رکوردهای قیمتی در بازار طلا و سکه شکست | حباب سکه چقدر شد؟ | پیش بینی قیمت ها در هفته آینده

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن اعلام خبر شکسته شدن رکورد قیمت‌ها در بازار سکه و طلا داخلی طی یک هفته اخیر، علت این افزایش قیمت را افزایش همزمان قیمت اونس جهانی طلا و نرخ ارز در بازارهای داخلی که به سبب افزایش تقاضا در بازار ارز شکل گرفت، دانسته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمد کشتی آرای، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، قیمت اونس جهانی طلا در محدوده ۱۸۵۵ دلار بود؛ به این معنا که در ابتدای هفته ۱۸۵۵ دلار قیمت داشت و تا ۱۸۶۴ دلار هم افزایش پیدا کرد. اما دوباره به ۱۸۳۲ دلار رسید؛ اما در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنfه) مجددا به ۱۸۵۵ دلار بازگشت.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر اما در طول یک هفته اخیر افزایش نرخ دلار به‌عنوان شاخص نرخ ارز با ۱۱۷۰ تومان افزایش سبب شد که قیمت سکه و طلا با قیمت‌های جدیدی روبرو شود که رکوردی تازه در یکسال گذشته است و تقریبا طی یکسال/ یکسال و نیم گذشته این قیمت‌ها را نداشته‌ایم. حباب سکه نیز به همین ترتیب با افزایش همراه بود و حباب سکه نیز رکوردی جدید از خود بر جای گذاشت.

سکه مرز ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را رد کرد

وی در رابطه با تغییرات قیمت‌ها طی یک هفته اخیر و آخرین قمیت‌های معاملاتی در پایان هفته (آخرین معاملات روز پنجشنبه بازار)، اظهار کرد: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۷۲۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته، به ۱۵ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم با ۷۵۰ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات روز گذشته به ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه نیز در این هفته هر یک ۶۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته و به ترتیب در آخرین معاملات پایانی هفته هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شدند.

این عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: قیمت سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز در پایان هفته به سه میلیون تومان رسید که نسبت به ابتدای هفته ۱۵۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرده است. در این هفته طلای آب شده (۱۷ عیار) که مبنای محاسبه قیمت طلاست، ۱۶۰ هزار تومان به ازای هر مثقال افزایش قیمت داشته و به شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است؛ در نهایت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان در آخرین معاملات روز پنجشنبه دادوستد شد که بطور متوسط ۳۷ هزار تومان افزایش هفتگی را تجربه کرده است.  

حباب هر قطعه سکه از یک میلیون تومان فراتر رفت...

کشتی‌آرای تصریح کرد: حباب سکه در اوایل هفته در محدوده ۹۰۰ هزار تومان بود، اما دیروز، بر اساس آخرین معاملات حباب سکه به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و بطور متوسط حباب سکه با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی همراه بود.  

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: با توجه به تعطیلات پیش‌رو (شنبه و یکشنبه) افزایش تقاضا در بازار ارز، موجب بالا رفتن نرخ ارز شد. از بعد از ظهر روز گذشته (پنجشنبه) با تعطیلی بازار و کاهش دادوستدها، به‌نوعی روند صعودی سکه، طلا و ارز متوقف شد و سیر نزولی خود را آغاز کرد. بر این اساس تعطیلات و پایان یافتن معاملات سبب شد قیمت سکه و طلا با کمی کاهش مواجه شود. به نظر می‌رسد تا روز دوشنبه هفته آینده که بازارهای جهانی و همچنین بازارهای داخل فعال شوند، قیمت سکه، طلا و ارز در همین محدوده فعلی و کمی کاهش همراه باشد. از روز دوشنبه تحت تاثیر متغیرها، طبیعتا قیمت‌ها تغییر خواهند داشت. 

۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
کد خبر: 28864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha