جزییات جدید از سرقت هالیوودی صندوق های امانات بانک ملی

در تعطیلات خردادماه سارقان به یکی از شعبات بانک ملی در تهران نفوذ کردند و محتویات حدود ۲۵۰صندوق امانت را به سرقت بردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از مهر، تعدادی از سارقان در تعطیلات اخیر از ساختمان مجاور وارد شعبه ممتاز بانک ملی واقع در خیابان انقلاب رو به روی دانشگاه تهران شدند و حدود ۲۵۰ عدد از صندوق امانات را باز و اموال داخل این صندوق‌ها را به سرقت بردند.

بر اساس این خبر، به دلیل اینکه سارقان به محیط بانک آشنایی داشتند، دستگاه ضبط تصاویر را با خود به سرقت بردند و همین امر باعث شده است که آمار و اطلاعات دقیقی از این سرقت مبنی بر اینکه سارقان چند نفر بوده و یا از چه طریقی توانستند به سامانه بانک نفوذ کنند، در حال حاضر در دسترس نباشد.

بر اساس اعلام منابع آگاه به خبرنگار مهر همچنین سیستم هشدار بانک که باید هم به موبایل رئیس بانک و هم به سامانه پلیس متصل باشد، فقط به موبایل رئیس بانک متصل بوده است و این سرقت به موبایل رئیس بانک پیامک شد اما به دلیل اینکه در سنوات گذشته این سامانه هشدار اشتباهی داده بوده است رئیس بانک به این پیامک اعتنایی نکرد و فکر کرد مانند دفعات قبلی پیامک اشتباه است.

حجم و عدد و رقم سرقت هنوز مشخص نیست چراکه بانک از محتویات داخل صندوق امانات مطلع نبوده است؛ همچنین پرونده این سرقت در اداره ۱۷ پلیس آگاهی در دست بررسی و پیگیری است.

بانک ملی نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد حادثه شعبه دانشگاه این بانک که به بروز برخی خسارات محدود به صندوق امانات منجر شد، از سوی پلیس و مراجع ذیربط در حال پیگیری است.

دستگیری سارقان صندوق امانات بانک در حال پیگیری است

سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس اگاهی پایتخت در خصوص سرقت از صندوق امانات یکی از بانک‌های خیابان انقلاب، بیان داشت: به محض اطلاع از وقوع سرقت پیگیری‌های لازم برای دستگیری سارق یا سارقان ادامه دارد.

لازم بذکر است چند نفر از کارکنان بانک که در بررسی‌های اولیه در این حادثه قصور و سهل انگاری داشته اند تحت نظر هستند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

اطلاعیه بانک ملی درباره سرقت از صندوق‌های اجاره‌ای

بانک ملی ایران در اطلاعیه‌ای درباره سرقت از صندوق های اجاره‌ای شعبه دانشگاه این بانک اعلام کرد که تعداد دقیق صندوق‌های اجاره‌ای موجود در حادثه رخ داده، ۱۶۸ صندوق است.

بانک ملی ایران در این اطلاعیه اعلام‌کرد: دیروز اخباری در برخی از رسانه‌ها منتشر شد که در آن تعداد صندوق‌های اجاره‌ای مورد سرقت قرار گرفته شعبه دانشگاه این بانک یک‌هزار صندوق عنوان شده بود که بدین وسیله این عدد تکذیب می‌شود. 

بر اساس اعلام مسوولان بانک، تعداد صندوق‌های موجود ۱۶۸ صندوق بوده که در سرقت رخ داده، تعدادی از این صندوق‌ها آسیب رسیده و برخی از صندوق‌های این شعبه آسیبی ندیده‌اند.

در عین حال بانک ملی ایران به‌منظور حفظ حقوق مشتریان ضمن مذاکره با در اختیار دارندگان صندوق، اقدام‌های ضروری در جهت رسیدگی قضایی دقیق به صندوق‌های خسارت دیده را آغاز کرده است.

پلیس آگاهی با همکاری بانک ملی ایران در حال پیگیری لحظه‌ای موضوع و شناسایی سارقان است که نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

 برخی کاربران فضای مجازی روز گذشته از سرقت نزدیک به یک‌هزار صندوق امانت و بخشی از تجهیزات اتاق سرور و مرکز مانیتورینگ شعبه بانک ملی رو به روی دانشگاه تهران در تعطیلات اخیر خبر دادند.

بانک ملی در اطلاعیه‌ای با تایید این اتفاق در شعبه دانشگاه خود،‌ افزوده بود که این حادثه به بروز برخی خسارات محدود به صندوق اجاره ای منجر شده که از سوی پلیس و مراجع ذیربط در حال پیگیری است.

۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 28988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha