نصب ماشین‌های جدید را شروع کرده‌ایم/ مابقی دوربین ها نیز ظرف امشب جمع می‌شوند

محمد اسلامی گفت: تمام تعهدات پذیرفته شده در برجام مغایر با ضوابط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛رئیس سازمان انرژی اتمی در برنامه صف اول شبکه خبر گفت:  از اول انقلاب لحن دولت ها متفاوت بوده اما دشمنی آمریکا تغییری نکرده و در ۲۰ سال گذشته همه کاری کردند تا جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنند.

محمد اسلامی در ادامه گفت که ایران برجام را پذیرفت و اجازه داد آژانس نظارت های فراپادمانی داشته باشد تا اعتماد سازی کند، اما چرا بحث PMD ( ادعای داشتن ابعاد نظامی در برنامه هسته‌ای ایران) که با برجام بسته شده را دوباره باز کردند.

تمام تعهدات پذیرفته شده در برجام مغایر با ضوابط آژانس است

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت که تمام تعهدات پذیرفته شده در برجام مغایر با ضوابط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

محمد اسلامی همچنین تاکید کرد که برای اولین بار CPF و برنامه خود را به آژانس ارائه کردیم و طبق اساسنامه آژانس، این نهاد وظیفه دارد از ما پشتیبانی فنی داشته باشد اما آژانس و سایر نهادهای بین‌المللی امروز اسیر صهیونیست‌ها شده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که باقیمانده حسن نیت خود را هم با برچیدن تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی ثبت‌کننده محدودیت‌ها که حدود ۱۸ تا بود جمع کردیم و مابقی هم ظرف امشب جمع می‌شود اما برای فعالیت‌های خودمان نمایندگان آژانس را در چارچوب ضوابط می‌پذیریم.

معاون رئیس جمهور گفت که مرکز جابر ابن حیان را هر سه ماه بازدید می‌کردند؛ پرونده آنجا را بستند و امروز دوباره درباره آنجا ادعا مطرح می‌کنند.

در تحقیق و توسعه، ۸ سال از برنامه جلوتریم

محمد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که محدودیت‌های ماشین را در مذاکرات اخیر ۴ سال کم کردند و در تحقیق و توسعه، ۸ سال از برنامه جلوتریم.

وی در مورد نقش فرانسه در مذاکرات هم گفت: همین فرانسه که نقش پلیس بد را در مذاکرات دارد، قبل از انقلاب یک میلیارد دلار پول ایران را برای سرمایه‌گذاری هسته‌ای گرفت، خورد و رفت و این کشور هرچه در صنعت هسته‌ای دارد از ایران دارد.

به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی، ۱۲ معدن برای استخراج اورانیوم در دستور کار است و به یاری حق در ۵ سال آینده در فرآوری معدنی متفاوت از گذشته خواهیم شد.

محمد اسلامی همچنین وعده داد تا دو سال دیگر مرکز تترا به عنوان بزرگ‌ترین مرکز رادیوداروی خاورمیانه به بهره‌برداری می‌رسد و در پایان گفت که حدود ۱۷ رادیوداروی جدید را در دست تحقیق داریم.

۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 29084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha