خروج پرتعداد سهامداران از بورس!

در مجموع کل هفته هزار و ۶۱۱ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۳۲۲ میلیارد تومان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز، در مجموع معاملات دومین هفته کاری خرداد ماه پول حقیقی از بورس خارج شد. به استثنای روز سه‌شنبه در باقی روزهای هفته شاهد خروج پول حقیقی بودیم.  

خروج پول حقیقی از بازار سهام

بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که در هفته پیش شاهد خروج پول حقیقی از بازار سهام بودیم. روز شنبه، روند خروج پول حقیقی ادامه داشت و ۴۵۱ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بورس خارج شد. روز یکشنبه ۶۴۶ میلیارد تومان خارج شد. روز دوشنبه نیز پول حقیقی از بورس خارج شد و ارزش آن ۲۹۶  میلیارد تومان بود. روز سه‌شنبه نماد فغدیر با تقاضای حقیقی و ورود پول مواجه بود که موجب شد تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد.   

روز چهارشنبه روند خروج پول از سر گرفته شد و ارزش سرمایه حقیقی خروجی ۲۳۱ میلیارد تومان بود. در مجموع کل هفته هزار و ۶۱۱ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۳۲۲ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیش افت ۲۸ درصد داشته است.   

رکوردداران خروج پول حقیقی

روز شنبه بیشترین خروج پول به سهام وبملت (بانک ملت)  اختصاص داشت و پس از آن فملی و بپاس در رتبه‌های بعدی بودند.  روز یکشنبه نیز فملی، فایرا و حکشتی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. بیشترین خروج پول حقیقی در روز دوشنبه به وبملت، بپاس و فملی اختصاص داشت.

روز سه‌شنبه بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار به نمادهای بپاس، فملی و وبملت تعلق داشت و در آخرین روز کاری هفته فغدیر، شستا و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.  

خروج پول از بزرگان

در هفته اخیر نیز همانند هفته پیش گروه‌های بزرگ بازار با خروج پول حقیقی مواجه بودند. روز شنبه گروه‌های «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فراورده‌های نفتی و کک»  بیشترین خروج سرمایه حقیقی را داشتند. روز یکشنبه نیز «فلزات اساسی»،   «فراورده‌های نفتی و کک»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»  بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را داشتند.  

روز دوشنبه بیشترین خروج پول به «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»،   «فلزات اساسی» و «بیمه و صندوق‌های بازنشستگی»  اختصاص داشت.

روز سه‌شنبه نیز «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «بیمه و صندوق‌های بازنشستگی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند و در آخرین روز کاری هفته  «فلزات اساسی»، «فراورده‌های نفتی و کک» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» در صدر صنایعی قرار گرفتند که بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را داشتن

۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
کد خبر: 28916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha