مقاومت در سیورودونتسک همزمان با پیش‌روی‌های ارتش روسیه در دونباس

ارتش روسیه روز سه‌شنبه نیز تمرکز عملیات نظامی خود را در خاک اوکراین، در شرق این کشور متمرکز کرد و به تشدید فشار برای پیش‌روی‌ در «سیورودونتسک» بزرگترین شهر استان لوهانسک در منطقه دونباس ادامه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از یورونیوز، در حالی که تحریم‌ نفتی مسکو از سوی اتحادیه اروپا برگ برنده‌ای برای کی‌یف برای فشار بیشتر به روسیه و ترغیب این کشور به توقف جنگ قلمداد می‌شود نبردها در شرق اوکراین با پیش‌روی نیروهای تحت امر ولادیمیر پوتین ادامه دارد.

ارتش روسیه روز سه‌شنبه نیز تمرکز عملیات نظامی خود را در خاک اوکراین، در شرق این کشور متمرکز کرد و به تشدید فشار برای پیش‌روی‌ در «سیورودونتسک» بزرگترین شهر استان لوهانسک در منطقه دونباس ادامه داد.

آخرین خبرها، تحولات و رویدادهای مرتبط با تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ برابر با ۳۱ مه ۲۰۲۲ در این گزارش دنبال کنید.

اوستیای جنوبی از برپایی همه‌پرسی برای الحاق به روسیه صرف نظر کرد

رئیس منطقه جدایی طلب اوستیای جنوبی روز دوشنبه با صدور فرمانی از لغو برپایی همه‌پرسی در این منطقه برای الحاق به روسیه خبر داد.

این منطقه جدایی طلب در سال ۲۰۰۸ به کانون اصلی جنگ و درگیری میان روسیه و گرجستان تبدیل شد و پس از آن کرملین ضمن به رسمیت شناختن این سرزمین به عنوان یک کشور مستقل، پایگاه‌های نظامی در آنجا مستقر کرد.

آلن گاگلویف، رئیس جدید اوستیای جنوبی در فرمان خود با استناد به آنچه «عدم اطمینان از پیامدهای حقوقی برپایی همه‌پرسی برای الحاق این منطقه به روسیه» خوانده شده از لغو این تصمیم خبر داد.

گفتنی است که رئیس پیشین منطقه جدایی طلب اوستیای جنوبی پیش‌تر برپایی همه‌پرسی برای الحاق به روسیه مورد تاکید قرار داده و تاریخ آنرا هفدهم ژوئیه سال جاری اعلام کرده بود.

گازپروم تحویل گاز به هلند را متوقف کرد

شرکت گاز روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که تحویل گاز به همتای هلندی خود را به دلیل امتناع از پرداخت به روبل متوقف کرده است.

گازپروم، غول انرژی روسیه در بیانیه ای که در شبکه پیام رسان تلگرام منتشر شد، تصریح کرد که تحویل گاز به هلند را به دلیل امتناع گازترا، شرکت تامین کننده انرژی در این کشور از پرداخت بهای محموله‌های دریافتی به روبل به طور کامل متوقف کرده است.

روسیه در واکنش به تحریم‌ نفتی اروپا: برای یافتن مشتریان جدید مشکلی نداریم

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین روز سه شنبه در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای کاهش ۹۰ درصدی واردات نفت از کشورش گفت که روسیه برای یافتن مشتریان جدید نفتی مشکلی نخواهد داشت.

اقای اولیانوف در توئیتی با اشاره به سخنان پیشین رئیس کمیسیون اروپا مبنی بر اینکه روسیه برای یافتن واردکنندگان جدید نفت با مشکلی مواجه نخواهد شد تصمیم تازه بروکسل را نشانه آشفتگی در مواضع رهبران اروپایی ارزیابی کرد.

دسترسی بزرگ‌ترین بانک روسیه به سیستم مالی سوئیفت قطع شد

رهبران اروپایی شامگاه دوشنبه طی نشستی در بروکسل اعلام کردند که اتحادیه اروپا با قطع دسترسی اسبربانک، بزرگترین بانک روسیه به سیستم مالی بین‌المللی سوئیفت، به عنوان بخشی از ششمین بسته تحریمی علیه مسکو موافقت کرده است.

گفتنی است که علاوه بر اسبربانک دو بانک دیگر روسیه نیز بر اساس تصمیم سران اروپا به چهار بانک و موسسه مالی محروم روسیه برای دسترسی به سیستم سوئیفت اضافه شده‌اند.

اتحادیه اروپا با کاهش بیش از «دو سوم» واردات نفت روسیه موافقت کرد

شارل میشل، رئیس شورای اروپا شامگاه دوشنبه با انتشار توئیتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا با ممنوعیت بیش از دو سوم واردات نفت روسیه به عنوان بخشی از مجموعه تحریم‌های جدید علیه مسکو در پی حمله به اوکراین موافقت کرده است.

رئیس شورای اروپا یادآور شد که تصمیم سران کشورهای عضو با هدف اعمال فشار حداکثری به روسیه و ترغیب این کشور به توقف تهاجم نظامی به اوکراین اتخاذ شده است.

پیشروی نیروهای روسیه در شرق اوکراین

نیروهای ارتش روسیه در ادامه عملیات در منطقه دوبناس روز سه‌شنبه به سوی مرکز سیورودونتسک، شهری کلیدی در استان لوهانسک پیش‌روی کردند و با نظامیان اوکراینی در بخش‌هایی از این شهر درگیر شدند.

ارتش روسیه چندین هفته است که تلاش دارد سیورودونتسک را تحت محاصره قرار داده و کنترل کامل این شهر را در دست گیرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در پی تشدید عملیات روسیه در این بخش از خاک کشورش وضعیت در دونباس را همچنان بسیار دشوار خواند و اعلام کرد که ارتش روسیه در پی فشار بیشتر برای به دست گرفتن کنترل کامل این منطقه است.

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 28744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha