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به عنوان قهرمانی رسیدند.

۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
کد خبر: 29098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha