بلاکچین سولانا برای چهار ساعت متوقف شد!

طبق اظهارات دست‌اندرکاران این پروژه در توییتر، بلاکچین سولانا یک قطعی دیگر را تجربه کرد، اما به زودی دوباره فعال شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، سولانا بعدازظهر ۱ ژوئن (۱۱ خرداد)، هیچ بلوک یا تراکنشی را بر اساس داده‌های کاوشگر بلوک پردازش نکرده بود.

در توییتر، تیم سولانا این مشکل را به یک اشکال در ویژگی تراکنش‌های غیر مستقیم مقاوم بلاکچین نسبت داد. این مشکل منجر به عدم قطعیت شد، به این معنی که گره‌های مختلف نتایج متفاوتی را برای یک بلوک ایجاد کردند و نتوانستند به اجماع برسند.

تیم سولانا نوشت شبکه و منابع مالی امن هستند. همچنین دستورالعمل‌های راه‌اندازی مجدد را برای اعتبارسنجی‌ها در ساعات گذشته منتشر کرده است، به این معنی که زنجیره به زودی آنلاین شد.

سولانا این روزها در معرض قطعی مکرر و حوادث ازدحام بوده است. آخرین مشکل در ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) زمانی رخ داد که ربات‌های ضرب NFT شبکه را پر از تراکنش کردند.

حداقل چهار حادثه دیگر قبل از قطعی امروز رخ داده است، از جمله یک قطعی ۴۷ ساعته در ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰)، حداقل دو حادثه در دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰)، و حداقل یک حادثه در سپتامبر ۲۰۲۱. (شهریور ۱۴۰۰).

کاهش قیمت SOL

به نظر می‌رسد قطعی امروز باعث از بین رفتن ارزش توکن سولانا (SOL) شده است، زیرا در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت آن ۱۰.۹ درصد کاهش یافته است. همچنین ۸۴ درصد از بالاترین رکورد خود یعنی ۲۵۹.۹۶ دلار که آخرین بار در نوامبر ۲۰۲۱ مشاهده شد، کمتر شده است.

با این حال، این روند احتمالاً با رکود عمومی در بازار ارزهای دیجیتال تشدید می‌شود. بیت کوین که معیاری برای بقیه بازار است، طی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۷ درصد افت قیمت داشته و نسبت به بالاترین رکورد خود که در نوامبر ۲۰۲۱، ۵۶ درصد کاهش یافته است.

بلاکچین سولانا به دلیل توان عملیاتی بالای تراکنش، به طور گسترده به عنوان رقیب اتریوم در نظر گرفته می‌شود. همچنین توسط صرافی بزرگ FTX که با این پروژه کار می‌کند، حمایت شده است.

این مزایا به SOL کمک کرده است تا به نهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار تبدیل شود. با این حال، ادامه قطعی‌ها احتمالاً به ارزش و جایگاه آن در بازار آسیب می‌زند.

۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 28818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha