گسترش اعتراض ها به فیلم توهین آمیز عنکبوت مقدس + تصاویر

سازندگان فیلم عنکبوت مقدس کجا و چطور به ساحت مطهر رضوی توهین کردند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، شبکه های اجتماعی حالا بعد از فاجعه متروپل شاهد ترند شدن فیلم عنکبوت مقدس و توهین به امام هشتم شیعیان شده است. حتی بیشتر از هیاهوی رسانه ای موفقیت زهرا(زر) امیرابراهیمی در کسب جایزه بهترین بازیگر یکی از معتبرترین جشنواره های فیلم جهان در کن فرانسه.
پس از برگزاری مراسم اهدای جوایز برترین های جشنواره کن زهرا امیر ابراهیمی که این بار نه با نام زهرا که با نام "زر" به عنوان اولین زن تاریخ سینمای ایران به جایزه بهترین بازیگر زن این جشنواره رسید اما کمتر از ۲۴ ساعت بعد همزمان با انتشار پوستر فیلم عنکبوت مقدس موجی از اعتراض ها در مقابل آنچه توهین به مقدسات شیعیان بر شمرده می شود شکل گرفت.

آیا منظور از عنکبوت مرقد مطهر امام رضا(ع) است؟

به این تصویر نگاه کنید:
 

عنکبوت مقدس

تصویری هوایی از مرکز شهر مشهد ، که براساس ساختار سنتی این شهر از دیرباز تا کنون ، حرم مطهر رضوی در مرکز شهر قرار دارد و راه های ارتباطی حتی بعد از اصلاحات ترافیکی متعدد به این مکان مقدس ختم می شود. به عبارتی شاهراه های سنتی شهر مشهد همگی به کمربندی زیر زمینی حرم منتهی خواهد شد. در کانون این شهر حرم رضوی و مسر های متقاطعی که از اطراف به این محل منتهی می شود در تصاویر هوایی به وضوح مشهود است . در پوستر فیلم عنکبوت مقدس اما از یک لایه سبز رنگ و تم فیلتر شده سبز استفاده شده که به وضوح حرم رضوی را به مثابه کانون ، شاخه های فرعی نشان می دهد که به اذعان کنش گران مذهبی تعبیری از عنوان فیلم و تیتر روی پوستر یعنی عنکبوت مقدس است که از آن به عنوان یک استعاره از مشهد و خاصه حرم مطهر رضوی تلقی شده است. 

تم سبز تیتر و تصویر حرم رضوی همرنگ با عنوان فیلم
نکته عجیب انتخاب رنگ سبز برای این تم برای پوستر فیلم یاد شده است که واکنش های متفاوتی را نسبت به وجود اراده ای برای تخطئه حرمت حریم مقدس رضوی و اعتقادات شیعیان در برداشته است. رنگ سبز  نمادی برای اماکن مقدس شیعیان بر شمرده می شود و نشانگر حال و هوای روحانی اماکن مقدسه است برای پوستر فیلم عنکبوت مقدس با شرحی که در انتخاب تصویر گفته شد.

عبارت انگلیسی فیلم شیطنت بار است
در لغت نامه زبان انگلیسی معادل کلمه حرم مطهر عبارت HOLY SHRINE است . در طراحی پوستر جنجالی فیلم عنکبوت مقدس ، این امکان وجود داشت که برای جلوگیری از شائبه توهین به حرم مقدس رضوی  ساحت امام هشتم شیعیان (ع) ، از کلماتی دیگر که معادل کلمه HOLY هستند استفاده شود چرا که در سراسر شهر مشهد و همینطور در کتب متعدد از کلمه HOLY برای اماکن مقدس از جمله حرم مطهر رضوی استفاده می شود این کلمه حتی در مکان یاب های اینترنتی و در نقشه های معتبر جهان به همین نام HOLY SHRINE شناخته می شود. در همین رابطه کلماتی چون SAINT  یا SACRED نیز قابل استفاده بود به خصوص اینکه بارها شاهد بودیم که در ادبیات زبان انگلیسی به کرات از کلمه SAINT برای تشبیه قداست اماکن معتبری در جهان استفاده شده است مثل کلیساهای بزرگی در سطح دنیا که با این عنوان تقدیس شده اند. اما استفاده از کلمه HOLY گمانه زنی ها برای وجود یک نیت خاص را تداعی می نماید. 

این پایان ماجرا نیست! 
 

در پوستر دیگری که مشخص شده در جشنواره از آن برای معرفی فیلم استفاده شده عینا ضریح مطهر حرم امام رضا(ع) نشان داده شده که شخصیت منفور و اصلی فیلم به عنوان قاتل زنان خیابانی مشهد ، مشغول زیارت و اشک ریختن است که در این میان واژه عنکبوت مقدس هم می تواند کنایه ای به فرد قاتل سریالی باشد که به قاتل عنکبوتی هم معروف بود و هم استعاره ای از بخشی از ضریح رضوی که در تصویر به شکل برجسته روی صورت قاتل دیده می شود و شاخه های ضریح که روی صورت قاتل احاطه داشته و مشخص است. 

واکنش های رسانه ای به این اتفاق

فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در واکنش به این اتفاق و اهانت این فیلم به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) که عزیزترین داشته و باور مردم ایران و شیعیان است، اعتراض خود را نشان دادند.  آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات هم با انتشار تصویری از حرم حضرت رضا(ع) و نوشتن مصرعی از شعر محمد حسین ملکیان به این اتفاق واکنش نشان داد. دانیال معمار سردبیر همشهری  در توئیتی نوشت: «از دادن جایزه به امیرابراهیمی خوشحال هستید؟ ضد دینی بودن فیلم «عنکبوت مقدس» به کنار، با ضد ایرانی بودنش چطور کنار آمدید... .»

واکنش‌ها به اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع)

سیدمهدی دزفولی فعال رسانه ای نیز نوشت: «فیلم عنکبوت مقدس متاسفانه فیلمی کاملا ضد ایرانی و ضد اسلامی هست و توجیه کننده احساسی برای تحریم های بیشتر ایران. متاسفانه ایرانیانی که از این دست اقدامات حمایت یا در این کارها مشارکت می کنند، تسهیل‌ کننده فشار بیشتر بر مردم و کشور هستند.» همچنین تبریک محمدعلی ابطحی به بازیگر این فیلم برای گرفتن جایزه کن با واکنش تند برخی کاربران مواجه شد. حامد عسگری از چهره‌های فرهنگی با انتشار یک استوری نوشت: «امام رضا(ع) مهربان‌تر از این حرفاست که برشما غضب بگیرد، من هم فحش و توهینی نمی‌کنم. مهربان‌ترین آقای جهان را خیلی ارزان فروختید.» کاربر دیگری با اشاره به تحریف های جدی در روایت ماجرای قتل های موسوم به قتل های عنکبوتی سعید حنایی این فیلم را تلاشی برای ارتباط دادن مذهب بااین قتل ها و فاقد ارزش استنادی و حتی سینمایی دانست.
حمله جرثومه‌های فساد به ارزش‌های اسلامی-ایرانی عنکبوتی که برای کن مقدس است


کیهان هم در مطلبی نوشت: جشنواره کن فرانسه که به خاطر رویکرد نژادپرستانه و تبلیغ سیاسی با انتقاداتی مواجه شد، در جهت همین رویکرد به استقبال یک فیلم ضعیف ضدایرانی و ضداسلامی رفت!

کیهان نوشته "هفتادوپنجمین دوره جشنواره فیلم کن در فرانسه، روز گذشته با برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جایزه به برگزیدگان تمام شد. این دوره از جشنواره کن نیز مانند دوره‌های اخیر آن، بیش از هنر و سینما به سمت تبلیغ سیاسی و ایدئولوژیک رفت. آنچنان‌که مراسم افتتاحیه این جشنواره با پخش پیام تصویری زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برگزار شد. اتفاقی که واکنش انتقادآمیز ژان لوک گدار کارگردان نامدار فرانسوی را برانگیخت که در مصاحبه با روزنامه لیبراسیون گفت: «[جشنواره] کن هم یک سلاح تبلیغاتی است. آن‌ها هر چه باشد کارشان تبلیغ زیبایی‌شناسی غربی است.» و ایران امسال هم مثل همیشه هدف این سلاح تبلیغاتی قرار گرفته است. جشنواره کن ۲۰۲۲ نیز با همین رویکرد سیاست زده و ضدنژادی اقدام به انتخاب فیلم‌ها و سینماگران ایرانی زد. به این ترتیب که آثاری توهین‌آمیز علیه ایرانیان و دین اسلام را به عنوان نماینده سینمای ایران انتخاب کرد! بنابر اظهار نظر حاضران در جشنواره کن امسال، فیلم‌های ایرانی پذیرفته شده در کن ۲۰۲۲ بیش از قوت هنری و سینمایی به خاطر تصاویر ضدایرانی و ضداسلامی پذیرفته شدند.
یکی از این آثار، فیلم «عنکبوت مقدس» بود که بیش از فیلم سینمایی به عنوان یک تبلیغ تصویری علیه مردم ایران و دین اسلام، قابل ارزیابی است. فیلمی که توسط گروهی از ایرانیان ترک وطن کرده در اردن ساخته شده است. بنابر گزارش‌های رسیده از کن، این فیلم تصویری به شدت مشمئزکننده از هموطنانمان نمایش می‌دهد؛ اما آنچه در فیلم «عنکبوت مقدس» برجسته‌تر است، محتوای ضداسلامی فیلم و تصویرسازی غیرانسانی این فیلم از مردم متدین ایران است. فیلم «عنکبوت مقدس» یک سوژه تکراری را دستمایه خودش قرار داده است. این فیلم درحالی موضوع یک قاتل زنجیره‌ای را انتخاب کرده که یک فیلم ایرانی دیگر نیز با همین موضوع و با نامی تقریباً مشابه، سال قبل روی پرده سینماهای کشورمان رفت. نکته قابل تأمل این است که کارگردان فیلم مذکور نیز قبلاً نسبت به این سرقت سوژه توسط همکار ترک وطن کرده‌اش اعتراض نموده بود. فیلم «عنکبوت مقدس» رفتار یک قاتل زنجیره‌ای که در أثر اختلال روانی اقدام به قتل می‌کرد را به ارزش‌های ایرانی- اسلامی نسبت داده است! تا آنجا که بی‌بی سی فارسی، با تیتر «قتل زنان به نام خدا» به استقبال این فیلم رفته است!
جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن ۲۰۲۲ به بازیگر این فیلم که یک مهاجر سابقاً ایرانی است اعطا شد و او در سخنان خود از درد و رنج مردم ایران و بخصوص آبادان عزیز گفت. او علی‌رغم اینکه در تمام این سال‌ها هیچ محدودیتی برای سفر به ایران نداشته ترجیح داده هرگز به ایران بازنگردد و درنتیجه سال‌هاست در انتخابی خودخواسته ارتباطی با مردم ایران نیز ندارد که اکنون داغدار رنج و درد آنها باشد! بر این اساس بهتر بود در تریبون این جشنواره از مشکلات و دردسرهای جامعه مهاجران در اروپا سخن می‌گفت. مشکلاتی که خودش در تمام این سال‌های سختی و بیکاری از نزدیک لمس کرده و طعم شهروند درجه دو بودن را چشیده است. برای مثال فقط کافی بود اعتراف ماه گذشته پاپ فرانسیس (رهبر کاتولیک‌های جهان) را به زبان بیاورد که گفت: «ما نژادپرست هستیم. و این بد است، این واقعیت که بسیاری از کشورها بیشتر از پناهندگان اوکراینی جنگ زده استقبال می‌کنند تا پناهندگان سایر نقاط جهان، نامی ندارد جز نژادپرستی.» مسلماً این درد بسیاری از مهاجران از جمله خود او در جامعه اروپا بود و مسلماً با تکرار سخنان پاپ در جشنواره پناهندگی‌اش لغو نمی‌شد اگرچه ممکن بود دیگر به عنوان یک ایرانی (!) در جشنواره‌های غربی مطرح نشود. البته از کسی که برای ارتزاق روزانه‌اش مجبور به بازی در فیلمی ضدایرانی شده که نه تنها ایران بلکه حتی طعنه به بارگاه امام مهربان ایرانیان و شیعیان در مشهد را نیز روا می‌دارد؛ انتظار این حد از آزادگی بیجاست."


"نظر اغلب منتقدین و کارشناسان سینمایی در کن، بازیگران دیگر بوده ولی جایزه را به بازیگر فیلم «عنکبوت مقدس» دادند چون روی این فیلم سرمایه‌گذاری کرده بودند اما به دلیل ضعف فیلم، نمی‌توانستند جایزه بهترین فیلم یا کارگردانی را به آن بدهند و برای اینکه این فیلم ضدایرانی و ضداسلامی را مطرح کنند، باید جایزه‌ای به آن می‌دادند که بازیگر مهاجر، به خاطر حاشیه‌هایی که در جشنواره ایجاد کرده بود مورد توجه قرار گرفت.
در قسمت دیگری از نمایش ضدایرانی کن عوامل یکی دیگر از فیلم‌های فارسی‌زبان برای هر چه بدبخت‌تر نشان دادن ایران و ایرانی گوی سبقت را در دروغ‌گویی از یکدیگر می‌ربایند. بازیگری که دیروز ادعا کرده بود شنای زنان در ایران ممنوع است و علی‌رغم دعوت مقامات فدراسیون شنای ایران برای تماشای مسابقات قهرمانی شنای زنان در کشورمان ترجیح داد سکوت کند و به روی خودش نیاورد، این بار مدعی خفقان شده و می‌گوید در ایران همه چیز ممنوع است و مردم هر روز از صبح تا شب مشغول جنگیدن با موانع هستند! و البته هیچ کس از او سؤال نکرد در صورت چنین خفقان و سرکوبی چگونه او توانسته در بیش از بیست فیلم و سریال نقش‌آفرینی کند، کتاب به بازار نشر بفرستد و از جشنواره‌های دولتی ایران جایزه دریافت کند!؟ و اصلاً در صورت چنین خفقانی چه‌طور علی‌رغم این اظهارات رادیکال و خلاف واقعش در خارج از مرزها، آزادانه در داخل ایران رفت و آمد می‌کند!؟ او که در این سخنان ادعای دلسوزی برای مردم ایران را دارد پیشتر حاضر به نقش‌آفرینی در پروژه‌ای شد که فساد مالی تهیه‌کننده‌اش در غارت اموال مردم از صندوق ذخیره فرهنگیان کاملاً آشکار شده بود. در واقع خانم بازیگر دستمزد میلیاردی‌اش را از اموال غارت شده فرهنگیان شریف ایران می‌گرفت و کاملاً از این موضوع مطلع بود. او این روزها در حالی سردمدار مبارزه با مفاسد اخلاقی در سینمای ایران شده و هشتگ #می_تو می‌زند که تا دیروز خودش و همفکرانش از بانیان پروژه #ما_بی‌غیرتیم بودند!"


"نمایش ضدایرانی کن با اجرای بازیگران فارسی‌زبانش پرده‌های مضحک دیگری هم دارد. آنجا که مشخص می‌شود یکی از فیلم‌های حاضر که از قضا جایزه بهترین بازیگر زن را هم گرفته متهم به سرقت از یک فیلم‌نامه ایرانی است و کارگردانش سعی داشته با تطمیع افراد سوژه را از آن خود کرده با دور زدن قانون، برایش مجوز بگیرد و در نهایت ناکام مانده و مجبور به فیلم‌برداری یواشکی و تصویربرداری در خارج از ایران می‌شود. و یا آنجا که دیگر فیلم فارسی‌زبان حاضر در جشنواره که جایزه منتقدان را گرفته به صورت کاملاً غیرقانونی و البته با همدلی مسئولان دولت قبل در ایران ساخته و به جشنواره کن فرستاده شده است. این حجم از فضای باز برای قانون شکنی بیش از آنکه نشانه آزادی در ایران باشد نشانگر هرج و مرج فرهنگی است.
اما تلخ‌ترین پرده نمایش ضدایرانی کن وقتی اتفاق افتاد که بازیگران این نمایش حتی برای یک بار حاضر نشدند با هم‌زبانان ایرانی‌شان هم‌دردی کنند و زبان به شکایت از اروپا و آمریکا به دلیل عدم پایبندی به تعهدات‌شان در قبال ایران و اعمال تحریم‌های غیرقانونی بگشایند. آن‌ها حتی به‌اندازه آلنا دوهان نماینده ویژه سازمان ملل در امور تحریم‌های یکجانبه، شرافت نداشتند تا در میان بدبخت‌نمایی‌های‌شان از مردم ایران فقط برای یک بار هم که شده انگشت اتهام را به سمت آمریکا و اروپا بگیرند و بگویند: «تحریم‌های یکجانبه آمریکا باعث نقض حقوق بشر می‌شود.» چون آن‌ها اصلاً با مردم ایران زندگی نمی‌کنند. آن‌ها نشان دادند بیگانه از ایران و ایرانی، سربازان غرب برای تحقیر مردم ایران هستند. ژان لوک گدارکارگردان فرانسوی راست می‌گفت: «جشنواره کن یک سلاح تبلیغاتی است» و مردم ایران باز هم هدف این سلاح قرار گرفتند."

اولین واکنش وزیر ارشاد به فیلم سینمایی "عنکبوت مقدس" + عکس

محمدمهدی اسماعیلی در توئیتی به فیلم سینمایی "عنکبوت مقدس" که بازیگر آن در جشنواره کن جایزه گرفت، کنایه زد. پس از برگزاری جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ و انتخاب بازیگر فیلم سینمایی "عنکبوت مقدس" به‌عنوان بهترین بازیگر زن این فستیوال سینمایی، واکنش‌ها نسبت به این فیلم در فضای مجازی آغاز شد و بسیاری از ایرانیان این فیلم سینمایی را توهین به مقدسات دین اسلام و امام رضا علیه السلام دانستند.

وزیر ارشاد در جدیدترین توئیت خود کنایه‌ای به این فیلم زده و از بازنمایی‌های وارونه علیه اسلام و ایران در جشنواره‌های خارجی انتقاد کرده است.

وی در توئیتی که منتشر کرده نوشته است:

"ایران‌زمین به هنرمندانی افتخار می‌کند که با عشق آل‌الله قدرشناس ایثار حافظان امنیت و سربلندی سرزمین‌مان هستند، هنرمندانی که زرق‌وبرق جشنواره‌های سیاست‌زده و تبلیغات رسانه‌های مزدور اجنبی‌پرست، آنان را در مقابل باورهای بلند ملت قهرمان قرار نمی‌دهد، سلام بر امام مهربانی

وزیر ارشاد , سینما , جشنواره های سینمایی ,

سازمان سینمایی، فیلم «عنکبوت مقدس» و جشنواره کن را محکوم کرد

سازمان سینمایی، ضمن محکومیت اقدام جشنواره کن در نمایش «عنکبوت مقدس» و اهدای جایزه به آن، این فیلم را یک شب‌نامه سخیف سیاسی دانست که به اعتقادات و ارزش‌های میلیون‌ها مسلمان و جمعیت عظیم شیعیان جهان توهین کرده است.

 سازمان سینمایی با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن محتوای جعلی و دروغین و نفرت‌انگیز فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس» و اعلام برائت خود و سینماگران از عوامل این اثر سیاه، اقدام جشنواره فیلم کن در تقدیر و تمجید این فیلم را مغرضانه و سیاسی خواند.

متن بیانیه این سازمان به شرح زیر است:

«بسمه‌‎ تعالی
عرصه فرهنگی در جهان همواره محل پاسداشت ملت‌ها و ارج نهادن به ارزش‌های جامعه بشری بوده است، ارزش‌هایی که ریشه در اعتقادات و باورهای مردم و کشورها دارند و در این میان جشنواره‌های بین‌المللی سینمایی عموما با شعار توجه به هنر هفتم و انعکاس تولیدات فاخر کشورهای جهان رخ می‌نمایند، لیکن سال‌هاست که شاهد آن هستیم اصحاب زور و تزویر با رخنه در این رویدادها یا پایه گذاری جشنواره‌هایی که نقش ابزار جنگی آن‌ها در مواجه با آحاد آزادیخواهان جامعه جهانی را دارند، در تلاشند که منویات سیاسی خود را بر عرصه هنر حقنه کنند و آنچه ماحصل آن شده است به اضمحلال رفتن ارزش هنری و وجه حرفه‌ای این رویدادهاست.

این بار نیز در جشنواره فیلم کن که تحت سیطره و فرامین دولت فرانسه برگزار می‌شود شاهد آن بودیم که ساخته‌ای نه تنها صرفا سیاسی بلکه شب‌نامه سخیف تصویری که ماحصل ذهن مشوش فردی ایرانی‌تبار و برآمده از زَر استکبار است و به اعتقادات و ارزش‌های میلیون‌ها مسلمان و جمعیت عظیم شیعیان جهان توهین کرده مورد توجه این جشنواره قرار گرفته است، این سیاهه‌ تصویری با سوگیری اجتماعی، مذهبی و تحقیر باورهای آیینی ایرانی اسلامی درصدد است مسیری را رود که سلمان رشدی‌ها در آیات شیطانی و آتش زنندگان قرآن کریم رفته‌اند غافل از اینکه یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ.
در حالی فیلم موهوم «عنکبوت مقدس» با ارایه چهره‌ای مخدوش از جامعه‌ ایرانی و با توهین آشکار به باورهای متعالی شیعیان در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفته که با انتخاب سیاسی این اثر ضعیف به عقیده بسیاری از منتقدان و کارشناسان بین‌المللی جای سوال مهمی در کارنامه حرفه‌ای این جشنواره بین‌المللی به جای گذاشته است.

سازمان سینمایی، ضمن محکومیت این اقدام جشنواره مذکور، و اعلام برائت خود و سینماگران از عوامل این اثر سیاه تصویری بر این نکته تاکید می‌کند که فرانسه و جشنواره فیلم کن می‌بایست نسبت به احساسات جریحه‌دار شده میلیون‌ها شیعه مسلمان در جهان پاسخ‌گو باشند و این لکه ننگ ضد فرهنگی را از کارنامه حرفه‌ای خود بزدایند.

در انتها مطئنیم که راه نورانی اسلام و جبهه حق در میان این آماج حملات فرهنگی بیش از پیش و متحدتر از قبل در سپهر فرهنگ و هنر خواهد درخشید.»

واکنش ۷ مداح به توهین فیلم «عنکبوت مقدس» نسبت به ساحت امام رضا(ع)

واکنش 7 مداح به توهین فیلم «عنکبوت مقدس» نسبت به ساحت امام رضا(ع)

فیلم «عنکبوت مقدس» که محصول مشترک کشورهای غربی دانمارک، آلمان، سوئد و فرانسه است با نمایش سیاه‌نمایی علیه ایران و با اهداف سیاسی وارد جشنواره کن شد و به دلیل همین برنامه‌ریزی‌های سیاسی، اتفاقاً در بخش بهترین بازیگر زن نیز جایزه‌اش را به یکی از بازیگران ایرانی مهاجرت کرده اهدا کرد.

اما آنچه بیش از همه باعث ناراحتی شیعیان ایران شد، به نمایی از این فیلم باز می‌گردد که نام آن یعنی «عنکبوت مقدس» روی تصویر مشهد با مرکزیت حرم مطهر امام رضا (ع) نمایش داده شده و حالا همین نمای اهانت آمیز در تیزر رسمی این فیلم منتشر شده و به پوستر این فیلم در فضای مجازی نیز تبدیل شده است. مداحان اهل بیت(ع) در واکنش به این اتفاق و اهانت این فیلم به صورتی آشکار به ساحت مقدس حضرت رضا (ع) که عزیزترین داشته و باور مردم ایران‌زمین و شیعیان جهان به شمار می‌رود، اعتراض خود را با انتشار متن و یادداشت‌هایی در فضای مجازی نشان دادند.

سیدمجید بنی‌فاطمه مداح اهل بیت(ع) با انتشار تصویری از خود در لباس خادمی امام رضا(ع) شعر زیر را نوشت:

باید غبار صحن تو را طوطیا کنند
«آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند»

هوهوی باد نیست که پیچیده در رواق
 خیل ملائکند رضا یا رضا کنند

بازار عاشقان تو از بس شلوغ شد
 ما شاعرت شدیم که ما را سوا کنند

«هرگز نمیرد آنکه دلش» جَلد مشهد است
 حتی اگر که بال و پرش را جدا کنند

هرکس به مشهد آمد و حاجت گرفت و رفت
 او را به درد کرببلا مبتلا کنند

دردی عظیم و سخت که آن درد را فقط
 با یک نگاه گوشه ی چشمت دوا کنند

از آن حریم قدسی‌ات آقای مهربان
 «آیا شود که گوشه چشمی به ما کنند؟»

نوکری امام رضا شرف ماست

محمدحسین پویانفر مداح اهل بیت(ع) در واکنش به این فیلم نوشت: «نوکری #امام_رضا شرف ماست»

با آل علی هرکه در اُفتاد ور اُفتاد

حسین طاهری فعال‌ترین مداح در واکنش به این اقدام بود و ابتدا با هشتگ #جشنواره_یهودی نوشت: «شرایط برگزیده شدن در جشنواره کن: توهین به مقدسات اسلام و شیعیان، ترویج تفکر و اهداف بهائیت، یهود لجن پراکنی علیه جمهوری اسلامی و در آخر داشتن اخلاق، هنر و حرفه. با وجود سه گزینه اول، حتما ً انتخاب می‌شوید! گزینه چهارم رو قول نمی‌دهیم! #عنکبوت_مقدس #کن_سیاسی»

او سپس در توئیت دیگری با هشتگ #جشنواره_کن نوشت: «یکی برا مقدسات و مملکتش جونش و میده، یکی برا پول، مقدسات و مملکتش و میده!»

این مداح بازهم روشنگری کرد و دوباره نوشت: «سفارت فرانسه که مجانی، جایزه نمیده اول شرفت و میخره، بعد پولش و میده! اسمشم میذاره جایزه! دقیقاً مثل اینه که: از دست یه بچه یه الماس و بگیری… بعد به جاش بهش قاقالی‌لی بدی! از کدوم بیشتر خوشش میاد؟ #عروسک‌های‌خیمه‌شب‌بازی»

او در نهایت با انتشار فیلم یکی از رجزخوانی‌های خود، هشتگ #با_آل_علی_هر_که_در_افتاد_ور_افتاد را استفاده کرد.

رذالت و پستی بعضی‌ها مشاهده شد

ابوذر بیوکافی در این خصوص با هشتگ #شمس_الشموس نوشت: «در شعاع نور خورشیده که رذالت و پستی بعضیا قابل مشاهده‌ست...»

امام رضا جان، ما قدردان شما نیستیم

امیر عباسی مداح اهل بیت(ع) در واکنش به این توهین درد دلی با امام رضا(ع) منتشر کرد و نوشت: «امام رضا جان ما قدردان شما نیستیم، اون کبوترای حرم قدردان شما هستن که شب و روز دورت می‌گردن #قربون_کبوترای_حرمت»

برای بردن جایزه‌های سینمایی چه چیزهایی لازم است؟

محسن عرب خالقی شاعر و مداح اهل بیت(ع) در فضای مجازی نوشت: «لوازم لازم برای بردن جوایز اسکار گلدن گلوب،کن، برلین و ١ـ سیاه نمایی مطلق اجتماعی ٢ـ بی‌فرهنگ و تمدن نشان دادن ایران ٣ـ فقر و فلاکت و خیانت مطلق ۴ـ مردانی متحجر، تندخو، بی‌رحم، بی‌منطق ۵ـ زنانی مظلوم، محروم از تمام حقوق زندگی ۶ـ توهین به مقدسات(ویژه)

تبریک میگم شما برنده شدید #عنکبوت_مقدس»

با دهن سگ دریا نجس نمی‌شود

حمید علیمی مداح اهل بیت(ع) هم در توئیتر با هشتگ #عنکبوت_مقدس نوشت: «با دهن سگ دریا نجس نمی‌شود…»

۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 28708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 12
    • نظرات در صف انتشار: 2
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • DE ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      19 6
      بسم الله الرحمن الرحیم لعنت الله علی القوم الکافرین دلهایشان پر گناه تارهایی تنیده و پوشیده است آن که امام رضا را هتک حرمت کرده مرده است
    • IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      18 5
      خدالعنت کنه بردل سیاه شیطان صفتهارو خدایا شکرت هزاران شکرکه ایران نگینی داره برتمام عالم میدرخشد ماایرانیان بخود میبالیم که همچون امامی داریم که ازنقطه جهان بربالینش می آین وازآبش کسی نخورد ازآنجا نخواهد رفت هم میخوره وهم میبره به نیابت شفا خدایاشکرت همچین ولی نعمتی به ماهادادی خدایاشکرت ازبودن چنین امامی امامی که باهمه مهربان هست سیاه وسفیدنمیکنه نژادوغیرازنژاد نمیکنه همه رو به یک چشم نگاه میکنه فرقی براش نداره ازکجا میان همه رو بخونه اش راه میده درخونه اش برروی همه بازه چه میزبانی ماهمه داریم که همه رو دعوت به خونه دلش میکنه قربونت بریم دورت بگردیم آقای من خدایا شکرت بابت آقامون امام مهربانی لعنت برآن کسانی که توهین میکنن هزاران هزارلعنت برشیطان صفتها
    • معصومه پاسبان IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      12 4
      سلام این نشانه عجز وبیچارگی این قبیل از افراد هست که این قدر حقیر وپست هستند که با مقدسات ما بازی می کنن
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      10 2
      علما فتوا دهند مثل سلمان رشدی برخورد جدی مطالبه ماست
    • ناهید سلیمیان IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      4 3
      لعنت به دشمنان اسلام. شیعه هم ... معروف یعنی زهراامیرابراهمی وامثال اوباید به امام رئوف توهین کنند
    • ارزو IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      2 1
      خیلی جالب انگار فقط مسلمانان مقدسات دارن و خیلی جالب‌تر این که ایرانی ها به مقدسات خودمون توهین می کنن .حالا اگه به کسان دیگه توهین میشد هزار و یک حمله میشد اصلا چرا باید با مقدسات ما بازی بشه. چی می خواهین از این امامان ما .زمان خودشون ی عده نمی تونستن تحملشون کنن آنقدر اذیتشون کردن الانم ی عده دیکه از چی می ترسید .اونا که با شما کاری ندارن .اینا عزیزای ما هستن قلب ما به عشق امامانمون می تپه .خجالت بکشید برید دنبال چیزی که در شان خودتون
    • ابومالش IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      0 0
      چنین وقایعی بدست متعصبین افراطی در کرمان و اصفهان و...اتفاق می افتد مانند اسید پاشی به خانمها...
    • الناز IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      ولی پوستر فیلم که عکس یه زن هستش
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      شبيه گل هست كه مركزش حرمه قربان اقايي و كرم ات دنيا همه بستند در را به روي من من ماندم و رضا و لطف و مرحمتش بگذار صحراي صدر باقي بماند فاطمه اردبيل
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      شبيه گل هست كه مركزش حرمه قربان اقايي و كرم ات دنيا همه بستند در را به روي من من ماندم و رضا و لطف و مرحمتش بگذار صحراي صدر باقي بماند تا معلوم شود احترام سرف ساختمان نيست گل نيلوفري است صحن رضا مي كند جلب عطرش خلق را رضا فاطمه اردبيل
    • مهدی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      1 0
      سلام مرگ بر منافق خدا لعنتشون کنه من اگر در جشنواره کن بودم اون جایزه رو در سطل آشغال مینداختم لونه عنکبوت آمریکا هست که یه عده از کشور ها از جمله اسرائیل و.. دارن مثل سگ واسش پرسه میزنن مرگ بر فرانسه مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل ✊
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      بستگی به این داره که این عکس عمدا این جوری ساخته شده یا عمدی نبوده