۳۵۷ هزار دلار  NFT به سرقت رفت!

پروژه‌ی محبوب میمون‌های کسل (BAYC) روز گذشته خبر از هک شدن سرورهای دیسکورد (Discord) خود داد. در این حمله ۲۰۰ ETH، معادل با ۳۵۷ هزار دلار، از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) از کاربران به سرقت رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، براساس اسکرین‌شاتی که ازسوی یکی از کاربران توئیتر پست شده است، حساب دیسکورد یکی از مدیران پروژه‌ی Yuga Labs هک و از آن برای اجرای یک حمله‌ی فیشینگ استفاده شده است.

357 هزار دلار NFT از سرور دیسکورد Yuga Labs به سرقت رفت!

با گذشت ۱۱ ساعت از این رخداد، تیم BAYC در حساب رسمی توئیتر خود نوشت: «ما درحال انجام تحقیقات لازم هستیم، اما اگر شما بخشی از دارایی‌ خود را ازدست داده‌اید با آدرس ایمیل discord@yugalabs.io با ما مکاتبه کنید».

این پست همچنین یادآور شد که Yuga Labs هیچ‌گونه مینت مجدد یا توزیع رایگان توکن‌ها را در برنامه‌ی جبران خسارت خود ندارد.

Gordon Goner، هم‌بنیان‌گذار این استودیو، پس از مدت کوتاهی اظهار داشت: «دیسکور بستر مناسبی برای جوامع کاربری وب۳ نمی‌باشد، ما نیاز به پلتفرم بهتری داریم که امنیت کاربران را در دستور کار خود قرار دهد».

چالش‌های گذشته‌ی میمون‌های کسل

مجموعه‌ی میمون‌های کسل که یکی از با ارزش‌ترین NFTهای بازار است توجه زیادی را ازسوی هکرها و افراد سودجو به‌ خود جلب کرده است. حساب رسمی اینستاگرام این پروژه‌ در ماه آوریل (اواسط فروردین) هک شد و ۹۱ NFT به ارزش تقریبی حداقل ۲.۸۸ میلیون دلار از کاربران دزدیده شد. هکرها با دراختیار گرفتن این حساب یک پست جعلی منتشر کرده و در آن خبر از ایردرآپ توکن‌های LAND دادند، آنها از کاربران خواستند تا برای دریافت این توکن‌ها کیف‌پول‌های خود را به یک آدرس جعلی متصل کنند.

علاوه بر اختلال فوق، درپی یک باگ در رابط کاربری OpenSea بسیاری از افرادی که توکن‌های BAYC و سایر مجموعه‌های معتبر را دراختیار داشتند شاهد افت ناگهانی قیمت دارایی‌های خود بودند. از اواخر ماه آوریل قیمت NFTهای میمون‌های کسل در یک شیب نزولی قرار گرفته که این بازار خرسی علاوه بر قیمت آیتم‌ها بر حجم فروش آنها نیز تاثیرگذار بوده است.

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 28938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha