برنامه کامل و نتایج رقابت‌های بین المللی کشتی رنکینگ اتحادیه جهانی جام بولات تورلیخانوف قزاقستان ۲۰۲۲

تیم های منتخب کشتی فرنگی و آزاد کشورمان در رقابت های بین المللی قزاقستان و رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رقابت های بین المللی کشتی رنکینگ اتحادیه جهانی جام بولات تورلیخانوف طی روزهای ۱۲ تا ۱۵ خردادماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می شود.

کشتی آزادرقابت های بین المللی کشتی آزاد جام بولات تورلیخانوف و رنکینگ اتحادیه جهانی روزهای 14 و 15 خردادماه در آلماتی قزاقستان برگزار شد و تیم چهار نفره کشورمان در این مسابقات به 3 مدال طلا و یک مدال نقره دست یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این مسابقات حسن یزدانی، کامران قاسم پور و امیرحسین زارع در اوزان 86، 92 و 125 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و امیرحسین فیروزپور در وزن 97 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات زیر است:

در وزن 86 کیلوگرم  حسن یزدانی در دور نخست با نتیجه 12 بر صفر فاتح اردین از ترکیه را مغلوب کرد. وی دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه  12 بر 1 عظمت دولتبیکوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. یزدانی در این دیدار با نتیجه 11 بر صفر بوریس ماکویف از اسلواکی را مغلب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 92 کیلوگرم که با حضور 6 کشتی گیر در دو گروه 3 نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود، کامران قاسم پور در کشتی اول با نتیجه 10 بر صفر ویکی از هند را مغلوب کرد وی در دومین دیدار خود با نتیجه 10 بر صفر و ضربه فنی اسلام بک الیاس اف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. قاسم پور در این مرحله مقابل عبدی مناف بایگنجیف از قزاقستان با نتیجه 11 بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی مقابل آدلیت داولومبایف از قزاقستان نیز با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8 بر 3 آکژان آیتبکوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل محمدرسول رحیم اف از ازبکستان با نتیجه 15 بر 4 به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت. فیروز پور در دیدار فینال مقابل باتیربک چاکولوف از اسلواکی با نتیجه 10 بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع در دور نخست با نتیجه 9 بر 7 اولگ بولتین از قزاقستان را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل لخاگواگرل مونختور از مغولستان با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. زارع در این دیدار با نتیجه 21 بر 10 از سد یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات برتر این مسابقات  به شرح زیر است:


57 کیلوگرم: 1- امان (هند) 2- میرامبک کارتبای (قزاقستان) 3- مری بازاربایف (قزاقستان)
61 کیلوگرم: 1- بکبولات میرزانظر اولو (قرقیزستان) 2- ژاسولان تاسکولا (قزاقستان) 3- یلدوس مومبکوف (قزاقستان)
65 کیلوگرم: 1- تولگا تومور اوچیر (مغولستان) 2- عباس رحمان اف (ازبکستان) 3- امیدجان جلال اف (ازبکستان) و باجرانگ (هند)
70 کیلوگرم: 1- ارنظر آکماتالیف (قرقیزستان) 2- رودین آنچوگین (قزاقستان) 3- علیبک عثمان اف (قرقیزستان) و ظفربک اوتاخونوف (ازبکستان)
74 کیلوگرم: 1- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) 2- بیامبادورج بات اردن (مغولستان) 3- امر حسین (مصر) و نورکجا کایپانوف (قزاقستان)
79 کیلوگرم: 1- بولات ساکایف (قزاقستان) 2- سایاکبای یوسوپوف (قرقیزستان) 3- دولت یرگش (قزاقستان) و اخسربک گولایف (اسلواکی)
86 کیلوگرم: 1- حسن یزدانی (ایران) 2- بوریس ماکویف (اسلواکی) 2- بوبور اسماعیل اف (ازبکستان) و فاتح اردین (ترکیه)
92 کیلوگرم: 1- کامران قاسم پور (ایران) 2- آدلیت داولومبایف (قزاقستان) 3- عبدی مناف بایگنجیف (قزاقستان)
97 کیلوگرم: 1- باتیربک ساکولوف (اسلواکی) 2- امیرحسین فیروزپور (ایران) 3- آکژان آیتبکوف (قزاقستان) و ماگومد ابراگیموف (ازبکستان)
125 کیلوگرم: 1- امیرحسین زارع (ایران) 2- یوسوپ باتیرمورزایف (قزاقستان) 3- لخاگواگرل مونختور (مغولستان) و موهیت (هند)


نتایج نمایندگان کشورمان در کشتی فرنگی تاکنون به شرح زیر است::

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ اسلامجان عزیزف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر آروجان حالاکورکی از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار پایانی شد. دادمرز در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ از سد مارلان موکاشف از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت. فیلم کشتی دادمرز را اینجا ببینید. 

در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی پس از استراحت در نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر الهام بهرام اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۹ بر صفر محمدکودیر یوسوپوف از ازبکستان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. در همین وزن پویا ناصرپور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر فیروز میرزا رجب اف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ناصرپور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد یرنور فیداخمتوف از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. دیدار فینال بین دو نماینده کشورمان برگزار شد که نجاتی با نتیجه ۹ بر صفر از سد ناصرپور گذشت و صاحب مدال طلا شد. ناصرپور هم به مدال نقره رسید. فیلم این فینال تمام ایرانی را اینجا ببینید:

در وزن ۶۷ کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر کالی سلیمان اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ابرار آتابکوف از ازبکستان با نتیجه ۳ بر ۳ و به دلیل مصدومیت مغلوب شد. او از دور رقابتها کناررفت. فیلم لحظه آسیب دیدگی دلخانی را ببینید.



در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۱ از سد آتابک عزیز بیکف از قرقیزستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل عظمت کاستوبایف از قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. طاهری در دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ آیونگو ریکادزه از گرجستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.  در این وزن علی شریفی دیگر نماینده کشورمان در دور اول با نتیجه ۵ بر ۳ از سد میلیس آیتبکف از قرقیزستان گذشت. وی در دور بعد مقابل جالگاسبای بردی مراتف از ازبکستان با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد. و با توجه به شکست این کشتی گیر در دیدار نیمه نهایی، شریفی از دور رقابت ها کنار رفت. فیلم مسابقه فینال رامین طاهری را اینجا ببینید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی فلاح پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۱ از سد اومالت دادوف از قزاقستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ رستم آسوکولوف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.  وی در این دیدار مقابل متهان باشار از ترکیه با نتیجه ۲ بر ۱ و ضربه فنی مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علی اکبر یوسفی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر یاکوبی کاجایا از گرجستان را زا پیش رو برداشت. امین میرزازاده دیگر نماینده کشورمان در این وزن هم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر ساتیش از هند را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. دیدار نیمه نهایی بین میرزازاده و یوسفی برگزار شد که در نهایت امین میرزازاده با نتیجه ۲ بر ۲ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل عثمان ایلدیریم از ترکیه با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد و به مدال نقره رسید. یوسفی نیز راهی دیدار رده بندی شد و در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر مقابل ساتیش از هند به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

3 وزن دوم کشتی فرنگی

در جریان رقابتهای روز پایانی کشتی فرنگی جام بولات تورلیخانوف در آلماتی قزاقستان به عنوان یکی از ۴ تورنمنت موثر در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان، محمدرضا گرایی در ۷۲، محمدرضا مختاری در ۷۷ و پژمان پشتام در وزن ۸۷ کیلوگرم برابر رقبای خود به میدان رفتند.

در وزن 72 کیلوگرم که با حضور 7 کشتی گیر، در دو گروه 4 و 3 نفره به صورت دوره ای برگزار می شود، محمدرضا گرایی در دور اول با نتیجه 4 بر 3 و ضربه فنی آزات سادیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد وی در دور بعد با توجه به عدم حضور شهروز اوچیلوف از تاجیکستان به پیروزی رسید. گرایی در دور سوم مقابل میرژان شرماخانبت از قزاقستان با نتیجه 7 بر 3 مغلوب شد و بعنوان نفر دوم این وزن به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گرایی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر محمود بخشیلوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار پایانی راه یافت و با توجه به حاضر نشدن میرژان شرماخانبت از قزاقستان در این دیدار به عنوان قهرمانی و مدال طلا دست یافت.

فیلم مسابقه نیمه نهایی گرایی را اینجا ببینید.

در وزن 77 کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 دلشاد امانگلدیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت، وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 2 از سد تمرلان شادوکایف از قزاقستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل دمیو ژاداریف از قزاقستان با نتیجه 5 بر 2 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. مختاری در این دیدار با نتیجه 3 بر 1 از سد یونس امره باشار از ترکیه گذشت و صاحب مدال برنز شد.
فیلم مسابقه نیمه نهایی مختاری را اینجا ببینید.
در وزن 82 کیلوگرم پژمان پشتام پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 4 بر 4 از سد کالیدین آسیکیف از قرقیزستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر 1 شامیل باتیروف از قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. پشتام عصر امروز برای کسب مدال طلا به مصاف آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و قهرمان آسیا از قرقیزستان می رود.
فیلم مسابقه نیمه نهایی مختاری را اینجا ببینید.

رده بندی نفرات برتر روز نخست کشتی فرنگی این رقابت ها به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- پویا دادمرز (ایران) ۲- مارلان موکاشیف (قزاقستان) ۳- جسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) و اسلامجان عزیزاف (تاجیکستان)
۶۰ کیلوگرم: ۱- علیرضا نجاتی (ایران) ۲- پویا ناصرپور (ایران) ۳- موخامدکودیر یوسوپوف (ازبکستان) و یرنور فیداخمتوف (قزاقستان)
۶۳ کیلوگرم: ۱- کرم کامل (ترکیه) ۲- باگیلان ژاکانشا (قزاقستان) ۳- ژولومان شارشنبکوف (قرقیزستان) و نیراج (هند)
۶۷ کیلوگرم: ۱- ابرور آتابایف (ازبکستان) ۲- جونی ختسوریانی (گرجستان) ۳- سلطان آسیتولی (قزاقستان) و مادیار مالتکبایف (قزاقستان)
۸۷ کیلوگرم: ۱- رامین طاهری (ایران) ۲- آیونگو ریکادزه (گرجستان) ۳- اتابک عزیزبکوف (قرقیزستان) و جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) ... ۷- علی شریفی (ایران)
۹۷ کیلوگرم: ۱- متهان باشار (ترکیه) ۲- مهدی فلاح (ایران)  ۳- اولجان سیرلیبای (قزاقستان) و رستم آساکولوف (ازبکستان)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱-  عثمان ایلدیریم (ترکیه) ۲- امین میرزازاده (ایران) ۳- علی اکبر یوسفی (ایران) و آنتون ساونکو (قزاقستان)

قرعه کشی کشتی آزاد


نتایج قرعه تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان که با 4 نماینده در این مسابقات شرکت کرده است به شرح زیر است:

در وزن 86 کیلوگرم که 8 نفر حضور دارند، حسن یزدانی در دور نخست به مصاف فاتح اردین از ترکیه می رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با برنده کشتی میان عظمت دولتبیکوف از قزاقستان و بکزاد عبدالرحمن اف از ازبکستان مبارزه خواهد کرد.

در وزن 92 کیلوگرم که با حضور 6 کشتی گیر در دو گروه 3 نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود، کامران قاسم پور به مصاف ویکی از هند و اسلام بک الیاس اف از قزاقستان می رود.

در وزن 97 کیلوگرم که 9 شرکت کننده دارد، امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با آکژان آیتبکوف از قزاقستان کشتی می گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده مبارزه میان ماگومد ابراگیموف از ازبکستان و دیپاک از هند می رود.

در وزن 125 کیلوگرم که با حضور 8 کشتی گیر برگزار می شود، امیرحسین زارع در دور نخست با اولگ بولتین از قزاقستان مبارزه می کند و در صورت گذر از این حریف در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل برنده کشتی میان لخاگواگرل مونختور از مغولستان و علیشیر یرگالی از قزاقستان قرار می گیرد.

گفتنی است مسابقات اوزان 97 و 125 کیلوگرم فردا (شنبه) و رقابت های اوزان 86 و 92 کیلوگرم روز یکشنبه برگزار می شود.

برنامه این مسابقات به شرح ذیل است :

چهارشنبه  ۱۱ خرداد :
 ورود تیم ها 
 ۱۷- ۱۸
کلینیک داوری
۱۸ - ۱۹
جلسه فنی سرپرستان 

قرعه کشی همه اوزان فرنگی

 

پنج شنبه ۱۲ خرداد :
۸ - ۹ تست پزشکی و وزن کشی اوزان ۵۵ ، ۶۰ ، ۶۳ ، ۶۷ ، ۸۷ ، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم 

۱۰:۳۰ - ۱۴:۳۰ دورهای مقدماتی و شاس مجدد  اوزان ۵۵ ، ۶۰ ، ۶۳ ، ۶۷ ، ۸۷ ، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم

۱۸- ۲۰:۳۰ فینال و اهدای جوایز اوزان ۵۵ ، ۶۰ ، ۶۳ ، ۶۷ ، ۸۷ ، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم

جمعه ۱۳خرداد :

۸ - ۹ تست پزشکی و وزن کشی اوزان ۷۲ ، ۷۷، ۸۲ کیلوگرم 

۱۰:۳۰ - ۱۴:۳۰ دورهای مقدماتی و شانس مجدد   اوزان ۷۲ ، ۷۷، ۸۲ کیلوگرم 

۱۵:۰۰ قرعه کشی همه اوزان کشتی آزاد

۱۷-۱۷:۴۵ افتتاحیه 

۱۸- ۲۰:۳۰ فینال و اهدای جوایز اوزان ۷۲ ، ۷۷، ۸۲ کیلوگرم 

شنبه ۱۴ خرداد:
۸ - ۹ تست پزشکی و وزن کشی اوزان ۹۷ ، ۱۲۵ کیلوگرم 

۱۰:۳۰ - ۱۴:۳۰ دورهای مقدماتی و شانس مجدد  اوزان ۹۷ ، ۱۲۵ کیلوگرم 

۱۸- ۲۰:۳۰ فینال و اهدای جوایز  اوزان ۹۷ ، ۱۲۵ کیلوگرم 

یکشنبه ۱۵ خرداد:
۸ - ۹ تست پزشکی و وزن کشی اوزان ۵۷ ، ۶۱ ، ۶۵ ، ۷۰ ، ۷۴ ، ۷۹ ، ۸۶ ، ۹۲  کیلوگرم 

۱۰:۳۰ - ۱۴:۳۰ دورهای مقدماتی و شانس مجدد  اوزان ۵۷ ، ۶۱ ، ۶۵ ، ۷۰ ، ۷۴ ، ۷۹ ، ۸۶ ، ۹۲  کیلوگرم 

۱۸- ۲۰:۳۰ فینال و اهدای جوایز   اوزان ۵۷ ، ۶۱ ، ۶۵ ، ۷۰ ، ۷۴ ، ۷۹ ، ۸۶ ، ۹۲  کیلوگرم 


ترکیب تیم های کشتی فرنگی و آزاد کشورمان که به ترتیب  (۸ خردادماه) و بامداد ۱۱ خردادماه راهی کشور قزاقستان می شوند به شرح زیر است:

کشتی فرنگی:


۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز
۶۰ کیلوگرم: علیرضا نجاتی – پویا ناصرپور
۶۷ کیلوگرم: میثم دلخانی
۷۲ کیلوگرم: محمدرضا گرایی
۷۷ کیلوگرم: محمدرضا مختاری
۸۲ کیلوگرم: پژمان پشتام
۸۷ کیلوگرم: رامین طاهری – علی شریفی
۹۷ کیلوگرم: مهدی فلاح
۱۳۰ کیلوگرم: علی اکبر یوسفی – امین میرزازاده
سرمربی: محمد بنا
مربیان: رسول جزینی، بهروز حضرتی پور، رحیم گیوی
داور: ابراهیم رادمرد


کشتی آزاد:


۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی
۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم پور
۹۷ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور
۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع
سرمربی: پژمان درستکار
مربیان: احسان امینی – عباس مطیعی


مسابقات کشتی فرنگی این رقابت ها روزهای ۱۲ و ۱۳ و مسابقات کشتی آزاد نیز روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه برگزار می شود.

۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
کد خبر: 28672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha