خدابخش: افزایش تلاش برای بازگشت اعتماد مردم به بازار سهام/ نامه‌نگاری رییس سازمان بورس با هدف رفع مشکل صنایع مختلف

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه مشکلات موجود صنایع مختلف در بورس با نامه‌نگاری‌ها از سوی رییس سازمان بورس منعکس می‌شود، گفت: تلاش مسوولان برای بازگرداندن اعتمادهای از دست رفته در بورس دو چندان شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا؛ محسن خدابخش با اشاره به اینکه صدور برخی مجوزها در سال گذشته، قابل مقایسه با ١٠ سال گذشته نیست، اظهار کرد: در مورد مشکلات روزانه بازار سرمایه یک دید کوتاه‌مدت و همچنین اتفاقات بلندمدت وجود دارد که باید آن‌ها را در کنار یکدیگر و در راستای ایجاد بهبود وضعیت بازار پیش برد.

وی افزود: مشکلات موجود صنایع مختلف در بورس با نامه‌نگاری‌ها از سوی رییس سازمان، منعکس و اعلام می‌شود و تا به سرانجام رسیدن آن نیز مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

توسعه نهادها در بازار سرمایه و به‌کارگیری ابزارهای مالی جدید

خدابخش در مورد این سوال که اکنون زمان مناسبی برای ورود سرمایه‌گذاران به بازار سهام است یا خیر، پاسخ داد: اظهارنظر سازمان بورس برای ورود یا خروج سهامداران از بازار درست نیست، اما ارایه آمار از میزان بازدهی بورس و دیگر بازارها برای بازه زمانی مشخص و در دوران تورمی بلامانع است.

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: سهام شرکت‌های حاضر در بازار دارای بازدهی یکسانی نیستند، بنابراین این امکان وجود دارد که فردی سهامی را انتخاب و پس از ۶ ماه به سود برسد یا فردی دیگر با ضرر از این بازار خارج شود.

ایجاد صندوق‌های اهرمی

وی گفت: سرمایه‌گذاران در صورت خریداری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، همان سود اعلام‌شده را به‌طور ثابت دریافت می‌کنند.

خدابخش اضافه کرد: ابزارهای جدیدی همانند صندوق‌های اهرمی نیز طراحی شده است؛ این صندوق‌ها هم دارای بازدهی ثابتی بوده و از طرفی امکان پذیرش ریسک در صندوق‌های اهرمی باعث شده تا دارندگان واحدهای این صندوق‌ها سود یا زیان بیشتری را متحمل شوند.

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس در ادامه بر توسعه نهادها در بازار سرمایه و به‌کارگیری ابزارهای مالی جدید تاکید کرد.

تدوین دستورالعمل پذیرش شرکت‌های سهامی عام پروژه

وی با بیان اینکه تلاش برای بازگرداندن اعتمادهای از بین رفته دو چندان شده است، گفت: شاید این اقدامات خیلی به چشم نیاید، اما در واقعیت، اقدامات سازمان بورس در جهت توسعه نهادها، ابزارها و تخصصی شدن بازار و توسعه بازار اولیه بسیار قابل توجه است.

خدابخش تاکید کرد: دستورالعمل شرکت‌های سهامی عام پروژه نوشته شده و امیدواریم افراد از طریق بازار سرمایه در سهام شرکت‌های جدید سرمایه‌گذاری کنند.

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس افزود: اکنون سهام شرکت‌های موجود در حال معامله است و نمی‌تواند کمک‌کننده برای تشکیل سرمایه زیاد باشند، هرچند وجود بازار اولیه قوی باید در کنار بازار ثانویه شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌گذاری‌های سازمان بورس شکل‌گیری نهادها و ابزارهای تخصصی است تا ضمن صدور مجوزهای بیشتر به تشکیل سرمایه کمک شود.

۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
کد خبر: 28915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha