ماجرای جالب نماز خواندن جهان پهلوان تختی/مگر مسابقات تمام نشده چرا باز باید نماز بخوانیم؟

علی اکبر حیدری خاطره ای جالب از تختی روایت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ «علی‌اکبر حیدری»، پیشکسوت کشتی که سابقه دوستی و رفاقت با تختی دارد اخیرا در گفت‌وگویی صمیمانه از خاطرات کمتر گفته و شنیده شده از پهلوان نامدار ایرانی تعریف کرده است.

حیدری خاطره ای جالب از تختی تعریف کرده که بازخوانی آن خالی از لطف نیست.

بیدار کردن نمازخوان‌ها به سبک جهان پهلوان  

زمان برگزاری مسابقات کشتی المپیک ۱۹۴۶ توکیو، «علی‌اکبر حیدری» همراه دیگر بزرگان کشتی همچون تختی، موحد، مهدی‌زاده، صنعت‌کار و خدابنده شرکت داشت.

این پیشکسوت کشتی در باره اخلاق ومنش آقا تختی می‌گوید:

«غلامرضا، خیلی به نماز سر وقت توجه می‌کرد اما این قبیل کارها را برای دل خودش انجام می‌داد. زمانی که در کمپ تیم‌ملی بودیم بعضی‌ها برای خواندن نماز صبح بیدار نمی‌شدند برای همین آقا تختی بدون سر و صدا برای خواندن نماز بیدار می‌شد. عقیده داشت نماز خواندنش نباید باعث بد خواب شدن دیگران شود. به من سپرده بود که فقط شست پای افرادی را که می‌دانستیم نماز می‌خوانند آرام تکان دهم. یک روز یکی از افرادی که نماز نمی‌خواند از من پرسید: چرا شما نماز می‌خوانید؟ جواب دادم:‌ ما با نماز خواندن برای گرفتن روحیه و انرژی از خدا کمک می‌گیریم تا در مسابقه پیروز شویم. آن وقت آن کشتی‌گیر گفت که پس من هم می‌خواهم نماز بخوانم تا خدا در مسابقات کمکم کند. تختی به او وضو گرفتن و نماز خواندن یاد داد و چند روز گذشت. پس از پایان مسابقات کشتی به هتل آمدیم و شب خوابیدیم. طبق معمول اذان صبح من شست پای آنهایی را که نماز می‌خواندند، تکان دادم که ناگهان آن فرد هم بیدار شد و گفت: مگر مسابقات کشتی تمام نشده عمو حیدر؟ پس چرا دوباره نماز می‌خوانید! ‌این حرف باعث شده که آقا تختی آنقدر بخندد که از چشمانش اشک سرازیر شود

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 28743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha