تاثیرگذارترین افراد فعال در حوزه رمزارزها را بشناسید + تصاویر

افراد تاثیرگذار در بازار ارزهای دیجیتال از شبکه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجریبات خود استفاده می‌کنند. این آموزش‌ها، تحلیل‌ها و نظرات به سرمایه گذاران و کسانی که قصد ورود به حوزه ارزهای دیجیتال را دارند، بسیار با ارزش است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، دسته بندی افراد مشهور ارزهای دیجیتال کار آسانی نیست. از بنیان‌گذران ارز دیجیتال تا مدیران صرافی‌ها، تحلیل‌گران، سرمایه‌گذاران بزرگ و طرفداران سرشناس همگی بخشی از رهبران دنیای ارزهای دیجیتال هستند. افراد تأثیرگذار در این حوزه به شرح زیر هستند.

 

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)

بنیانگذار اتریوم

ویتالیک بوترین پس از خلق اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان به شهرت رسید. بوترین یک آدم شگفت انگیز است. او در سن ۷ سالگی، اولین بازی کامپیوتری خود را با استفاده از ماکروهای Excel نوشت! سپس، در ۱۰ سالگی با یادگیری C++ شروع به توسعه بازی کردویتالیک بوترین در سال ۲۰۱۱ با بلاک چین آشنا شد و در دو سال آینده درباره مشکلات بیت کوین مطالعه کرد. این کار به او این‌ایده داد تا به همراه دن لریمر، گوین وود و چارلز هاسکینسون ایده های خود را پیاده کند. در سال ۲۰۱۴، بوترین پروژه Ethereum را از طریق تأمین مالی، ایجاد و راه‌اندازی کرده بود.

 2- چانگ پنگ ژائو (Chang Peng Zhao)

نام چانگ پنگ ژائو یا به اختصار CZ را به عنوان بنیانگذار صرافی بایننس احتمالا زیاد شنیده اید. ژائو در چین به دنیا آمد و سپس به کانادا مهاجرت کرد. فعالیت ژائو در بازارهای مالی به فعالیت در بورس سهام توکیو و همچنین شرکت بلومبرگ برمی گردد. در ادامه شرکت ها و سرویس های مالی دیگری از جمله fusion system ، Blockchain.info و OKCoin را نیز راه اندازی کرد. در سال 2017 نیز او در جهت توسعه فعالیت خود در رمزارزها صرافی بایننس را تاسیس کرد. او توانست در 8 ماه پس از تاسیس، بایننس را به بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان تبدیل کند. ژائو یا CZ به علت شهرت و اعتباری که از طریق صرافی بایننس کسب کرده است، یکی از افرادی است که با مصاحبه ها و توییت های خود همواره در تعیین جهت بازار نقش داشته است.

3- برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)

بنیانگذار صرافی کوین بیس

برایان آرمسترانگ بنیانگذار و مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال کوین بیس است. او از دوران دبیرستان به برنامه‌نویسی علاقه‌مند بوده است و پس دریافت دو مدرک در علوم کامپیوتر و اقتصاد، به عنوان برنامه‌نویس در شرکت‌های بزرگ مشغول به کار شد. برایان آرمسترانگ در سال ۲۰۱۲ صرافی کوین بیس، یکی از اولین صرافی‌های ارز دیجیتال را تاسیس کرد. قبل از تاسیس کوین بیس، آرمسترانگ به عنوان مهندس نرم‌افزار در Airbnb و توسعه دهنده در IBM کار می‌کرده است. در سال ۲۰۱۸، givecrypto.org را تأسیس کرده است. این شرکت یک سازمان غیرانتفاعی با هدف کمک به افراد در سراسر جهان برای دسترسی به خدمات بانکی و مالی است. همچنین مجله فورچون او را به عنوان یکی جوانترین افراد تاثیرگذار در ارزهای دیجیتال معرفی کرده است.

4- ایلان ماسک (Elon Musk)

کسی نیست که این روزها در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشد و با ایلان ماسک و خلق و خوی عجیب او آشنا نشده باشد.

ایلان ماسک یکی از بزرگترین کارآفرین ها و میلیاردرهای جهان می باشد. او شرکت های بزرگی مثل Zip2، X.com ، PayPal، SpaceX، Tesla motors و Solar city را راه اندازی کرده است و هم اکنون اصلی ترین سمت او مدیرعاملی در شرکت تسلا و اسپیس ایکس می باشد. ایلان ماسک حتی قبل از ورود به بازار رمزارزها نیز به علت توییت های عجیب غریبش مشهور بود. در سال 2018 کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از او به دلیل توییت های ضد و نقیضش شکایت کرد. همچنین در ابتدای شیوع کووید19 در جهان نیز جمعی از پزشکان و متخصصان این حوزه از اظهارنظر های غیر تخصصی او در این موارد انتقاد کردند. و در ادامه نیز توییت های پرتکرار، عجیب و غریب و گاها ضد و نقیض ایلان ماسک به ارزهای دیجیتال هم وارد شد و خصوصا روی ارزهای بیت کوین و دوج کوین تاثیر زیادی گذاشت. ایلان ماسک علاوه بر شخصیت علمی و کاری خود، شخصیت کاریزماتیک نیز دارد که همین مورد باعث می شود خیل عظیمی از دنبال کننده های او در توییتر به دنبال توییت های او به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند و همین مورد باعث می شود که یک توییت ساده از او بتواند تاثیر بزرگی بر روند بازار وارد کند.  

5- نیک زابو (Nick Szabo)

متخصص رمزنگاری ارزهای دیجیتال

نیک زابو یک دانشمند علوم کامپیوتر، محقق حقوق و متخصص رمزنگاری ارزهای دیجیتال است. او از افراد مشهور ارزهای دیجیتال است که بیشتر با پروژه بیت گلد (Bitgold) شناخته می‌شود. بیت گلد از اولین ارزهای دیجیتال است که قبل از ایجاد بیت کوین و در سال ۲۰۰۰ توسط زابو ایجاد شد. ‌ایده زابو استفاده از بیت گلد به جای فلزات‌گران بهای دیجیتال بود. او معتقد بود که می‌شود طلا را به شکل آنلاین ایجاد کرد تا بدون نیاز به واسطه آن را در معاملات استفاده کرد. در سال ۱۹۹۷، زابوایده قرارداد هوشمند را نیز مطرح کرد. پروژه بیت گلد و بیت کوین از نظر ویژگی‌ها و زمان اجرا شباهت بسیاری دارند. به همین دلیل بسیاری نیک زابو را همان ساتوشی ناکاموتو اسرار آمیز می‌دانند. البته زابو وجود این ارتباط را انکار می‌کند.

6- چارلز هاسکینسون  (Charles Hoskinson)

چارلز هاسکینسون یک برنامه نویس و متخصص تئوری تحلیلی اعداد اهل آمریکا است. او یکی از 8 بنیانگذار اصلی اتریوم و بنیانگذار ارز کاردانو می باشد. اتریوم به دست ویتالیک بوترین (بنیانگذار اصلی) و هاسکینسون و همکاران، در سال 2013 ساخته شد. بعدا در سال 2014، هاسکینسون به علت اختلافاتی که با ویتالیک بوترین داشت، از این پروژه کنار گذاشته شد. هاسکینسون بعدها با همکاری جرمی وود (یکی از همکاران خود در پروژه اتریوم) پروژه شرکت IOHK را به دست گرفتند. اصلی ترین رمز ارزی که این شرکت عرضه می کند، ارز کاردانو (ADA) می باشد که امروزه جزء محبوب ترین ارزهای دیجیتال جهان قرار گرفته است. هاسکینسون به واسطه سابقه ای که در اتریوم و کاردانو دارد، به عنوان یکی از افراد مهم این حوزه شناخته می شود. صحبت های اخیر او در مورد دوج کوین و همچنین نحوه مصرف انرژی در بیت کوین، نمونه ای از تاثیرهای او در بازار می باشد.

7- اندره کرنیه (andre cronje)

آندره کرونیه اهل آفریقای جنوبی و توسعه‌دهنده نرم‌افزار و کارآفرین در زمینه دیفای (سیستم‌های مالی غیرمتمرکز) است. او نقش مهمی در تاسیس موسسه مالی  یرن فایننس (Yearn Finance) داشت. کرونژ در پروژه‌های مهمی مشارکت کرده و یکی از تأثیرگذارترین افراد در زمینه دیفای است.

8- مایکل سیلور (Michael Saylor)

مایکل سیلور را به عنوان بنیان گذار شرکت میکرو استراتژی که یک شرکت نرم افزاری است، می شناسند. سیلور یک کارآفرین، مدیر بازرگانی و مخترع آمریکایی است که تا کنون 31 اختراع به ثبت رسانده است. شرکت میکرواستراتژی در سال 2020 اعلام کرد که قصد دارد سبد سرمایه گذاری خود را از پول نقد به سمت بیت کوین سوق دهد. این شرکت در چندین مرحله بیت کوین خریداری کرد و یکی از دلایل رشد بیت کوین در اواخر 2020 و اوایل 2021 اعلام خبرهای خرید بیت کوین توسط این شرکت بود. امروز تخمین زده می شود که حدود 90هزار بیت کوین به ارزش حدود 5/3 میلیارد دلار در اختیار این شرکت باشد. سیلور با توجه به حمایت هایش از بیت کوین با خریدهای پی در پی، به عنوان یکی از افراد تاثیرگذار این حوزه شناخته می شود. او در اکانت توییتر خود روزانه راجع به بیت کوین صحبت می کند و گهگاهی هم به تحلیل بیت کوین می پردازد.

9-  کریس لارسن (Chris Larsen)

کریس لارسن، بنیان گذار ارز ریپل به عنوان یکی از افراد تاثیرگذار در حوزه رمزارزها شناخته می شود. شهرت اولیه او به سال 1996 بازمی گردد. زمانی که او سرویس خدمات وام دهی E-loan را تاسیس کرد. بعد از آن نیز چندین شرکت و سرویس مالی دیگر را راه اندازی نمود، تا اینکه در سال 2013، کریس لارسن نام یکی از شرکت های خود، یعنی OpenCoin را به Ripple تغییر داد و این شرکت ارز محبوب ریپل را به بازار عرضه کرد. ریپل در همان ابتدای عرضه، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت و حتی در سال 2014 در رتبه ارزهای دیجیتال بعد از بیت کوین قرار داشت. یکی از دلایل محبوبیت بیت کوین، سرعت بالا و کارمزد پایین آن در تراکنش ها می باشد. لارسن در سال 2018 به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل شد و حتی در مقطعی از مارک زاکربرگ نیز پیشی گرفت و در رتبه پنجم ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت. لارسن نیز با توجه به سابقه شهرت خود، یکی از افرادی است که می تواند به شدت بر روی بازار، خصوصا ارز ریپل تاثیرگذار باشد.

۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 28648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha