مایکل سایلور: یک بیت کوین روزی میلیون‌ها دلار ارزش خواهد داشت

در طول کنفرانس جاری The Capital، از مایکل سایلور (Michael Saylor)، مدیرعامل مایکرواستراتژی (MicroStrategy) و علاقه مند مشهور ارزهای دیجیتال، پرسیده شد که آیا احساس ناراحتی می کند که این شرکت که ۱۳۰,۰۰۰ بیت کوین در ترازنامه خود دارد، سود خوبی نداشته است و اکنون متحمل زیان قابل توجهی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، مایکرو استراتژی به عنوان یک شرکت هوش تجاری ۳.۹ میلیارد دلار برای ایجاد دارایی های کریپتوی خود هزینه کرد، اما این سرمایه گذاری در حال حاضر با ۲۴۰ میلیون دلار ضرر همراه بوده است. این وضعیت بیشتر تحت الشعاع این واقعیت می‌باشد که ارزش این سهام بیت کوین در ماه نوامبر به ۷.۸ میلیارد دلار رسیده است.

سایلور به وضوح معتقد است که یک بیت کوین روزی میلیون‌ها دلار ارزش خواهد داشت، که این امر باعث می‌شود رکود فعلی، مساله چندانی در چشم‌انداز بلندمدت وی نداشته باشد.

این کارآفرین گفت که توجهی به کاهش بیت کوین از رکورد ۶۸,۸۰۰ دلار به ۲۹,۰۰۰ دلار فعلی ندارد، علیرغم اینکه ارزش ذخایر بیت کوین مایکرواستراتژی را تا ۴ میلیارد دلار کاهش داده است.

در ادامه این سوال، سایلور به داستان معروف زیان آمازون (Amazon) در اوایل دهه ۲۰۰۰ اشاره نمود. این کارآفرین ابراز عقیده کرد که تلاش برای به دست آوردن زمان بندی در بازار کار احمقانه ای است و به عنوان مثال از بیل گیتس، جف بزوس، ایلان ماسک، مارک زاکربرگ و لری پیج نام برد که میلیاردها دلار ثروت خود را با ساختن یک محصول واقعی و نه معامله به دست آورده اند.

به هر حال سهام مایکرواستراتژی در حال حاضر حدود ۷۵ درصد از ارزش خود نسبت به اوج خود در ماه نوامبر را از دست داده است و اکنون با قیمت ۲۲۱.۵ دلار برای هر سهم معامله می شود. ارزش این سهم در اوایل ماه می به ۱۲۹ دلار رسید و سپس در دو هفته گذشته ۶۷ درصد رشد نمود. به نظر می رسد سهامداران اقلیت نسبت به خود سایلور صبر کمتری دارند.

۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 28645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha