پیش‌بینی بازار هفته آینده/ ارزش معاملات بورس بیشتر می‌شود؟

بورس در هفته‌ای که گذشت روند نزولی و اصلاحی داشت و شاخص کل بیش از یک درصد افت را ثبت کرد. با وجود این افت کارشناسان عقیده دارند که بازار سهام هفته آینده روند متعادل‌تری را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ در پایان نیمه خرداد ماه شاخص کل بورس روی سطح یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحدی ایستاد و نسبت به هفته اخیر خود ۱٫۴۷ درصد افت داشت.

از سوی دیگر هر ۱۲ شاخص بازار منفی شدند و ارزش معاملات نیز در حدود پنج درصد کاهش یافت. بر همین اساس ارزش کل معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت از مبلغ ۲۸ هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان به ۲۷ هزار و ۸۸ میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات در بازار بدهی ۱.۲۹ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش را ثبت و از هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان به هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان رسیده است. همچنین ارزش معاملات بازار مشتقه با کاهش ۳۹.۶۰ درصدی از ۳۸ میلیارد تومان به ۲۳ میلیارد تومان رسید.

بورس رشد می‌کند؟

دو روز ابتدای هفته آینده تعطیل رسمی است و فعالیت بورس از سومین روز هفته یعنی دوشنبه آغاز می‌شود و عملا سهامداران سه روز کاری دارند. با توجه به معاملات هفته‌ها و روزهای قبل می‌توان گفت که سهامداران با کمی احتیاط در این هفته عمل می‌کنند و بر همین اساس روند بورس متعادل می‌شود. اما احتمالا ارزش معاملات افزایش یابد.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در هفته‌ای که گذشت ارزش معاملات بورس کاهشی بود. این ارزش از پنج همت (هزار میلیادر تومان) کمتر شد و این موضوع خبر از تغییر وضعیت بازار سرمایه می‌دهد. شاخص کل از کف قیمتی خود حرکت کرده و بالا می‌آید. این روند از پیش از سال ۱۴۰۱ آغاز شده بود و با افزایش ارزش معاملات همراه بود و در میانه مسیر به اوج خود یعنی بیش از هشت همت (هزار میلیارد تومان) رسید. احتمالا چند روز کاری هفته آینده ارزش معاملات ما افزایش یابد.

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان و بررسی روند بازار سرمایه به نظر می‌رسد که روند بورس هفته آینده متعادل و همراه با افزایش ارزش معاملات باشد.

۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 28869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha