جهش ۱۵ درصدی قیمت دوج‌کوین درپی پذیرش آن ازسوی SpaceX

ایلان ماسک از پذیرش دوج‌کوین (DOGE) توسط شرکت هوافضای SpaceX به عنوان یک گزینه‌ی پرداختی خبر داد. وی که مدیرعامل دو شرکت SpaceX و Tesla است در گذشته با ایده‌هایش موجب تغییرات صعودی در قیمت کوتاه‌مدت این میم کوین شده است. پس از انتشار این خبر قیمت هر واحد DOGE تقریبا ۱۵ درصد افزایش ناگهانی داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، در گذشته شرکت سازنده‌ی خودروهای الکترونیکی تسلا تصمیم به پذیرش دوج‌کوین برای برخی از محصولاتش گرفت و درپی آن ایلان ماسک، که به خاطر حمایت‌هایش لقب «دوج‌پدر – Dogefather» را به خود اختصاص داده است، از طرح مشابهی برای SpaceX در توئیتر سخن گفت:«هم‌اکنون محصولات تسلا را می‌توانید با DOGE خریداری کنید، SpaceX نیز به زودی به این ویژگی مجهر خواهد شد».

این در حالی‌ست که ایلان ماسک تاریخ دقیقی برای استفاده‌ی عموم از این ویژگی اعلام نکرده است. ایلان ماسک همچنین افزود که پرداخت هزینه‌ی اشتراک Starlink با دوج‌کوین ممکن است در آینده میسر شود.

SpaceX در می سال پیش (اردیبهشت ۱۴۰۰) هزینه‌ی ماموریت خود به کره ماه را که «DOGE-۱ Mission to the Moon» نام داشت، از پرداخت‌های DOGE تامین کرد. ماسک در آن زمان متذکر شد که دوج‌کوین نخستین رمز ارز مورد استفاده در فضا خواهد بود.

جهش 15 درصدی قیمت دوج‌کوین درپی پذیرش آن ازسوی SpaceX

در زمان نگارش این خبر ارزش هرواحد از برترین میم کوین بازار کریپتو با ۶ درصد افزایش نسبت به روز گذشته معادل با ۰.۰۸۲۴ دلار بوده است که درمقایسه با جهش اولیه‌ی ۱۵ درصدی اندکی افت داشته است.

۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
کد خبر: 28641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha