رشد ۳ هزار و ۳۱۶ واحدی شاخص کل بورس / فشار فروش در بازار ملموس است + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۳۱۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳۵۰ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را کم حجم و مثبت آغاز کرد و بازار با توجه به بازگشایی خوب بازارهای جهانی شرایط بهتری را رقم زد، هرچند که همچنان فشار فروش در بازار ملموس است و در نهایت شاخص توانست رشد کند تا کمی افت روزهای اخیر را جبران کند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (۹خرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۳۱۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳۵۰ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را کم حجم و مثبت آغاز کرد و بازار با توجه به بازگشایی خوب بازارهای جهانی شرایط بهتری را رقم زد، هرچند که همچنان فشار فروش در بازار ملموس است و در نهایت شاخص توانست رشد کند تا کمی افت روزهای اخیر را جبران کند.

گروه نفت و پالایش با توجه به ادامه رشد نفت و تحرکات مثبت روز گذشته، فضایی متعادل را تجربه کردند و در پایان نمادهای شپنا و شبندر کمی بالاتر از صفر تابلو و نماد شتران در دامنه ۰.۵ درصد منفی مورد معامله قرار گرفتند.

بانکی ها هم کم نوسان و متعادل دنبال شدند و در پایان نمادهای وبملت و وتجارت در محدوده صفر تابلو، وبصادر ۱.۵ درصد منفی و نماد وپارس هم با رنج کشی لحظات پایانی توسط حقوقی نزدیک به صفر تابلو معامله شدند. پتروشیمی ها نیز با نیم نگاهی به افزایش قیمت دلار از معاملاتی نسبتا پر رونق برخوردار بودند و نمادهای نوری و بوعلی که گزارش های خوبی هم داشتند صف خرید شدند یا در دامنه های بالای روزانه مورد معامله قرار گرفتند. خودرویی ها هم متعادل و منفی داد و ستد شدند و در پایان نمادهای خودرو و خساپا در دامنه های ۱.۵ و ۲.۵ درصد منفی و نماد خبهمن در دامنه ۲ درصد مثبت بسته شدند.

نمادهای گروه فلزات اساسی و معدنی هم که به نظر می رسد از بابت قطعی برق در تابستان با نگرانی مواجه هستند معاملاتی متعادل و با نوسانات محدود را ثبت کردند و نمادهای فولاد و فملی کمی بالاتر از صفر تابلو و نماد فروسیل هم پس از گشایش، با صف فروش به کار خود خاتمه دادند.

در فراکابی ها شاهد روند معاملاتی مثبت بودیم و نماد کالا مورد توجه بود. قندی ها نیز با پیشتازی نماد قثابت مثبت و رو به بالا معامله شدند. لاستیکی ها هم به واسطه افزایش نرخ با اقبال خریداران همراه بودند. گروه های غذایی و زراعتی هم روند بهتری را در پیش گرفتند. از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد فغدیر در قیمت ۲۱.۷۸۰ ریال و در آستانه بالای معاملاتی اشاره کرد.

رشد ۳ هزار و ۳۱۶ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۳۱۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۳۷ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۳۵۰ واحد رشد کرد و به رقم ۴۲۵ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از یک میلیون معامله به ارزش ۵ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام نوری، کچاد، فملی، شپنا، حکشتی، بوعلی، پارسان بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سآبیک، اسیاتک، شستا، خودرو، شپنا، شپنا، نوری، خگستر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۸۳ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۸۳ واحد رشد، رقم ۲۱ هزار و ۳۴۸ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۷۷ هزار معامله به ارزش حدودی یک میلیون و ۵۶۳ میلیارد تومان انجام شد.

سهام آریا، فغدیر، خدیزل، شگیویا، شبصیر بیشترین تاثیر مثبت و نماد دماوند، وسپهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد آریا، مدیریت، کرمان، زملارد، زقیام، فرابورس، گدنا است.

انتهای پیام./

۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 28709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha