جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی + جدول

این روزها تب و تاب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داغ شده است؛ بازنشستگان تامین اجتماعی حدود دو ماه و نیم منتظر افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ بودند و بالاخره این اتفاق افتاد؛ بر این اساس مقرر شده تا حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۵میلیون و ۵۸۰هزار تومان برسد؛ اما جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به چه صورت خواهد بود؟ در این گزارش به این سوال مفصلا پاسخ خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  اقتصاد آنلاین، بالاخره پس از دو ماه و نیم انتظار بازنشستگان به سر آمد و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تصویب شد؛ خبری که وزیر رفاه نیز روز ۱۵خرداد در یک برنامه تلویزیونی آن را به اطلاع مردم رساند.

البته قرار شد که برای رعایت عدالت، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت پلکانی باشد و حقوق همه بازنشستگان به یک اندازه افزایش نداشته باشد؛ میزان افزایش حقوق بازنشستگان بین ۱۰ تا ۵۷درصد متغیر بود.

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

براساس مصوبه جدید، کسانی که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند، افزایش حقوق ۵۷.۴درصدی خواهند داشت و حداقل حقوق بازنشستگان نیز به ۵میلیون و ۵۸۰هزار تومان خواهد رسید؛ البته لازم به ذکر است ممکن است برخی بازنشستگان افزایش حقوقی بیش از ۵۷درصد داشته باشند؛ چراکه حداقل حقوق باید به ۵میلیون و ۵۸۰هزار تومان برسد و اگر حقوق بازنشستگان با افزایش ۵۷درصدی به رقم ۵میلیون و ۵۸۰هزار تومان نرسد، میزان افزایش حقوق به حدی خواهد بود که به این رقم برسد.

اما سطح دوم برای افرادی است که حقوق آن‌ها بین ۵میلیون و ۵۸۰هزار تومان تا ۱۰میلیون تومان باشد؛ این افراد افزایش حقوق ۱۰درصدی به علاوه ۶۵۰هزار تومان خواهند داشت.  

سایر بازنشستگان تامین اجتماعی نیز ۱۰درصد افزایش حقوق دارند؛ بنابراین افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در کمترین حالت ۱۰درصد است و در بیشترین حالت نیز بستگی به آن دارد که حقوق فرد چقدر باشد؛ در نهایت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید به حداقل ۵میلیون و ۵۸۰هزار تومان برسد.

داستان عدالت در افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

موضوعی که امسال تاکید زیادی بر آن شده است، رعایت عدالت در حقوق ها است؛ چراکه سال گذشته درصد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به یک اندازه بود؛ ولی امسال این طور نیست؛ افرادی که حقوق بیشتری می‌گیرفتند، افزایش حقوق کمتری را تجربه خواهند کرد.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی اعمال می‌شود؟

وزیر تعاون روز ۱۵خرداد اعلام کرد که بازنشستگان تامین اجتماعی از خرداد ماه منتظر افزایش حقوق باشند و این افزایش حقوق از همین ماه اعمال خواهد شد؛ بنابراین از خرداد ماه امسال، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۵میلیون و ۵۸۰هزار تومان خواهد بود و هیچ بازنشسته تامین اجتماعی نباید حقوق کمتر از ۵میلیون و ۵۸۰هزار تومان دریافت کند.

افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی چه می‌شود؟

همانطور که گفته شد، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از خرداد ماه اعمال خواهد شد؛ بنابراین بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین و اردیبهشت افزایش حقوق نداشتند؛ پس این مابه‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت چه خواهد شد؟

بنابر گفته وزیر رفاه، مابه التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت، با حقوق تیر و مرداد پرداخت خواهد شد؛ یعنی بازنشستگان تامین اجتماعی تیر ماه افزایش حقوق فروردین و مرداد ماه نیز افزایش حقوق اردیبهشت خود را دریافت خواهند کرد.

صحبت‌های محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص حقوق بازنشستگان

دبیرکل خانه کارگر مطرح کرد؛

از رهبرانقلاب و مراجع استفتاء می‌گیریم/ اگر دولت می‌خواهد برای صندوق تامین اجتماعی تعیین تکلیف کند لایحه دولتی شدن صندوق را به مجلس بفرستد

 از رهبرانقلاب و مراجع استفتاء می‌گیریم/ اگر دولت می‌خواهد برای صندوق تامین اجتماعی تعیین تکلیف کند لایحه دولتی شدن صندوق را به مجلس بفرستد

به گزارش خبرنگار ایلنا، هیئت دولت روز یکشنبه ۱۵خرداد نظر خود را درباره افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح حقوقی سازمان تامین اجتماعی اعلام و برخلاف مصوبه افزایش ۳۸درصدی سایر سطوح حقوق بگیران شورای عالی کار و هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی، با ادعای هماهنگی میان میزان افزایش حقوق پرداختی صندوق‌های بازنشستگی، نسبت به تصویب افزایش حقوق ۱۰درصدی برای بازنشستگان اقدام کرد. این تصمیم دولت البته انتقاداتی را نیز در میان کارشناسان و بازنشستگان برانگیخت. 

علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران) با انتقاد از شیوه برخورد دولتی‌ها با مسئله اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد مسئولان در این زمینه کم حافظه شده‌اند. ما همیشه از این فراموشی میان وزیران و دولتی‌ها گله داشتیم. اگر مصوبه خود را دقیق نگاه کنند، متوجه می‌شوند که سازمان تامین اجتماعی مثل صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح (لشگری) و برخی صندوق‌های دیگر دولتی نیست که بخواهند با قانون بودجه در موردش تصمیم گیری کنند. سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است؛ هرچند مدیران تامین اجتماعی از سوی هیات امنایی انتخاب می‌شوند که اکثریت دولتی دارند و زیر نظر وزارت کار بوده و نمایندگان دولت در هیئت مدیره از نمایندگان کارگران و کارفرمایان بیشتر است، اما در قانون به‌هرحال قید غیردولتی بودن روی نام این صندوق است. 

وی ادامه داد: نهادهای عمومی غیردولتی مانند شهرداری‌ها اگر بطور کامل از بودجه دولتی ارتزاق کرده و ردیف بودجه مشخص برای آن‌ها اختصاص داده شود، دولت هم محق است در تصمیمات حقوقی آن‌ها دخل و تصرف کند، اما هیچکدام از این اتفاقات در بودجه نیفتاده است، زیرا این صندوق و سایر نهادهای عمومی غیردولتی یاد شده، عددی از بودجه را به خود اختصاص نمی‌دهند. در واقع کسانی در بودجه کشوری مورد تصمیم‌گیری قرار می‌گیرند که عددی به بودجه می‌افزایند یا کم می‌کنند. ما بعدها تحقیق کردیم و متوجه شدیم که مدتی در سازمان تامین اجتماعی ذهنیتی پیدا شده بود که براساس آن چون به اشتباه ویرگولی بین نام سازمان تامین اجتماعی و کلمه نیروهای مسلح ویرگولی قرار گذاشته شده بود، تصور می‌شد که قوانین صندوق‌های دولتی در مورد سازمان تامین اجتماعی هم صدق می‌کند، در صورتی که متن اشاره به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح داشت و نه سازمان تامین اجتماعی و بعدها مشخص شد که در مجلس این ویرگول به صورت سهوی گذاشته شده است. 

او تصریح کرد: نهاد دولت به‌عنوان بزرگترین بدهکار به صندوق کارگران، اگر قصد پرداخت بدهی چندصدهزار میلیارد تومانی خود به تامین اجتماعی را ندارد، راهش این نیست که حقوق حقه کارگران بازنشسته را ضایع کند تا به زعم خود با کم کردن تعهدات قانونی، شتابِ فاصله‌گیری منابع و مصارف این سازمان را کاهش داده و عدم تعادل ایجادی را پررنگ‌تر نکند، تا مبادا کارگران یاد طلبشان از دولت بیفتند! 

محجوب در رابطه با این موضوع ادامه داد: البته طبق اصل ۴۴ و الزامات دولت درباره این اصل قانون اساسی مطرح است که اگر کارمندی بخواهد در صندوق غیردولتی خودش باقی بماند، طبق ماده‌ای که بعدا اضافه شد، این حق ایجاد که بتواند با پرداخت حق بیمه در همان صندوق باقی بماند. سازمان استخدامی کشوری نیز موظف است که قوانین صندوق بازنشستگی کشوری را بر همان صندوق خاص جاری کند. با همین استدلال ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی نیز دولت را مامور به تصویب تصمیمات هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی کرده است. 

دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: معمولا روال این بوده است که دولت موافقت خود را با مصوبه هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی به‌طور صریح اعلام کند. من وارد ابعاد حقوقی مسئله نمی‌شوم که آیا دولت حق بررسی و تصویب یا رد تصمیم را داشته یا نداشته است، بلکه انتظار ما از دولت یک برخورد کریمانه با مسئله است. معمولا دولت در این زمینه ورود نمی‌کرد و اغلب اگر نکته‌ای داشته از نمایندگان خود در شورای عالی کار و هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی منتقل می‌کرد و مستقیم از طریق هیئت دولت و مصوبه آن اعلام موضعی انجام نمی‌داد. در واقع ما با مصوبه‌ای مواجه هستیم که توسط هیئت وزیران تغییر کرده و این اقدام برخلاف روال گذشته بوده است. 

این نماینده ادوار پیشین مجلس شورای اسلامی با طرح بحث روال تصویب اظهار کرد: نوع تصمیم دولت درباره افزایش حقوق باید یا رد مصوبه باشد یا اجابت آن؛ به عبارت بهتر اگر دولت می‌خواست با افزایش مصوب شورای عالی کار و هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی مخالفت کند، آن را باید دوباره به هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی بازمی‌گرداند تا نمایندگان دولت در جلسات دوباره بحث کارشناسی خود را مطرح کنند و خود دولت مستقیما رقمی تعیین نمی‌کرد. 

وی با اشاره به اینکه «کسانی که در هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی بودند به وظیفه خود عمل کردند» ادامه داد: دولت باید به نمایندگان خود در سازمان نظر خود را ابلاغ می‌کرد و و در هیات مدیره و هیات امناء تامین اجتماعی مباحث خود را مطرح می‌کردند و اکنون نیز باید به‌جای تصویب هر چیزی، این مصوبه به هیئت امنای تامین اجتماعی عودت داده شود. 

وی با بیان اینکه حدود ۸۴۰هزار نفر از بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی عضو گروه سایر سطوح غیرحداقل‌بگیر هستند، گفت: دولت در این صندوق پول خود ما را به خودمان عودت می‌دهد. اگر دولت می‌خواهد در حق بیمه‌های پرداختی اعضای بیمه شده دخل و تصرفی صورت بگیرد، باید برود و مصوبه ۲۵سال قبل خود برای غیردولتی کردن صندوق را باطل و با تصویب مجلس صندوق سازمان تامین اجتماعی را دوباره دولتی کند؛ البته در این‌صورت باید کسری‌ها و بدهی‌های صندوق نیز توسط دولت پذیرفته شده و پرداخت شود. 

محجوب با تاکید بر اینکه «ما در مجلس نیز در همان زمان گزارش کمیسیون تلفیق از این امر استقبال کردیم و توصیه کردیم که با توجه به مسائلی که صندوق با دولت دارد، بهتر است صندوق دولتی شود» افزود: ما معتقدیم زیان‌هایی که به سپرده‌های تاریخی بیمه‌شدگان از طریق تورم وارد شده، مسئولی به جز دولت ندارد و باید آن را پوشش دهد. 

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه «در زمینه‌عدم پرداخت افزایش قانونی حقوق بازنشستگان متوسط بگیر، حق اصلی از آن‌ها ضایع شده است» گفت: علت بحث ما این است که اتفاقا سهم این افراد مهم است زیرا بیشتر حق بیمه‌ها با توجه به نسبت بالاتر حقوق، توسط همین متوسط بگیران پرداخت شده و آن‌ها سهم بیشتری از منابع صندوق‌ها دارند. ما براساس سهمی که افراد در صندوق دارند، باید به آن‌ها باید پرداخت کنیم. سوال ما این است که با کدام مجوز شرعی، به کسی که بیشتر از ۱۰درصد سایرین حق بیمه پرداخت کرده، طوری حقوق پرداخت کنیم که با حداقل بگیرانی که ۱۰درصد کمتر حق بیمه داده‌اند برابر باشند؟ این درحالی است که براساس جداول موجود، بیش از ۲۰درصد افرادی متوسط بگیر هستند، با این سیاست دولت از لحاظ حقوق بازنشستگی حداقل بگیر می‌شوند و این اساسا سطوح پرداختی را به هم می‌ریزد. 

وی با تاکید بر اینکه «ما به عنوان اعضای خانه کارگر از مقام معظم رهبری و سایر مراجع عظام تقلید در این زمینه استفتاء شرعی خواهیم کرد» ادامه داد: چطور می‌توان کسی که ما به ازای حق بیمه بیشتر متعهد به پرداخت بیشتر به او شدیم، امروز باید کمتر دریافت کند؟ شان و جایگاه فقهی این تصمیم چیست؟ ما انتظار داریم که اساتید و شخص رئیس‌جمهور که در دولت به بحث‌های حقوقی آشناست، این را درک کند که این مسئله اشکال دارد. 

محجوب در ادامه گفت: این اقدام تشویق به این است که از فردا همه تلاش کنند با حقوق حداقل بازنشسته شده و خود را حداقل‌بگیر کنند و این یعنی پرداخت حق بیمه کمتر به صندوق تامین اجتماعی واریز شود و این در آینده منابع این صندوق را به شدت تحت تاثیرات منفی قرار خواهد داد. ما اکنون به افرادی که حق بیمه را نامنظم پرداخت کرده یا اساسا تمایلی به این پرداخت ندارند، با چه استدلالی بگوییم که انگیزه پرداخت کامل داشته باشید؟ وقتی ما چنین بگوییم، اکنون دیگر پاسخ می‌شنویم که «صندوق که قرار است به ما به اندازه حداقل‌بگیران پرداخت کند، پس میزان حق بیمه ما چه اهمیتی دارد که کم باشد یا زیاد باشد؟!» 

این فعال حقوق کارگران و مستمری‌بگیران تصریح کرد: اینکه همان قوانین و روال صندوق بازنشستگی کشوری را بخواهیم روی صندوق سازمان تامین اجتماعی اجرا کنیم، از اساس فرضی خطاست، زیرا با دو قانون و دو نهاد اساسا متفاوت مواجه هستیم. لذا از دولت می‌خواهیم تا نظر خود را تصحیح کند و بار حقوقی این تصمیم را در نظر بگیرد. زیرا اکنون کسانی که بین یک میلیون تا حتی دو میلیون بیش از حداقل‌بگیران دریافت می‌کنند، با حداقل‌بگیران سازمان تامین اجتماعی برابر شده‌اند. اگر دولت بر این روند اصرار دارد، توصیه ما این است که دولت به خاطر این اقدام، تلاش کند تا حق بیمه اضافی پرداخت شده آن‌ها را به نرخ روز به آن‌ها پس داده و سپس به‌آن‌ها به اندازه حداقل‌بگیران حقوق پرداخت کند. دولت نمی‌تواند بدون وضع قانون جدید مانع حقی شود و در این زمینه باید دقت به خرج داد. 

وی با تاکید بر مسئله حقوقی و قانونی این مصوبه اظهار کرد: یک مصوبه نمی‌تواند جلوی یک حق شرعی و قانونی را بگیرد و علاوه بر بحث ورود دیوان عدالت اداری که در جای خود محفوظ است، از لحاظ تعریفی هم سایر سطوح و متوسط‌بگیران نیز مزدبگیر محسوب می‌شوند و مشمول حقوق نجومی نیستند. ما با خیل عظیمی از افرادی طرف هستیم که در سال گذشته سقف دریافت‌شان ۵میلیون تومان بوده و نباید طوری مسئله جلوه کند که با عده‌ای نجومی‌بگیر با حقوق ۵۰میلیون تومانی و ۱۰۰میلیون تومانی مواجه هستیم، بلکه با بازنشستگانی طرف هستیم که معمولا بین ۱میلیون تا ۵میلیون تومان حقوق دریافت می‌کردند. 

محجوب با اشاره به تعارض حقوقی و قانونی دیگر این مصوبه اظهار کرد: دولت حق بیمه شاغلان را با توجه به همان افزایش ۳۸درصد برای متوسط‌بگیران و بیش از حداقل بگیران افزایش داده اما به همان نسبت حقوق بازنشستگان آن را به این اندازه افزایش نداده است. اگر فردی به ماخذ ۳۸.۵درصد حق بیمه پرداخته کرده باشد و در پایان سال بازنشست شده باشد، اکنون افزایش حقوق ۱۰درصدی را به‌جای ۳۸درصد در فیش حقوقی خود دیده است. این امر دو سال آخر حقوق که ملاک و معیار دریافت حقوق بازنشستگی است را نقض می‌کند. 

دبیرکل خانه کارگر افزود: مغالطه دیگر این است که ادعا می‌کنند چون متوسط‌بگیران به نسبت حداقل‌بگیران جمعیت کمتری هستند، پس این مسئله به‌دلیل جمعیت کمتر و دریافتی بیشتر در جایگاه و اهمیت کمتری برخوردار است، حال که حتی ضایع شدن حق یک نفر هم باید مورد اهمیت قرار گیرد. چرا باید حقوق حتی یک نفر نادیده گرفته شود؟ مگر قانون اساسی در اصل چهل و ششم نمی‌گوید مالکیت افراد بر دسترنج و کسب و کارشان محترم است؟ آیا این اقدام و مصوبه نقض این حقوق مالکیتی بر حق بیمه‌های پرداخت شده گذشته نیست؟ لذا استدلال دیگر ما این است که مانند هر مصوبه دیگری، مصوبات اخیر دولت نباید خلاف شرع و قانون اساسی باشد. 

نماینده ادوار پیشین مردم تهران در مجلس اضافه کرد: بنده متخصص فقهی نیستم ولی با دانش نسبی می‌توانم بگویم در که این مصوبه دولت شبهه‌ای شبیه مساله «شرکت ابدان» وجود دارد. البته در این زمینه فق‌ها باید اظهار نظر کنند. ما صندوق را در تعریف یک شرکت ابدان در نظر گرفتیم و اهل تحقیق در این زمینه نیز باید به شبهه ما پاسخ بگویند. اینکه ما صندوق را مانند یک شرکت ابدان در نظر بگیریم نیاز به پاسخگویی اهل فن و تحقیق دارد. اما از نظر ما اقدام اخیر دولت از این جنس است و مذموم است.

وزیر کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان به مجلس احضار شد

وزیر کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان به مجلس احضار شد

 ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از دعوت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در مورخ ۱۴۰۱/۳/۲۲ به کمیسیون اجتماعی در راستای بررسی کیفیت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی خبر داد. وی تصریح نمود با توجه به مصوبه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ شورای عالی کار مقرر شده است ۵۷/۴  درصد از ابتدای سال۱۴۰۱ به حقوق کارگران در کشور افزوده شود؛

از طرف دیگر طبق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی مکلف شده است میزان کلیه مستمری های بازنشستگی، از کار افتادگی کلی و مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیئت وزیران افزایش دهد و مطابق حکم مقرر در ماده ۱۱۱ این قانون این مستمری نبایستی از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد لیکن علیرغم تصویب هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی در مورخ ۱۴۰۱/۲/۷ صرفاً افزایش ۵۷/۴ درصدی حقوق حداقل بگیران در مصوبه دولت اعمال شده و افزایش ۳۸ درصدی سایر سطوح بالا تر از حداقل مستمری که مورد اعتراض برخی بازنشستگان عزیز کشور قرار گرفته اعمال نشده است.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ماهیت غیر دولتی بودن سازمان تامین اجتماعی و پرداخت حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان از محل درآمدهای خود سازمان و عدم تحمیل بار مالی جدید به دولت افزود در اولین جلسه کاری مجلس شورای اسلامی در یکشنبه هفته آتی با حضور وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تلاش خواهد شد با دعوت از نمایندگان کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی و رعایت مصالح و منافع این قشر عزیز در تعامل با دولت و وزیر محترم، تمامی راه حل های پیشنهادی از طرف اصناف و کانون های بازنشستگان تامین اجتماعی در راستای تحقق و اجرای کامل مصوبه شورای عالی کار به نحو مقتضی بررسی و اقدامات عاجل به منظور اجرای قانون و تامین معیشت بازنشستگان عزیز کشور صورت گیرد.

وی تاکید نمود حفظ شان و منزلت و حقوق قانونی بازنشستگان عزیز در زمره وظایف و تکالیف ذاتی کمیسیون اجتماعی و جزو خطوط قرمز نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و مورد تاکید اعضای کمیسیون اجتماعی است و این کمیسیون تمام تلاش خود را در راستای نظارت بر اجرای کامل قانون به کار خواهد برد.

 وی در خاتمه تاکید نمود بحمدالله بازنشستگان عزیز همواره در زمره دلسوزان نظام و انقلاب در مقاطع مختلف کشور مختلف کشور بوده اند و برای رشد و شکوفایی کشور و انقلاب اسلامی تمامی تلاش خود را به کار بسته اند و هرگز اجازه نداده اند این قبیل مطالبات صنفی دستاویز سوء استفاده اجانب و ضد انقلاب و دشمنان این کشور را فراهم  آورد.

 وی با اشاره به نامه اخیر کمیسیون اجتماعی به رئیس جمهور محترم و درخواست اجرای کامل مصوبه شورای عالی کار درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح نمود قطعاً مجلس و دولت تمامی تلاش خود را در راستای ارتقاء معیشت و حفظ منزلت و جایگاه بازنشستگان به ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق قوانین مصوب به کار خواهد بست و از هیچ تلاش و کوششی در راستای احقاق حقوق این قشر زحمتکش دریغ نخواهند بود.

۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
کد خبر: 29012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 35
    • نظرات در صف انتشار: 2
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      6 5
      به نظر من اضافه حقوق یکنواخت بین ۵۵۸۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰۰ تومان اصلا عادلانه نیست وباید بصورت پلکانی اضافه شود .
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      10 1
      اگر دولت دخالت در امور تامین اجتماعی می کند پس می بایست لایحه تصویب شود تامین اجتماعی دولتی است که حداقل تکلیف مشخص باشدنهاد غیردولتی وقتی دولت براش تصمیم گیری می کند پس دولتی اعلام شودج
    • جانم فدای ایران IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      13 0
      خدا پدر مادت را بیامرزه اقای محجوب. این مصوبه دولت ازریشه غیر قانونی میباشد .
    • صباح مبارکی IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      7 0
      درود بر شرفت مرد و ننگ بر وزیر بی لیاقت
    • سام IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      3 0
      سلام و خسته نباشید من ۳۰ سالو ۳ ماه خدمت کردم ۴.۵ میلیون به من حقوق میدن شما خودتون میتونین با این حقوق زندگی کنید خدا لعنت کنه به انهای که مارو روسیاه میکنن پیش اجتماع و نفس و خانواده هایمان دیگه ابرو نمونده برایمان .....این وضعیت شرم اوره
    • فرفر US ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      4 0
      اینه مصوبه غیر قانونیه فقط به نفع خودشون مصوبه تصویب کردن که 7 برابر حداقل حقوق رو دریافت میکنن . چرا دولت فقط توی حداقل حقوق نمیتونه دخالت کنه ولی برا سایر سطوح میتونه ؟!!!!
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      2 0
      خدا ازتون نگذره یعنی برای همه ی ملت ۱۰۰درصد افزایش قیمت وجود داره اما برای ما ۱۰ درصد؟ آخر کج فهمی وبدذاتی شما مسئولین رو می رسونه خدا جواب ظلمتونو بهتون برگردونه
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      2 1
      چرا فیش خرداد مثل ماه قبل واریز شده
    • بازنشسته بیپناه IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      3 0
      خدادادماراازشمامیگیره مطمئن باشید
    • علی IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      3 0
      37 درصد افزایش حقوق بازنشسته های کارگری چی شد . با افزایش حقوق 10 درصد ، کارگری که اسفند 1400 بازنشسته شده ، حقوقش از بازنشسته های سالهای قبل و شاغلین امسال بمراتب پایین تره . آیا این میشه عدالت یا عین ظلم؟!(مثله سوراخ قیف حقوق ما ته سوراخه و دو لبه قیف ، باز نشسته های چند سال قبل و کارگرانی هستند که هنوز بازنشسته نشده اند) . افزایش حقوق کارگران شاغل رو چرا اول نزدید ، حتما" می خوان بازنشسته ها رو اول ساکت کنید و بعد حقوق شاغلین رو 37 درصد بیشتر بزنند؟! (دست شیطان رو از پشت بستند)
    • سید یونس IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      4 0
      راستی حقوق وزرا و نمایندگان چند درصد بالا رفت !!!!؟ اخه اونا نوکر ما نیستن پس ما اربابان لابد زیاد می گیریم!!! شما ۴ قلم جنس و مهار کن افزایش نخواستیم منت نزارید
    • حمید IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      4 0
      ایراد نتنها قانونی که شرعی وعرفی هم هست،اسم اینکار جلو بردن به زور اونهم بوسیله پوپولیستی وفریب اذهان عمومیه،انگار کسی که حقوق بالای حداقل میگیره دزده واینها دزد دستگیر کردن،اسم این کار عدالت نیست،اسمش مساوات فئودالیه،سرمایه دار ودولت ریختن روی هم وجوری بازنشسته را نشون میدهند انگار قشر بالای حداقل حق حداقل بگیر را خورده،الله اکبر
      • مظلوم IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
        0 0
        حرفات حقه فقط خدامیدونه داره چیکارمیشه
    • خدمتی IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      1 0
      نظری ما نه بدر دولت میخورد نه به بازنستگان چون نظر نظر تامین اجتماعی هست انها هم کار کردن ولی دولت چرا این حرکت را کرده نمیدانم
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      2 0
      خسردنیاوالآخره
    • محمدجمشیدی جانبازان بازنشسته IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      1 0
      اقای شهدی حق نداره جدول حقوق بازنشستگان را به شبکه. -BBC حرف بزند که طی بیست سال این بهترین. روش است اینه دولت
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      1 0
      افزایش برای اجناس سیصددرصد برای حقوق بازنشستگان کارگری پلکانی انهم تاسقف پنج میلیون خورده ای این یعنی عدالت؟اگر عدالت واقعی را میخواهند اجرا کنند درمورد حقوق ها وامکانات رفاهی خودمسئولین نیز اجرا کنندپس اینهمه با ابروی این عدالت بدبخت بازی نکنید ،اگرواقعا معیارتان عدالت هست سقفی برای حقوق خودتان نیز قائل بشیدکه از بیست میلیون تجاوز نکند،ازامکانات بیت المال استفاده نکنیدواکردرخانه های سازمانی هستید اجار پرداخت کنید مثل ما بازنشیتگان کارگری اگر این کاررا کردید انوقت دم از عدالت بزنید،الا مدت سه ماه ازسال گذشته هنوز تکلیف حقوق بازنشیتگان معلوم نیست ولی خود حضرات باافزایش حقوقهای سرسام اور دم از عدالت میزنند،دیروز رفتم مغازه دوکیلو سیب زمین.یک بطری کوچک روغن مایه.دوعدد تن ماهی.یکصدونودودوهزارتومان پول دادم اقای مسئول عزیز،این سقف حقوقی که اعلام فرمودید بااین قیمتهائیکه اعلام نمودید همخوانی دارد؟ایا این است معیار عدالتی که دم ازان میزنید؟
    • بازنشسته IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      1 0
      خدایا هرکس قدم خیر برمیدارد لرای بازنشسته ها درپناه خودت حفظ کن ولی هرکس خلاف حرکت میکند باخانواده زلیلش کن امین
    • علی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      2 0
      اجاره خونه ۶۰ تا ۷۰ ٪ امسال افزایش داشته !! این دولت چگونه به این نتیجه رسیده که باید ۱۰ ٪ افزایش داشته باشیم . به نظر ، این شیوه افزایش حقوق ، توهین به شعور حقوق بگیران است . حقوق بگیران است .
    • DE ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 0
      ما که خسته شدیم از این به اصطلاح دولت
    • مانا IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      اخه این چه عدالتیه طبق جدول خودتون کسی که کمتر از ۵ میلیونو ۵۸۰ میگیره باید ۵۷ درصد افزایش میداشته پس چرا برای پدر من که ۴۹۰۰ میگرفت ده درصد واریز کردین بی وجدان ها
    • علی AU ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 0
      37 درصد افزایش حقوق بازنشسته های کارگری چی شد . با افزایش حقوق 10 درصد ، کارگری که اسفند 1400 بازنشسته شده ، حقوقش از بازنشسته های سالهای قبل و شاغلین امسال بمراتب پایین تره . آیا این میشه عدالت یا عین ظلم؟!(مثله سوراخ قیف حقوق ما ته سوراخه و دو لبه قیف ، باز نشسته های چند سال قبل و کارگرانی هستند که هنوز بازنشسته نشده اند) . افزایش حقوق کارگران شاغل رو چرا اول نزدید ، حتما" می خوان بازنشسته ها رو اول ساکت کنید و بعد حقوق شاغلین رو 37 درصد بیشتر بزنند؟! (دست شیطان رو از پشت بستند).اگه تجمع تو خیابان نشه نتیجه نمیده.
    • رضا AU ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      38 درصد بعلاوه پانصد هزار تومان افزایش حقوق بازنشسته های کارگری چی شد . با افزایش حقوق 10 درصد ، کارگری که اسفند 1400 بازنشسته شده ، حقوقش از بازنشسته های سالهای قبل و شاغلین امسال بمراتب پایین تره . آیا این عدالته یا عین ظلمه؟!(مثله سوراخ قیف حقوق ما ته سوراخه و دو لبه قیف بازنشسته های چند سال قبل و کارگرانی هستند که هنوز بازنشسته نشده اند) . افزایش حقوق کارگران شاغل رو چرا اول نزدید ، حتما" می خوان بازنشسته ها رو اول ساکت کنید و بعد حقوق شاغلین رو 45 درصد بیشتر بزنند؟! (دست شیطان رو از پشت بستند).
    • علی AU ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      1 0
      دو ناعدالتی 1- افزایش حقوق بازنشسته ها در سال قبل باعث شده که بازنشسته های امسال (اواخر سال 1400) حقوق شان کمتر بشود؟برای جبران آن ، چه اقدامی می کنند؟ 2- بازنشسته هایی که کمتر حق بیمه پرداخت کردند ، درصد افزایش حقوق شان بیشتر شده.چرا؟
    • فلاح AU ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      با هیچ جمله ای نمی شه این افزایش حقوق غیر منطقی و ناچیز رو درک کرد و جواب داد ، دولت عملا" به تمام کارگرهای متوسط بازنشسته جامعه توهین میکنه.روغن 400 درصد افزایش یافته و حقوق کارگر بازنشسته و فرهنگی بازنشسته 10 درصدافزایش یافته.این دزدی از مردم در روز روشن است.
    • اکبر AU ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      سلام:من 30 سال کارگر شیفتی بودم و پارسال بازنشسته شدم.بدلیل افزایش بدون کارشناسی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، حقوق بازنشستگی من در پایان سال (بدلیل مجاسبه میانگین 2 سال آخر) از دریافتی مستمری بگیران سالهای قبل کمتر گردید و این با عدالت منافات دارد.بنظر میرسد باید در این راستا تدابیری اندیشیده شود تا حقوق بازنشستگان جدید (امسال) کمتر از بازنشستگان سالهای قبل نگردد.
    • حسین مناجاتی IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      برای ده سال تامین اجتماعی که اصلا حقوق درستی نمیدن ماهی زیر 2 میلیون تومن با چیزی که امسال اضافه شده اصلا درست نیس
    • بنده خدا IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 0
      دست شما درد نکنه ماهم خدایی داریم که ازهمه چیز خبر دارد اگه حق ما این است انشاالله هر چه زودتر خدا جواب میدهد
    • عسکری IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      0 0
      کشورهای اسلامی،غیر پیشرفته مثل کویت عربستان سعودی و دوبی میانگین حقوق بازنشستگان سیصد میلیون در ماه ولی ما ش شش یا هفت میلیون تومان معادل دویست دلار واقعا پیشرفت کردیم ما دیگر تواناییخوردن روز مره نداریم با این همه ثروت خداوند متعال به این کشور به رایگان داده بعد حقوق بازنشستگان این است اصناف نیست کمی به فکر بازنشستگان نیروهای مسلح باشید تشکر و سپاس گذارم
    • رضا IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      0 0
      با هیچ جمله ای نمی شه این افزایش حقوق غیر منطقی و ناچیز رو درک کرد و جواب داد ، حکومت ایران عملا" به تمام کارگرهای متوسط بازنشسته جامعه توهین میکنه.روغن 400 درصد افزایش یافته و حقوق کارگر بازنشسته و فرهنگی بازنشسته 10 درصدافزایش یافته.این دزدی از مردم در روز روشن است.
    • رضا IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      0 0
      38 درصد بعلاوه پانصد هزار تومان افزایش حقوق بازنشسته های کارگری چی شد . با افزایش حقوق 10 درصد ، کارگری که اسفند 1400 بازنشسته شده ، حقوقش از بازنشسته های سالهای قبل و شاغلین امسال بمراتب پایین تره . آیا این عدالته یا عین ظلمه؟!(مثله سوراخ قیف ، حقوق ما ته سوراخه و دو لبه قیف بازنشسته های چند سال قبل و کارگرانی هستند که هنوز بازنشسته نشده اند) . افزایش حقوق کارگران شاغل رو چرا اول نزدید ، حتما" می خوان بازنشسته ها رو اول ساکت کنید و بعد حقوق شاغلین رو 45 درصد بیشتر بزنند؟! (دست شیطان رو از پشت بستند).
    • رضا IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      بی سرو صدا حقوق کارکنان قوه قضایه و دادگستری رو 100 درصد بالا یردن ولی حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی که 38 درصد + 515 هزار تومان تصویب شده بود رو 10 درصد کردن . بعد به این میگن عدالت ؟!
    • حسن روجانی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      0 0
      دولت چرا وعده الکی داد بخاطر برنده شدن انتخابات. انتخابات هم پایانی خواهد داشت خوشا هر کس مسئول و غیر مسئول که برای مردم خدمت میکند رییس جمهور رییس‌ مجلس رییس قوه قضاییه و همه ی ریاست ها روزی باید از آنها خدا حافظی کرد ولی چرا در دولتی که به خاطر پیروزی در انتخابات از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد آن هم متوسل شدن به هر راهی چی بگم حقوق باید طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برابر با تورم افزایش داشته باشد نه سلیقه ای یک نفر 500 میلیون یک نفر 5 میلیون در یک تورم ،یک گرانی یک کشور یک بازار چطور آرام هستند شما را به خدا عدالت را در این مملکت اسلامی اجرا کنید سر خودتان را زیر برف کردید که کسی شما را نبیند ! نه همه شما و دروغ های مختلف شما را خوب با گوشی سه بعدی میبینن من خودم خیلی برای جناب رئیسی زحمت کشیدم و اصلا انتظار همچنین وضعیتی نداشتم گفته خودش چرا چند نفر حقوق بگیر باید این چنین با هم فرق داشته باشند باید باید همه درست و عدالت در بین حقوق بگیران چه بازنشستگان چه کارمندان اجرا شود فقط متاسفام برای آقای رئیسی من بازنشسته با 30 سال خدمت 3 سال جبهه جانباز شیمیایی هیچی از بدنم نمانده
    • مهری سلامتی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      چرا اخبار کذب می گویید بنده 41904136 تومان حقوق در سال 1400درصد 57 شامل نشد وسایر سطوح محسوب شدم وحقوق را 10 درصد +معیشت را محاسبه کردند
    • گل IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      کسی میدونه ماکه ۱۹۰۰ حقوق می‌گرفتیم ۷۰۰ اضافه شد جزو کدام گروه هستیم