صنایع بورسی که این روزها مورد توجه هستند

در بورس همیشه صنعت محصولات شیمیایی از صنایع پرمعامله بازار است و ارزش معاملات آن اکثرا بالاست. اما این دلیلی بر توجه معامله گران به این صنعت نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛با توجه به متغیرهای مختلف، معمولا در هر دوره از سال صنایع مختلفی مورد توجه معامله گران قرار می گیرند. این روزها هم چند صنعت بیشتر از سایر صنایع مورد اقبال حقیقی ها هستند.

البته مورد توجه بودن برخی از صنایع به دلیل شرایط خوب آن ها نیست، بلکه به دلیل وزن بالای آن ها در کل بازار سهام است. به این معنا که تعدای صنایع به دلیل تعداد بالای شرکت های موجود در آن صنعت و همچنین بزرگ بودن شرکت های حاضر در صنعت، وزن بیشتری نسبت به صنایع دیگر دارند و اینکه زیاد مورد معامله قرار بگیرند نمی تواند معیار خوبی برای تشخیص دادن وضعیت مثبت آن ها باشد.

«محصولات شیمیایی»؛ پرمعامله اما با خریداران ضعیف

به عنوان مثال، در بورس همیشه صنعت محصولات شیمیایی از صنایع پرمعامله بازار است و ارزش معاملات آن اکثرا بالاست. اما این دلیلی بر توجه معامله گران به این صنعت نیست.

همین صنعت محصولات شیمیایی، در ۵ روز معاملاتی هفته گذشته، دائما در میان ۴ صنعت برتر از نظر ارزش معاملات بوده اما توجه به مواردی دیگر، نشان می دهد این صنعت فعلا با اقبال خریداران مواجه نیست. یکی از مسائل مهم، شاخص قدرت خریداران حقیقی در این صنعت است که به جز روز سه شنبه، در ۴ روز معاملاتی دیگر، آمار خوبی نداشته و فروشندگان صنعت قوی تر از خریداران بوده اند.

۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 28912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha