امکان پذیرش سهام شرکت‌های نوپا و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال در بورس اوراق بهادار تهران فراهم شد

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد: با توجه به تصویب ضوابط خاص مربوط به پذیرش سهام شرکت های نوپا و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال توسط هیئت مدیره محترم سازمان بورس و اوراق بهادار و ابلاغ آن، امکان پذیرش سهام این دسته از شرکت ها در بورس اوراق بهادار تهران فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران با بیان مطلب فوق گفت: ضوابط اختصاصی پذیرش سهام شرکت های نوپا و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتالی به عنوان پیوست هفتم دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار، در جلسه مورخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ هیئت مدیره محترم سازمان بورس و اوراق بهادار تصویب و در تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۱ به بورس تهران ابلاغ شده است.

بر این اساس شرکت بورس اوراق بهادار تهران آمادگی خود را برای بررسی درخواست‌های پذیرش سهام این شرکت‌ها اعلام می‌کند؛ چرا که این امر گام مهمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۱ در حوزه دانش‌بنیان است.

گودرزی به استقبال بورس تهران از نوآوری، خلاقیت و شرکت‌های داده محور تاکید کرد و افزود: این مصوبه یک تحول اساسی در حوزه پذیرش سهام، به ویژه پذیرش سهام شرکت‌های داده محور در بورس اوراق بهادار تهران و هموار کردن زمینه پذیرش و عرضه سهام این شرکت‌ها در بورس تهران است.

همچنین بر این اساس بورس تهران پیگیری‌های لازم را برای ایجاد تابلوی معاملاتی اختصاصی این دسته از شرکت‌ها انجام خواهد داد تا در صورت تأیید توسط سازمان بورس و اوراق بهادار این مهم را نیز عملیاتی کند.

۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 28706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha