سکه ۱۵ میلیون تومان شد | صعود قیمت ها در بازار طلا و سکه ؛ ۹ خرداد ۱۴۰۱

قیمت هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید (امامی) امروز به ۱۵ میلیون و ۸ هزار تومان رسید و به این ترتیب وارد کانال ۱۵ میلیون تومانی شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از همشهری ‌آنلاین، سه شنبه ( ۹ خرداد ۱۴۰۱) در حدود ساعت ۱۴ قیمت هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید (امامی) به ۱۵میلیون و  ۸ هزار تومان رسید که قیمت آن ۱۵۵ هزار تومان نسبت به روز قبل افزایش یافت.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان معامله شد که ۲۰۳ هزار تومان افزایش قیمت را نسبت به دیروز نشان می دهد.

نیم‌سکه بهار آزادی ۸میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شد که ۱۰۵هزار تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت داشت.

قیمت ربع‌سکه بهارآزادی نیز به ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید که ۷۸ هزار تومان نسبت به دیروز گران تر شد.

هر سکه یک گرمی نیز ۳ میلیون تومان معامله شد که قیمت آن نسبت به دیروز ۴۵ هزار تومان افزایش یافت و به این ترتیب قیمت سکه یک گرمی نیز وارد کانال ۳ میلیون تومانی شد.

اما قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز به یک میلیون و ۴۱۹هزار و ۴۰۰ تومان رسید که ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش قیمت نسبت به روز قبل داشت.

 قیمت اونس جهانی طلا نیز ۱۸۵۳ دلار اعلام شد.

با قیمت یاد شده حباب سکه بالای ۱۰ درصد قرار گرفت و ارزش ذاتی سکه با قیمت بازار آن فاصله در حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بدست می آمد. 

فعالان بازار معتقدند در وضعیت فعلی ریسک پذیری در بین معامله گران سکه به طور قابل توجهی بیشتر شده است و معامله گران حاضرند سکه را بسیار بالاتر از ارزش ذاتی آن خریداری کنند. 

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۶
کد خبر: 28720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha