گربه سیاه گرایی/چهار مسابقه چهار باخت!

محمدرضا گرایی در کمتر از یک سال پس از کسب مدال های طلای جهان و المپیک، در چهارمین مصاف خود مقابل شرماخانبت قزاق، اینبار در تورنمنت تورلیخانوف برای چهارمین بار تن به شکست داد تا پس از ۳ سال شکست ناپذیری در میادین رسمی، بار دیگر مقابل این حریف بازنده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمدرضا گرایی که حالا با کسب مدال های طلای جهان و المپیک در سال گذشته، به چهره ای پرافتخار در کشتی جهان تبدیل شده، برای نخستین بار در جریان رقابت های وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی فرنگی جام تختی که در سال ۲۰۱۸ در ماهشهر استان خوزستان برگزار شد، مقابل این کشتی گیر قزاق با نتیجه ۸ بر ۴ تن به شکست داد. شرماخانبت پیش از مبارزه با گرایی در جام تختی، برابر حسین اسدی دیگر فرنگی کار ایران نیز با نتیجه ۹ بر ۸ صاحب برتری شده بود. این کشتی گیر قزاق در سومین مبارزه برابر فیرات از ترکیه با نتیجه سنگین ۱۰ بر ۳ باخت و با توجه به شکست این کشتی گیر ترک در نیمه نهایی برابر المات کبیسپایف قزاق، شرماخانبت از دور رقابت های جام تختی کنار رفت.

۵ ماه بعد و در جریان دیدار فینال وزن ۶۷ کیلوگرم تورنمنت رنکینگ در مجارستان، محمدرضا گرایی برای دومین مرتبه به مصاف شرماخانبت قزاق رفت و اینبار نیز با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد تا دومین شکست برابر این کشتی گیر را در سال ۲۰۱۸ تجربه کند.

اما سومین و حساس ترین مصاف این دو کشتی گیر در جریان مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در بوداپست پایتخت مجارستان بود.

گرایی در این رقابت ها پس از شکست حریفان خود از مصر و گرجستان به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت و شرماخانبت نیز با برتری ۱۲ بر صفر مقابل آتاکان یوکسل ترک و ۱۱ بر ۶ مقابل اسماعیل بوررو کوبایی راهی یک چهارم نهایی شد تا برای سومین مرتبه به مصاف گرایی برود. گرایی اینبار نیز با نتیجه سنگین ۹ بر صفر مقابل این کشتی گیر قزاق تن به شکست داد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. با شکست ۳ بر یک شرماخانبت در نیمه نهایی برابر آرتم سورکوف روس، گرایی از دور رقابت های قهرمانی جهان حذف شد و شرماخانبت در نهایت با شکست قاطع ۹ بر صفر ماماداسا سیلا از فرانسه به مدال برنز جهان رسید.

اما چهارمین و آخرین مصاف این دو کشتی گیر پس از ۴ سال در جریان تورنمنت رنکینگ بولات تورلیخانوف ۲۰۲۲ در آلماتی قزاقستان، روز گذشته(جمعه) بود که اینبار نیز گرایی که با نمایشی درخشان مدال های طلای جهان و المپیک را در سال ۲۰۲۱ از آن خود کرده بود، برابر این کشتی گیر قزاق تن به شکست داد. چهره پرافتخار کشتی ایران اینبار در وزن ۷۲ کیلوگرم مقابل شرماخانبت با نتیجه ۷ بر ۳ شکست خورد تا اولین شکست او پس از ۳ سال در یک رویداد رسمی بار دیگر مقابل این کشتی گیر قزاق رقم بخورد.

گرایی که پس از این شکست در دیدار فینال بار دیگر مقابل این کشتی گیر قرار گرفته بود، با هدف انتقام پا به میدان گذاشت اما حریف قزاق به دلیل احساس ناراحتی از ناحیه شانه حاضر به مبارزه نشد تا طلسم ۴ مبارزه و ۴ شکست گرایی مقابل این کشتی گیر قزاق کماکان پابرجا بماند.


گرایی پس از این باخت ابراز امیدواری کرد در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ برابر شرماخانبت به میدان برود، مبارزه ای که در صورت تحقق قطعا با هدف گرفتن انتقام ۴ شکست قبلی خواهد بود.

گرایی در اینباره گفت: امیدوارم شرماخانبت در مسابقات قهرمانی جهان حاضر شود و با او در مرحله گروهی یا فینال روبرو شوم.

شرماخانبت قزاق نیز از قصد خود برای حضور پرقدرت در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ و کسب مدال طلای جهان در وزن ۶۷ کیلوگرم خبر داد و از کسب ۴ پیروزی در ۴ مبارزه مقابل گرایی ابراز خوشحالی کرد.

اتحادیه جهانی کشتی نیز در خبری به رکورد ۱۰۰ درصدی پیروزی این کشتی گیر قزاق مقابل گرایی که با کسب ۴ پیروزی در ۴ مبارزه بدست آمده است،اشاره کرد.

۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 28886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha