تصادف هولناک قطار مسافربری مشهد به یزد/ ۱۰ نفر جان باختند و ۵۰ نفر ‌زخمی شدند + فیلم

ـ ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه هفدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۸۵ طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تسنیم از طبس، ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه هفدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۸۵طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

امدادرسانی ۱۶ دستگاه ‌آمبولانس به حادثه‌دیدگان

ابوالحسن میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی در این ارتباط اظهار داشت: در حال حاضر ۴ دستگاه آمبولانس در محل حادثه مستقرند و ۱۲ دستگاه دیگر نیز به این منطقه اعزام شده‌اند.

وی از انتقال مصدومان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خبر داد و گفت: تجهیزات پزشکی، کادر درمان و متخصصین جراحی و ارتوپدی به وسیله بالگرد در حال اعزام به محل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سه فروند بالگرد استان ‌ای خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی و یزد هم به محل حادثه اعزام شده‌اند، تصریح کرد: اتوبوس آمبولانس شهرستان فردوس نیز برای استقرار در محل حادثه اعزام شده است.

میرجلیلی با تأکید بر اینکه با دستور استاندار کلیه امکانات لازم برای خدمات‌دهی به مصدومان و مسافران این قطار فراهم شده، مطرح کرد: برای انتقال مسافران به شهر یزد، قطار جایگزین لحاظ شده است.

وی متذکر شد: با دستور استاندار مسئولان و مدیران مرتبط با حوزه بحران استان در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند تا در جلسه بحران شرکت نمایند، با این وجود بنا به تأکید استاندار خراسان‌جنوبی، همه خدمات‌دهی‌ها قبل از تشکیل جلسه بحران آغاز شده تا شرایط به درستی مدیریت شود.

فوت ۱۰ نفر در حادثه خروج قطار مسافربری از ریل

علی‌اکبر رحیمی فرماندار ویژه طبس در این ارتباط با بیان اینکه ‌تاکنون فوت ۱۰ نفر در حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در محور طبس - یزد توسط نیروهای امدادی حاضر در صحنه گزارش شده است، اظهار داشت: بامداد امروز چهار واگن این قطار از ریل خارج شد و تمامی یگان‌های امدادی هلال احمر، اورژانس و راه آهن اکنون در محل حضور دارند.

وی با بیان اینکه ‌آماری که اورژانس به ما داده است ۱۲ مصدوم نیاز به اعزام داشتند ولی امکان افزایش این آمار با توجه به شدت حادثه وجود دارد، افزود: نیروهای امدادی هنوز در حال بررسی واگن‌ها و شناسایی مجروحان یا فوتی‌های احتمالی هستند.

فرماندار طبس با اشاره به اعزام ۱۲ آمبولانس به محل حادثه تصریح کرد: بالگرد نیز از یزد و قطار از طبس در حال اعزام است تا مجروحان به طبس منتقل کنند و سپس به یزد انتقال داده شوند. 

وی درباره علت خروج قطار از ریل خاطرنشان کرد:  قطار با دستگاه زیرکوبی که در ریل وجود داشته برخورد کرده است و باید برای علت دقیق این حادثه بررسی های بیشتری صورت گیرد.

اعزام ۶ تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه

محمدرضا رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز از اعزام ۶ تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه خبر داد و گفت: ‌ یک تیم از پایگاه مسجد شکر، ۲ تیم از پایگاه دیهوک، دو تیم پشتیبان از شعبه طبس و یک تیم از بشرویه در عملیات نجات آسیب دیدگان مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: ۴ تیم امدادی از هلال احمر (یک تیم از پایگاه مسجد شکر، یک تیم از پایگاه دیهوک و دو تیم پشتیبان از شعبه طبس) به محل حادثه اعزام شد.به گفته فرماندار طبس احتمال افزایش فوتی های این حادثه وجود دارد. آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای امداد به محل حادثه اعزام شده است.

اعزام ۱۰ دستگاه آمبولانس به محل حادثه

مجتبی خالدی درباره جزئیات این حادثه اظهار داشت: در حال حاضر تیم هایی از اورژانس کشور و همچنین هلال احمر به منطقه اعزام شدند  و همچنین سه بالگرد اورژانس به همراه ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

وی گفت: از ۷ واگن ۳ واگن از ریل خارج شد که متاسفانه در این حادثه  ۱۰ نفر فوت کردند و حال ۱۵ نفر نیز وخیم است و حدود ۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

پنج واگن‌ از ریل خارج شده است

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز گفت: در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز  قطار مسافربری طبس - یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

وی با بیان اینکه این منطقه در شهرستان طبس استان خراسان جنوبی واقع شده، گفت: دو تیم از امدادگران هلال احمر به محل حادثه که در محدوده کیلومتر ۵۰ محور طبس قرار دارد اعزام شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برابر گزارش اولیه پنج واگن‌ از ریل خارج شده است، گفت: علاوه بر امدادگران اعزام شده، هماهنگ شد تا سه فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند.

سخنگوی اورژانس کشور: برخی اجساد حادثه قطار قابل شناسایی نیستند

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه بالگرد طبس به منطقه رسیده و بالگرد گناباد و بیرجند در مسیر هستند، گفت: احتیاجی به انتقال مصدومان با بالگرد به بیمارستان نیست و بالگردها در حالت آماده‌باش برای انتقال مصدومان بین دو بیمارستان هستند.

سخنگوی اورژانس کشور: برخی اجساد حادثه قطار قابل شناسایی نیستند

سخنگوی اورژانس کشور جزئیات تازه ای از حادثه قطار مسافربری مشهد-یزد را تشریح کرد.

مجتبی خالدی با اشاره به جدیدترین خبر از وضعیت مصدومان حادثه خروج از ریل قطار مشهد – یزد، گفت: بر اساس اعلام قطعی و رسمی مسئولان حاضر در محل، تعداد فوتی‌ها همان ۱۰ نفر است، ۲۴ مصدوم که ۱۳ نفر آنها بدحال هستند.

وی ادامه داد: ۳۰ نفر نیاز دارند تا به بیمارستان برای گرفتن خدمات درمانی منتقل شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: ۱۰ آمبولانس سر صحنه حضور دارند و ۴ آمبولانس هم مصدومان را به سمت بیمارستان‌ها انتقال داده‌اند.

خالدی افزود: سایر افرادی که سالم از قطار بیرون آورده شده‌اند، به طبس منتقل شده و تیم‌های روانشناس در حال پذیرایی از این افراد هستند.

وی اظهار کرد: عوامل حاضر در حادثه در حال کاور کردن فوتی‌ها هستند و به دلیل آنکه شدت حادثه بالا بوده و نمی‌توان اجساد را تشخیص داد، سه خودروی پزشکی قانونی هم برای انتقال جسدها به پزشکی قانونی در حال اعزام به صحنه هستند تا هر چه سریع‌تر هویت اجساد مشخص شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه بالگرد طبس به منطقه رسیده و بالگرد گناباد و بیرجند در مسیر هستند، گفت: احتیاجی به انتقال مصدومان با بالگرد به بیمارستان نیست و بالگردها در حالت آماده‌باش برای انتقال مصدومان بین دو بیمارستان هستند.

به گفته وی، پزشک جراح و ارتوپد به منطقه اعزام شده و همچنین با سازمان انتقال خون هماهنگی‌های لازم برای دریافت گروه‌های مختلف خونی انجام شده است.

خالدی در پایان با اشاره به اینکه آنتن‌دهی و پوشش اینترنت محل حادثه به شدت ضعیف است، گفت: بیمارستان‌های طبس، گناباد و فردوس در حالت آماده‌باش کامل هستند.

اعلام اسامی مصدومان

اسامی مصدومان حادثه قطار مشهد - یزد اعلام شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با همراهی سرپرست معاونت درمان دانشگاه صبح امروز به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس (ره) رفت و دستور بسیج تمامی امکانات، تجهیزات و تیم‌های تخصصی درمانی برای مداوای مجروحین حادثه خروج قطار مسافربری مشهد - یزد را صادر کرد.

سیدمحمد موسوی میرزایی در تماس تلفنی با وزیر بهداشت با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان این حادثه در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی شامل سی تی اسکن و سونوگرافی از مصدومان و رسیدگی‌ها رائه کرد و از آمادگی کامل بیمارستان‌های معین در بیرجند و فردوس برای اقدامات درمانی خبر داد.

گفتنی است تا این لحظه ۴۰ مصدوم در بیمارستان طبس پذیرش شدند و متاسفانه تاکنون ۱۷ نفر بر اثر این سانحه در محل حادثه فوت کردند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور اسامی ۴۳ مصدوم حادثه خروج از ریل قطار مشهد به یزد را اعلام کرد.

اسامی مصدومان به شرح ذیل است:

اعلام اسامی مصدومان حادثه قطار مشهد - یزد | برخی اجساد قابل شناسایی نیستند | قطع دست و پای مسافران | وزیر کشور راهی محل حادثه شد

وزیر کشور راهی محل حادثه شد

وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، خواستار حضور در محل حادثه قطار مسافری در طبس و ارسال سریع امکانات لازم برای رسیدگی به حادثه دیدگان شد.

احمد وحیدی صبح امروز در تماس تلفنی با جواد قناعت ضمن گرفتن آخرین گزارش ها از حادثه واژگونی قطار مسافری در طبس، از استاندار خواست به سرعت خود را به محل حادثه برساند.

وی همچنین از زمان وقوع این حادثه در تماس با رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس اورژانس، مدیرعامل راه آهن و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت این حادثه را جویا شد.

بر اساس دستور وزیر کشور، یک بالگرد امداد رسان هم به محل حادثه اعزام شده است تا مصدومان هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی منتقل شوند.

هم اکنون استاندار خراسان جنوبی در محل حادثه حضور دارد و وحیدی نیز برای تسریع در روند رسیدگی به این حادثه، در حال سفر به منطقه است.

وزیر راه و شهرسازی: «خطای انسانی» دلیل اصلی سانحه قطار مشهد- یزد است

وزیر راه و شهرسازی گفت: علت اصلی حادثه در دست بررسی است اما آنچه که به طور کلی موجب این حادثه شده است خطای انسانی است که بیشتر از ناحیه راننده بوده است و اینکه چرا و چگونه و به چه علت باید بررسی دقیقی صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت حادثه دلخراش قطار مسافربری «مشهد-یزد» به ملت ایران و خانواده‌های داغدار، اظهار داشت: امدادرسانی و اقدامات لازم از همان دقایق اولیه حادثه آغاز و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

وی بیان داشت: در خصوص علت حادثه نیز تیم سوانح وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن در محل حادثه مستقر هستند تا بررسی‌های دقیق انجام شود و سپس گزار کامل علت حادثه را به عرض مردم ایران خواهیم رساند.

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: آنچه که معلوم است در این منطقه به دلیل وضعیت آب و هوایی شب‌ها کار می‌کنند که مسیر را ترمیم یا بازسازی کنند که طبق روال گذشته شرکت‌های پیمانکاری که با راه‌آهن قرارداد دارند این اقدام را انجام می‌دهند.

قاسمی اضافه کرد: گویا عملیات اجرایی مسیر ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه صبح به پایان می‌رسد و کارگاه تعطیل می‌شود و بعد از آن دو قطار باری در مسیر حرکت می‌کنند و مسیر را طی کرده‌اند و قطار سومی باید مسیر را می‌رفته است.

وی با اشاره به اینکه بیل میکانیکی علت اصلی حادثه بوده است، توضیح داد: در وهله نخست به لوکوموتیو و سپس به واگن‌های بعدی برخورد می‌کند. بر اساس گزارش‌های اولیه در این سانحه شیشه‌های جلو لوکوموتیو طی برخورد با بیل شکسته می‌شود که لوکومتیوران اقدام به کشیدن ترمز می‌نماید که باعث وقوع این حادثه شده است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان اعلام کرد: علت اصلی حادثه در دست بررسی است اما آنچه که به طور کلی موجب این حادثه شده است خطای انسانی است که بیشتر از ناحیه راننده بوده است و اینکه چرا و چگونه و به چه علت باید بررسی دقیقی صورت بگیرد.

حادثه قطار در طبس/ ۲۱ فوتی و ۸۶ مصدوم؛ دستور رییس جمهور برای پیگیری علت حادثه

استانها - ایرنا - قطار مسافربری طبس - یزد ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه - ۱۸ خرداد - در کیلومتر ۵۰ محور طبس - یزد (ایستگاه مزینو) بر اثر برخورد با بیل مکانیکی از ریل خارج شد؛ این حادثه بر اساس اعلام اورژانس یزد تاکنون ۲۱ فوتی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، راه آهن جمهوری اسلامی صبح امروز از برخورد قطار مسافربری طبس - یزد با یک دستگاه بیل مکانیکی خبر داد که موجب خروج قطار از ریل شد. بلافاصله پس از اعلام حادثه نیروهای امدادی از استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان و یزد برای کمک به مصدومان حادثه به شهرستان طبس اعزام شدند.

قطار مسافری مشهد به یزد، ۳۴۸ مسافر داشت.

در لحظات اولیه حادثه تعداد مصدومان ۱۰ نفر و تعداد جان باختگان ۱۰ نفر اعلام شد که با اعزام نیروهای امدادی و عملیات نجات مصدومان تعداد آنها به ۵۰ نفر افزایش یافت. مصدومان این حادثه برای مداوا به مراکز درمانی شهرستان طبس اعزام شدند. 

«آیت الله سید ابراهیم رئیسی» پس از جلسه هیات دولت در تماس با استاندار خراسان جنوبی، یزد و فرماندار طبس بر بسیج همه امکانات برای امدادرسانی به مصدومان حادثه خروج قطار از ریل در طبس تاکید کرد.

رئیسی با تسلیت به خانواده جان باختگان این حادثه تلخ، برای آنان از درگاه خداوند صبر و اجر مسالت کرد.

رئیس جمهور در جلسه امروز صبح هیات دولت  به وزیران کشور و راه و شهرسازی ماموریت داد تا علل خروج قطار از ریل را بررسی و با عوامل بروز چنین حوادث تلخی برخورد شود .

"احمد وحیدی" وزیر کشور و "رستم قاسمی" وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز برای بررسی ابعاد مختلف حادثه و روند رسیدگی به مصدومان در محل حادثه حضور یافتند.

استانداران خراسان جنوبی و  یزد و همچنین مسوولان استانی نیز از صبح امروز در محل حادثه حضور داشتند.

بر اساس اعلام راه آهن جمهوری اسلامی، این قطار ۱۱ واگن داشت که ۵ واگن در حادثه امروز از ریل خارج شد.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

اطلاعیه راه آهن درباره برخورد قطار مسافری مشهد- یزد با بیل مکانیکی

اطلاعیه راه آهن درباره برخورد قطار مسافری مشهد- یزد با بیل مکانیکی

در پی خروج از خط قطار مسافری یزد- مشهد، روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: صبح امروز، قطار مسافری مشهد-یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی از خط خارج شد.

در این اطلاعیه آمده است: سه واگن از قطار مسافری مشهد- یزد در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق از خط خارج شد.

در این سانحه، چند نفر مصدوم شدند و اعضای کمیسیون سوانح راه آهن با حضور در محل سانحه خروج قطار مسافری، در حال بررسی علت دقیق سانحه هستند.

 گفتنی است قطار مسافری مشهد- یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی، در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق از خط خارج شد.

خبرهایی درباره تعداد مصدومان یا فوتی منتشر شده است که روابط عمومی راه آهن، پس از بررسی‌های لازم و دریافت اطلاعات دقیق، آمار درست را در خبرهای بعدی اعلام خواهد کرد.

همچنین دقایقی پیش راه آهن در اطلاعیه شماره۳ از حضور قطار مسافری فوق العاده در محل سانحه برای انتقال مسافران به طبس خبر داد.

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: قطار مسافری فوق العاده با حضور در محل سانحه و سوار کردن مسافران، در حال مراجعت به ایستگاه راه آهن طبس است و پس از آن مسافران با اتوبوس به یرد منتقل خواهند شد.

۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 29013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha