صندوق بین‌المللی پول: در مواجهه با بحران اقتصادی کرونا هماهنگ‌تر باشیم

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت جامعه جهانی باید همکاری بیشتری برای مواجهه با رکود ناشی از ویروس کرونا داشته باشد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، رئیس صندوق بین‌المللی پول در روز دوشنبه گفت جامعه بین‌الملل باید همکاری بیشتری برای مواجهه با رکود اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا داشته باشد و از بانک جهانی خواست وام‌دهی خود به کشورهای آسیب دیده آفریقایی را تسریع کند.

 موضوع اصلی اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در این هفته حمایت از کشورهای آسیب دیده است. کریستالینا جورجیوا در این اجلاس گفت: «اقدامات بیشتری باید صورت گیرد. من خواستار وام‌های بیشتر به کشورهای آفریقایی هستم. بانک جهانی ظرفیت این وام‌دهی را دارد.»

جورجیوا هفته گذشته گفت صندوق بین‌المللی پول از آغاز بحران کرونا 26 میلیارد دلار کمک مالی به کشورهای آفریقایی کرده است ولی این منطقه با 345 میلیارد دلار کسری مالی تا 2023 روبروست.

طبق تخمین‌های بانک جهانی، همه گیری ویروس کرونا، کاهش قیمت کالاها و حمله ملخ های صحرایی ضربه سختی به آفریقا زده و 43 میلیون نفر را در خطر فقر شدید قرار داده است. بیش از یک میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای آفریقایی گزارش شده و 23 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

 انتظار می‌رود دولت‌های عضو گروه 20 شش ماه دیگر بازپرداخت بدهی کشورهای فقیر را تمدید کنند ولی فشار اصلی بر روی بانک‌های توسعه‌ای و موسسات اعتباری خصوصی است تا بازپرداخت وامها را به تعویق بیندازند.

 جورجیوا همچنین از کشورهای ثروتمندتر خواست از سرمایه‌های حق برداشت مستقیم صندوق بین‌المللی پول برای وام‌دهی به کشورهای نیازمند استفاده کنند.

جورجیوا از کشورهای بحران‌زده خواست ساختار بدهی های خود را هر چه زودتر بازسازی کنند.

۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 2875
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha