شکست ناباورانه محمدرضا گرایی برابر میزبان / طلای گرایی بدون فینال + فیلم

در جریان رقابت های روز پایانی تورنمنت کشتی فرنگی در قزاقستان، محمدرضا گرایی تنها طلایی کشتی ایران در المپیک توکیو برابر حریفی از میزبان تن به شکست داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،  در جریان رقابتهای روز پایانی کشتی فرنگی جام بولات تورلیخانوف در آلماتی قزاقستان به عنوان یکی از ۴ تورنمنت موثر در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان، محمدرضا گرایی در ۷۲، محمدرضا مختاری در ۷۷ و پژمان پشتام در وزن ۸۷ کیلوگرم برابر رقبای خود به میدان رفتند.

در وزن ۷۲ کیلوگرم که با حضور ۷ کشتی گیر، در دو گروه ۴ و ۳ نفره به صورت دوره ای برگزار می شود، محمدرضا گرایی در دور اول با نتیجه ۴ بر ۳ و ضربه فنی آزات سادیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد وی در دور بعد با توجه به عدم حضور شهروز اوچیلوف از تاجیکستان به پیروزی رسید. گرایی در دور سوم مقابل میرژان شرماخانبت از قزاقستان با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب شد و بعنوان نفر دوم این وزن به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گرایی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر محمود بخشیلوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار پایانی راه یافت و با توجه به حاضر نشدن میرژان شرماخانبت از قزاقستان در این دیدار به عنوان قهرمانی و مدال طلا دست یافت.

فیلم مسابقه نیمه نهایی گرایی را اینجا ببینید.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ دلشاد امانگلدیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت، وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۲ از سد تمرلان شادوکایف از قزاقستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل دمیو ژاداریف از قزاقستان با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. مختاری در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ از سد یونس امره باشار از ترکیه گذشت و صاحب مدال برنز شد.
فیلم مسابقه نیمه نهایی مختاری را اینجا ببینید.

در وزن ۸۲ کیلوگرم پژمان پشتام پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۴ از سد کالیدین آسیکیف از قرقیزستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۱ شامیل باتیروف از قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. پشتام در دیدار پایانی مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

فیلم مسابقه نیمه نهایی پشتام را اینجا ببینید.

فرنگی کاران ایران در روز نخست این رقاببت ها صاحب ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز شدند.

۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 28851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 1
      باکشتی حسن یزدانی وزارع عزیز احساس غرورایرانی به همه دست داد. درودبراین قهرمانان وطن