آیا ریزش لونا کلاهبرداری بوده؟

دنیل شین، یکی از بنیانگذاران ترافرم لبز (Terraform Labs) اخیراً به فایننشال تایمز گفته است این شرکت از هیچ نقصی در الگوریتم بلاکچین آن آگاه نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، شین، یکی از مشهورترین کارآفرینان فناوری در کره جنوبی، اتهامات کلاهبرداری را رد کرد و ادعا کرد که قصد فریب کاربران وجود ندارد.

Terraform Labs در ژانویه 2018 (دی 1396) پس از رشد گسترده صنعت ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شد و توجه جریان اصلی را به خود جلب کرد.

دو کوان، مهندس سابق اپل و مایکروسافت، که وایت‌پیپر اولیه را برای یک پلتفرم پرداخت غیرمتمرکز نوشت، با همکاری شین شرکت‌اش را تأسیس کرد. شین قبلاً با شرکت بزرگ اینترنتی Ticket Monster به موفقیت چشمگیری دست یافته بود، اما پس از فروش سایت تجارت الکترونیک به دنبال موفقیت بزرگ دیگری بود.

آن‌ها در ابتدا روی پلتفرم پرداخت چای (Chai) کار می کردند که بی سر و صدا همکاری خود را با Terraform Labs خاتمه داد. چای همچنین تصریح کرد که پس از فروپاشی اکوسیستم، هیچ مواجهه‌ای با استیبل کوین TerraKRW (KRT) نداشته است.

پس از فروپاشی TerraUSD (UST)، مشخص شد که کوآن پیشتر در Basis Cash، یکی دیگر از پروژه‌های پایدار الگوریتمی شکست خورده فعالیت داشته است. پروژه‌ای که در آن ارزش تقریباً 54 میلیون دلار از دست رفته بود.

از بین رفتن 60 میلیارد دلار ارزش در ترا سؤالات زیادی را در مورد نیات واقعی بنیانگذاران پروژه ایجاد کرد. طبق گزارش U.Today، میلیاردر بیل آکمن این پروژه را به یک طرح هرمی تشبیه کرد. پت تومی، سناتور پنسیلوانیا گفت که سرمایه گذاران ترا ممکن است قربانی کلاهبرداری شده باشند.

آژانس پلیس متروپولیتن سئول اخیراً تحقیقات اختلاس را در آزمایشگاه Terraform را آغاز کرده است.

ماه گذشته، دفتر دادستانی عالی جمهوری کره نیز تحقیقاتی را در مورد فروپاشی دراماتیک ترا آغاز کرد.

۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 29086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha