وام ۶۰۰ میلیونی ۲۰ ساله ساخت مسکن در تهران + جزئیات

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: کسانی که تمایل دارند می‌توانند در قالب طرح نهضت ملی مسکن تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد، وام ساخت با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛خلیل محبت‌خواه در گفت‌وگو  با ایسنا، اظهار کرد: تمام کسانی که در سطح شهر تهران قصد ساخت و ساز دارند، می‌توانند در صورت تمایل در قالب طرح نهضت ملی مسکن از تسهیلات تا سقف ۶۰۰ میلیون تومانی با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله استفاده و  از امتیازات این طرح بهره‌مند شوند.

وی افزود: با توجه به این‌که در شهر تهران، پروژه‌های دولتی در قالب نهضت ملی مسکن وجود ندارد، دولت تصمیم گرفته تسهیلات خودمالکی را در این حوزه به بخش خصوصی پرداخت کنند. سقف وام ساخت در تهران ۶۰۰ میلیون تومان است و به پروژه‌های صنعتی که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند تعلق می‌گیرد. به دیگر سازندگان ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان این‌که سود این وام ۱۸ درصد تعیین شده است گفت: تمامی کسانی که تازه قصد شروع ساخت و  ساز دارند یا افرادی که پروژه‌های آنها نیمه‌کاره است می‌توانند وارد این فرآیند شوند. برخی امتیازات ویژه این طرح، مدت بازپرداخت طولانی ۲۰ ساله‌ی آن و تخفیفاتی در پروانه ساختمان، خدمات نظام مهندسی، بیمه و مالیات است. در واقع بخشنامه‌های مصوب شورای عالی مسکن شامل حال این گروه از سازندگان نیز می‌شود.

محبت‌خواه تاکید کرد: بعد از تکمیل واحدهای خودمالکی، سازندگان این اختیار را دارند واحدها را به افراد مدنظر خودشان که دارای فرم «ج» سبز هستند واگذار کنند. در غیر این صورت ما به آنها نفرات واجد شرایط معرفی می‌کنیم. به این ترتیب امکان عرضه مسکن در شهر تهران در قالب نهضت ملی به صورت خودمالکی وجود دارد.

وی هم‌چنین با اشاره به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن گفت: به متقاضیان دریافت وام اجاره در شهر تهران ۱۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود. از روز ۱۲ خردادماه ۱۴۰۱ ثبت نام آغاز شده و کسانی که اجاره‌نامه با کد رهگیری دارند می‌توانند در سامانه طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی به نشانی saman.mrud.ir ثبت نام کنند.

۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 28858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha