یک دهم خانوارهای اروپایی مالک کریپتو هستند

براساس نظرسنجی صورت گرفته ازسوی بانک مرکزی اروپا (ECB) مشخص شد که ۱۰ درصد از کل خانوارهای این قاره کریپتو هودل یا نگه می‌دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، یکی از یافته‌های قابل‌توجه آن است که خانواده‌های ثروتمند تمایل بیشتری به خریداری بیت‌کوین و آلتکوین‌ها دارند.

هلند پیشتاز خرید کریپتو

مطالعه‌ی «پیش‌بینیِ رفتارِ مصرف‌کننده‌ی ECB» حاکی از آن است که تقریبا یکی از هر ده خانواده در شش کشور اروپایی بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و هلند مالک یکی از انواع رمز ارزها هستند. در این میان ۳۷ درصد از داراندگان مدعی شدند که تاکنون ۱۰۶۵ دلار در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ۲۹ درصد مبلغی بین ۱۰۶۵ تا ۵۳۵۰ دلار و در پایان ۱۳ درصد بیش از ۱۰۷۰۰ دلار به آن اختصاص داده‌اند.

به‌ نظر می‌رسد که شهروندان هلند بیش از سایرین به این کلاس از دارایی‌ها علاقمند هستند زیرا ۱۴ درصد از کل خانوارها با آن آشنا هستند، در این بین خانواده‌های فرانسوی با حضور ۶ درصدی در بازار کریپتو مقام آخر را به خود اختصاص داده‌اند.

موانع سرمایه‌گذاری در کریپتو چیست؟

براساس نتایج این نظرسنجی، تعداد سرمایه‌گذاران دارایی‌های دیجیتال در اروپا چندان زیاد نیست. مطالعه‌ی دیگری که توسط پلتفرم اینترنتی CouponFollow صورت گرفت بیانگر دلایل عدم استقبال چشمگیر از این بازار است.

از مجموع ۱۱۰۰ فردی که در این نظرسنجی شرکت کردند ۴۲ درصد گفتند که ارزش رمز ارزها را درک نمی‌کنند، این درحالی‌ست که ۳۹ درصد درخصوص نوسان بیش ازحد این دارایی‌ها ابراز نگرانی‌ کردند.

۳۵ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که کریپتو نوعی کلاهبرداری است و ۳۱ درصد نیز نگرانی‌های امنیتی را عامل بازدارنده‌ای قلمداد کردند، ۲۴ درصد باقیمانده نیز با روش‌های خرید رمز ارزها آشنا نیستند.

نکته‌ی قابل‌توجه آن است که تقریبا یک پنجم افراد علی‌رغم نصب و راه‌اندازی یک اپلیکیشن صرافی کریپتو بر گوشی همراه، همچنان نسبت به خرید این دارایی‌ها اقدام نکرده‌اند. این گروه از افراد «دانش کم درخصوص نحوه‌ی خرید»، «نگرانی از تغییرات ناگهانی قیمتی» و «مسائل امنیتی» را دلایل بازدارنده‌ی رویداد فوق عنوان کردند.

۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 28684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha