تنها زن مدیر ارشد فیس‌بوک از این شرکت جدا شد

شریل سندبرگ، مدیر امور عملیاتی شرکت متا (فیس بوک سابق) که همکاری نزدیکش با مارک زاکربرگ باعث رشد بزرگترین شبکه اجتماعی جهان شد، پس از ۱۴ سال این شرکت را ترک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، انتشار این خبر در ابتدا باعث شد ارزش سهام این شرکت ۴ درصد کاهش یابد، اما پس از پایان ساعت معاملات، ارزش این سهام تقریباً ثابت باقی ماند.

او در این مورد نوشت: "وقتی در سال ۲۰۰۸ این شغل را بر عهده گرفتم، امیدوار بودم پنج سال در این نقش باشم. چهارده سال بعد، زمان آن فرا رسیده است که فصل بعدی زندگی‌ام را بنویسم."

زاکربرگ در پست جداگانه‌ای در فیس‌بوک گفت، خاویر اولیوان، مدیر ارشد واحد رشد، به عنوان مدیر امور عملیاتی انتخاب خواهد شد، اگرچه او اضافه کرد که قصد ندارد نقش سندبرگ را مستقیماً در ساختار موجود شرکت جایگزین کند.

او تصریح کرد: من فکر می‌کنم متا به جایی رسیده که منطقی است گروه‌های محصول و کسب‌وکار ما بیشتر یکپارچه شوند، نه اینکه همه کارکردهای تجاری و عملیاتی جدا از محصولاتمان سازماندهی شوند.

اولیوان بیش از ۱۴ سال در متا کار کرده و تیم‌هایی را رهبری کرده است که فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس اپ و مسنجر را مدیریت می‌کنند.

سندبرگ دومین فرد مهم فیس‌بوک پس از بنیانگذار آن زاکربرگ بوده که در زمان استخدام ۲۳ سال سن داشت، یکی از برجسته‌ترین مدیران شرکت و معمار اصلی مدل تجاری مبتنی بر تبلیغات فیس‌بوک است که اغلب مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
کد خبر: 28832
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha