کدام استان‌ها بالاترین نرخ تورم را دارند؟ + نمودار

مرکز آمار ایران نرخ تورم استان‌ها را اعلام کرد که بر اساس آن در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان و البرز و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌خوزستان بوده است. اما در نرخ تورم ۱۲ ماهه به ترتیب شهروندان ۳ استان کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و ایلام بالاترین نرخ تورم را تحمل کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،  براساس تازه‌ترین آمار منتشره مرکز آمار ایران،در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ عدد شاخص کل برای خانوارهای  کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ۴۲۹.۶ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان و البرز با ۵.۴ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌خوزستان با ٠.٧ درصد است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٩,٣ درصد می‌باشد.

بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه مربوط به استان مازندران با ۴۵.۷ درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان  با ٣٢.۶ درصد است.

نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برای خانوارهای کشور به عدد ۳۸.۷ درصد رسید.

بیشترین نرخ تورم دوازده‌ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۴۶.۷ درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان ٣٣.۶ درصد است.

شهروندان این استان‌ها بالاترین نرخ تورم را تحمل کرده‌اند | معرفی استان‌های با بالاترین و پایین‌ترین تورم

در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۵.۸ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ خوزستان با ٠.٩درصد است.

 نرخ تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای شهری کشور ۳۹.۲ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان مازندران با ۴۵.۱ درصد و کمترین آن مربوط به استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان با ٣٣.۵ درصد است.

نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برای خانوارهای شهری به عدد ۳۸.۳ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده‌ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۵ درصد و  کمترین آن  مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٣٣.۵ درصد است.

خانوارهای روستایی

در اردیبهشت‌ماه ١۴٠١ بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ هرمزگان با ٩.٢ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان زنجان با ١.٣- درصد است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه) برای خانوارهای روستایی ۴۰.۱ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه مربوط به استان‌ کهگیلویه و بویراحمد با ۴۷.۸ درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٣٠.۶درصد است.

 نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به اردیبهشت‌ماه ١٤٠١ برای خانوارهای روستایی به عدد ۴۰.۸ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده‌ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۵۰.۳ درصد و کمترین آن مربوط به استان همدان با ۳۲ درصد است.

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
کد خبر: 28764

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha