نخستین تصاویر از اموال کشف شده سرقت بانک ملی + فیلم

سارقان صندوق امانات بانک ملی با تلاش ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ لحظاتی پیش شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی خبر داد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: از ساعات اولیه روز دوشنبه که از این سرقت باخبر شدیم، مجموعه پلیس پیوسته بازدیدها و کار کارشناسی خود را آغاز کرد.وی ادامه داد: مجموعه پلیس آگاهی تهران بزرگ مجرب‌ترین و توانمندترین کارآگاهان را دارد که آنها طی طرح‌های عملیاتی توانستند سارقین را شناسایی کنند.

دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی در کمتر از ۴۸ ساعت

رئیس پلیس پایتخت افزود: با تلاش شبانه‌روزی همکاران در کمتر از ۴۸ ساعت تمامی سارقین و مرتبطین شناسایی و دستگیر شدند.

وی بیان کرد: برخی از این افراد داخل کشور و برخی دیگر در خارج از کشور دستگیر شدند. همچنین بخش اعظمی از اموال مسروقه مردم کشف شده است.

سارقان صندوق امانات بانک ملی دستگیر شدند | اولین تصاویر سارقان؛ یک خانم در میان دزدان | نحوه بازداشت و سرنوشت اموال مسروقه

کشف بخش زیادی از اموال مسروقه

رحیمی با اشاره به اینکه تحقیقات پلیس برای کشف دیگر اموال مردم که از صندوق امانت به سرقت رفته همچنان ادامه دارد، گفت: پلیس با اقتدار و توانمندی که دارد، توانسته در کمترین زمان ممکن هم سارقین را دستگیر و هم بخش زیادی از اموال را کشف کند.

رئیس پلیس پایتخت در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند سارق دستگیر شده است؟ گفت: تعداد سارقین را نمی‌توانم بیان کنم اما تمامی عوامل این سرقت به طور کامل دستگیر شده‌اند.یک ماه قبل به بانک تذکر داده بودیم

سردار رحیمی با اشاره به نحوه سرقت گفت: متاسفانه در زمینه مسائل ایمنی بانک دچار ضعف بوده است و زمینه سرقت فراهم شده است. پلیس به همین بانک یک ماه قبل تذکر داده بود و متاسفانه هیچ کدام از نقاط ضعف امنیتی برطرف نشده است.

وی گفت: عوامل بانک دخالت مستقیم در سرقت نداشته‌اند اما دو نفر در زمینه رعایت نکردن مسائل امنیتی قصور داشته‌اند که دستگیر شده‌اند. سارقان سابقه سرقت ناموفق از بانک هم داشتند و بیش از ۱۲ ساعت برای سرقت دربانک حضور داشتند.فرمانده انتظامی پایتخت گفت: بین سارقین افراد متخصص متخلف در حوزه‌های دوربین، کامپیوتر، هوا برش بوده و یک نفر هم خانم بوده که در امر فروش با آنها مشارکت داشته است.

وی گفت: تخصص تیم اصلی هم در تهران و شهرستانها سرقت بانک بوده است.

سردار رحیمی افزود: حتی یک نفر نگهبان توی بانک نبوده و  بانک نه به سامانه مهام نه به کلانتری و نه به پلیس ۱۱۰ هیچ سیستم ارتباطی نداشته است. هیچ سند امنیتی در بانک نبوده و این موضوع کذب بوده و همه اموال ارزشمند مردم اعم از پول و سکه و ارز بوده است.

۱۳ نفر از متهمان سرقت بانک ملی دستگیر شدند

در همین راستا، علی صالحی دادستان تهران عنوان کرد: ۱۳ نفر از متهمان سرقت بانک ملی دستگیر شدند و مقادیر زیادی از اموال مسروقه نیز کشف شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر از متهمان در تهران و شمال کشور دستگیر شدند، عنوان کرد: ۳ نفر از سارقان متواری در کشور همسایه دستگیر شدند. مقادیر زیادی از اموال مسروقه در فرودگاه امام خمینی (ره) در ماشینی که توسط متهمان تهیه شده بود و مقادیری در تهران کشف شد.

صالحی با بیان ایکه بررسی‌های لازم در خصوص این پرونده در حال انجام است، گفت: در حال حاضر متهمان تحت تحقیقات قضایی و در اختیار ضابطان قرار دارند.

ماجرای سرقت از بانک ملی چه بود؟

سرقت در پنجشنبه شب و در ساعات بامدادی روز ۱۳ خرداد به وقوع پیوسته و سارقان از طریق درب پشت ساختمان که در داخل پارکینگ داخلی وجود دارد با تخریب و بریدن قفل وارد ساختمان شده و بعد از برش دادن در گاوصندوقی بزرگ و بر هم زدن رمز آن به محوطه صندوق امانات بانک وارد شده اند.

 بر اساس تحقیقات صورت گرفته ۲۵۰ صندوق امانات تخریب شده اما محتویات فقط ۱۶۹ صندوق تخلیه شده است.

 گفتنی است سارقان بعد از سرقت از درب پشتی بانک که در داخل پارکینگ قراردارد و قفلش را شکسته بودند خارج شده و دوباره بر روی آن در «قفل» زده و درنهایت از پارکینگ خارج شدند.

۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 29083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فراموش شده IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      5 0
      شما حجم دلار و سکه و طلای کشف شده از 168 صندوق کوچیک رو ببینین ، اونوقت سرنخ قیمت طلا و ارز و سکه و گرونی دستتون میاد. این یه قطره از اقیانوس تجمع مال و ثرت پولدارها و ثروتمندان و شایدم قشر متوسط این مملکته.حالا ببینید تو گاوصندوقها چه خبره؟ اینکه مردمی دارن صبح تا شب جون میکنن تا با این گرونی و بدبختی یه لقمه نون حلال ببرن سر سفره زن و بچه شون و سعیشون بجایی نمی رسه هم بخاطر این بی عدالتی اقتصادیه که ناشی از ضعف دولت در گرفتن مالیات از کسانی است که دهها خونه و مغازه و ویلا و ماشین دارن و تو گاوصندوقاشون پر از دلار و پوله. چه بسا همین ها فریاد می زنن یارانه ما رو بدین !!! چرا اینقدر گرونیه !!! این چه کشوریه که ما توش بدنیا اومدیم !!! و از بالا شهر تهران گوش دنیا رو کر میکنن که آبادان تسلیت !!!
    • اهواز IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      1 0
      خب این اوباش باید به شاه دزد میزدند که زدن به کاهدون !
    • اصغر زمانی IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      1 0
      ساده لوحانه است که باور کنیم به این راحتی دزدی با این حجم بدون پشتیبانی و حمایت است و بدون هدف غیر مالی
    • سید حسن مرعشی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      به شعور ملت توهین نکنید.هدف سرقت اسنادی که در یکی از صندوقها نگهداری میشد بود.بقیه سرقت صحنه سازی بود.تریبون یک طرفه دارید و هرچی دلتون میخواید میتونید بگید