Nike ده سرویس انتخاب نام اتریوم (ENS) را خریداری کرد!

آرتیفَکت یا RTFKT که بازوی وب3 شرکت ورزشی Nike محسوب می‌شود، با خرید دامنه‌ی «dotswoosh.eth» به قیمت 19.72 ETH هم‌اکنون مالک ده سرویس انتخاب نام اتریوم (ENS) می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،  اگرچه Nike هنوز انگیزه‌ی دقیق خود را از این خرید افشا نکرده است، اما برخی از کاربران توئیتر مدعی شدند که هدف از این اقدام صدور زیردامنه‌های ENS در آینده‌ی نزدیک ازسوی نایک خواهد بود.

نایک می‌تواند به دارندگان برخی از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) یا دارایی‌های دیگر امکان ثبت زیردامنه‌هایی با اسم شخصی خود و پسوند «dotswoosh.eth» بدهد. (برای مثال: kate.dotswoosh.eth)

Carolyn Davidson گرافیستی بود که لوگوی بی‌نظیر Nike را در سال 1971 طراحی کرد و تنها 35 دلار برای آن دستمزد گرفت. خرید این دامنه‌ی جدید ازسوی نایک به‌ارزش 19.71 ETH را می‌توان به نوعی ادای احترام این شرکت به وی دانست.
 

Nike ده سرویس انتخاب نام اتریوم (ENS) را خریداری کرد!

اقدامات Nike در فضای رمز ارزها

RTFKT علاوه بر dotswoosh.eth درحال حاضر مالک 9 دامنه‌ی انتخاب نام اتریوم دیگر تحت عناوین: artifacts.eth ،rtfkt.eth ،skinvial.eth ،drmos.eth ،mintvial.eth ،dreamos.eth ،spacedrip.eth ،dripcoin.eth و m2tekno.eth می‌باشد.

اقدامات اخیر نایک برای خرید این ENSها گویای استراتژی بزرگتری است که این شرکت ممکن است در آینده آن را اجرایی کند. برای مثال دامنه‌ی Mint Vial می‌تواند ارجاعی به مجموعه‌ NFT اتریومی CloneX Mint Vial باشد که با سوزاندن هر توکن امکان ضرب آواتارهای منحصربه‌فرد CloneX فراهم خواهد شد.

دامنه‌ی Space Drip نیز به NFTهایی به همین نام اشاره دارد که در آن به دارنده‌ی کفش‌های دیجیتالی امکان خرید نسخه‌ی فیزیکی آنها را خواهد داد. Skin Vials نیز پلتفرمی است که می‌توان ظاهر شخصیت‌های مجموعه NFT جدید CryptoKick را تغییر داد.

Nike در سال گذشته تصمیم به ثبت نام‌های تجاری «Nikeland»، «Just Do It» و «Jumpman» برای طیف وسیعی از محصولات و اپلیکیشن‌های متاورسی خود گرفت. این تولیدکننده‌ی بزرگ کالاهای ورزشی همچنین از دارایی‌هایی که اقدام به استفاده‌ی غیرمجاز از لوگوی انحصاری آن بر محصولات وب3 خود کرده بودند، شکایت کرد.

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
کد خبر: 28727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha