تِرا ۲.۰ راه‌اندازی شد؛ هرکس باید چه تعداد لونای جدید دریافت کرده باشد؟

نسخه دوم شبکه تِرا ساعاتی قبل و با اعلام تیم توسعه این ارز دیجیتال، فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کرد. همان طور که توسعه‌دهندگان ترا پیش‌تر گفته بودند، از توکن‌های شبکه جدید برای جبران خسارت هولدرهای لونا و «UST» استفاده می‌شود و امروز صبح هم اولین مرحله از توزیع لوناهای جدید میان هولدرهای خسارت‌دیده برگزار شد؛ اما هر کس باید چه تعداد لونای جدید در این ایردراپ دریافت کرده باشد و توکن‌های دریافتی را چگونه می‌تواند مشاهده کرد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، ارز دیجیتال نوشت : همان طور که توسعه‌دهندگان ترا پیش‌تر گفته بودند، از توکن‌های شبکه جدید برای جبران خسارت هولدرهای لونا و «UST» استفاده می‌شود و امروز صبح هم اولین مرحله از توزیع لوناهای جدید میان هولدرهای خسارت‌دیده برگزار شد؛ اما هر کس باید چه تعداد لونای جدید در این ایردراپ دریافت کرده باشد و توکن‌های دریافتی را چگونه می‌تواند مشاهده کرد؟
به گزارش ارزدیجیتال، بلاک چین جدید ترا که ترا ۲.۰ (Terra ۲.۰) نام دارد، ساعات ۱۰:۳۰ صبح امروز به وقت تهران رسماً راه‌اندازی شد. همان طور که پیش‌تر گزارش شده بود، از توکن‌های شبکه جدید که همان لونا نام دارند، برای جبران خسارت هولدرهای لونا و UST قدیمی استفاده می‌شود. توزیع توکن‌های جدید میان هولدرهای ضررکرده نیز با روش ایردراپ انجام خواهد شد که مرحله اول آن صبح امروز هم‌زمان با راه‌اندازی شبکه جدید انجام شده است.

سؤالی که اکنون ذهن هولدرهای لونا و UST را درگیر کرده، این است که هر شخص به‌طور دقیق باید چه تعداد توکن در جریان این ایردراپ دریافت کرده باشد و چگونه می‌توان توکن‌های دریافت‌شده را مشاهده کرد.

برای پاسخ به این سؤال ابتدا سهم هر گروه از هولدرهای لونا و UST را از این ایردراپ، یک بار دیگر مرور خواهیم کرد و سپس طبق چیزی که تیم توسعه ترا گفته است، به این پرسش پاسخ خواهیم داد که هر هولدر باید دقیقاً چند توکن لونا دریافت کرده باشد و چگونه می‌توان توکن‌های دریافت‌شده را مشاهده کرد.

چه کسانی در ایردراپ لونا شرکت داده شده‌اند و سهم هر گروه چقدر است؟

طبق چیزی که تیم توسعه ترا گفته است، افرادی که قبل از سقوط لونا و UST و همچنین بعد از آن، در کیف پول شخصی یا حساب خود در صرافی‌های ارز دیجیتال لونا یا UST هولد می‌کردند یا اینکه سهام‌گذار این دو توکن بوده‌اند، در ایردراپ امروز شرکت داده شده‌اند.

تاریخ تهیه اسنپ شات (Snapshot) برای هولدرهای قبل از سقوط، روز ۷ مه (۱۷ اردیبهشت) و برای هولدرهای بعد از سقوط، ۲۶ مه (۵ خرداد) است. اسنپ شات روشی برای جمع‌آوری اطلاعات در بلاک چین است که می‌توان با استفاده از آن آمار مربوط به موجودی آدرس‌های مختلف را در زمانی مشخص گردآوری کرد. بنابراین کسانی در این ایردراپ شرکت داده شده‌اند که در روزهای ۱۷ اردیبهشت و ۵ خرداد در کیف پول یا حساب صرافی خود از این دو توکن نگهداری می‌کردند.

به‌گفته تیم توسعه ترا، عرضه کل لوناهای جدید یک میلیارد توکن بوده و قرار است ۳۰۰ میلیون واحد آن به استخری ویژه برای جامعه لونا اختصاص داده شود. ۳۵۰ میلیون توکن به‌مرور بین آن دسته از هولدرهای لونا تقسیم خواهد شد که قبل از سقوط قیمت این ارز دیجیتال از این توکن در حساب صرافی یا کیف پول خود نگهداری می‌کردند و در اسنپ شات روز ۱۷ اردیبهشت نیز هولدر لونا بوده‌اند. ۱۰۰ میلیون واحد بین کاربرانی توزیع می‌شود که پس از سقوط قیمت‌ها اقدام به خرید لونا کرده‌اند و در اسنپ شات روز ۵ خرداد هولدر این ارز دیجیتال بوده‌اند.

۱۰۰ میلیون توکن دیگر سهم آن دسته از هولدرهای UST است که پیش از سقوط، از این استیبل کوین در انکور پروتکل (Anchor Protocol) نگهداری می‌کردند (یعنی هولدر aUST بوده‌اند) و کسانی هم که پس از سقوط اقدام به خرید UST کرده‌اند، در مجموع ۱۵۰ میلیون توکن از عرضه کل لوناهای جدید را در قالب ایردراپ دریافت خواهند کرد. گفتنی است درباره هولدرهای UST هم ملاک برای شرکت‌داده‌شدن در ایردراپ، این است که در تاریخ برگزاری اسنپ‌ شات از این توکن در حساب خود نگهداری کرده باشند.

طبق گفته‌های تیم ترا، هر چهار گروه نام‌برده‌شده ۳۰ درصد از سهم خود را همین امروز و در قالب یک ایردراپ دریافت کرده‌اند و ۷۰ درصد مابقی در طول دو سال آینده و هر ۶ ماه یک بار بین آنها توزیع خواهد شد.

تِرا ۲.۰ راه‌اندازی شد؛ هرکس باید چه تعداد لونای جدید دریافت کرده باشد؟

جدول توضیحات سهم هر گروه در ایردراپ لوناهای جدید.

نکته دیگری که برای شرکت‌کنندگان در این ایردراپ اهمیت دارد، محل نگهداری از لونا یا UST است. تیم ترا پیش‌تر مشخصاً گفته بود به‌دلیل مسائل فنی ممکن است نتوانند اطلاعات تمام هولدرهای لونا یا UST را در اسنپ شات‌های تهیه‌شده جمع‌آوری کنند و به همین خاطر فهرست زیر را منتشر کرده است که در آن نام صرافی‌ها یا پروتکل‌هایی که از این ایردراپ پشتیبانی می‌کنند، آورده شده است.

تِرا ۲.۰ راه‌اندازی شد؛ هرکس باید چه تعداد لونای جدید دریافت کرده باشد؟

فهرست صرافی‌ها و پروتکل‌هایی که از ایردراپ لونا پشتیبانی می‌کنند.

موضع‌گیری صرافی‌های متمرکز نسبت به این ایردراپ از پلتفرمی به پلتفرم دیگر متفاوت است؛ یعنی برخی از صرافی‌ها (داخلی یا خارجی) گفته‌اند از این ایردراپ پشتیبانی می‌کنند و تعدادی هم به کاربران خود اعلام کرده‌اند که در این ایردراپ شرکت نخواهند کرد.

هر کس باید چه تعداد توکن در ایردراپ جدید دریافت کرده باشد؟

طبق مطلبی که تیم توسعه ترا آن را در توییتر خود منتشر کرده است، آن دسته از هولدرهای لونا که قبل از سقوط قیمت‌ها از این ارز دیجیتال نگهداری می‌کردند و واجد شرایط شرکت در ایردراپ هستند، به‌ازای هر یک واحد لونای خود، «۱.۰۳۴۷۳۵۰۷۱» واحد لونای جدید دریافت خواهند کرد که یعنی دریافتی آنها، از نظر تعداد، تقریباً به‌اندازه همان موجودی قبلی‌شان خواهد بود.

درباره هولدرهایی که پس از سقوط اقدام به خرید لونا کرده‌اند، هر کاربر به‌ازای هر یک واحد لونای خود، «۰.۰۰۰۰۱۵۳۰۷۹۲۷» واحد لونای جدید دریافت خواهد کرد که به‌عقیده برخی از کاربران، رقم بسیار کمی است. دریافتی هولدرهای UST پیش از سقوط و بعد از سقوط قیمت‌ها نیز به ترتیب «۰.۰۱۸۲۷۷۱۲۱۴۳» و «۰.۰۲۳۵۴۸۰۰۰۸۴» لونای جدید به‌ازای هر یک UST خواهد بود.

گفتنی است دریافتی امروز هولدرهای لونا و UST باید معادل ۳۰ درصد از سهم کلی آنها از این ایردراپ باشد و مابقی آن، طبق گفته‌های تیم ترا، طی دو سال آینده توزیع می‌شود. برای مثال، اگر شخصی قبل از سقوط لونا هولدر یک واحد لونا بوده و واجد شرایط شرکت در ایردراپ باشد، باید امروز حدود ۰.۳۱ واحد لونای جدید دریافت کرده باشد.

تِرا ۲.۰ راه‌اندازی شد؛ هرکس باید چه تعداد لونای جدید دریافت کرده باشد؟

جدول توضیاحات میزان دریافتی هولدرهای واجد شرایط شرکت در ایردراپ لونا.

ضمن اینکه از طریق پلتفرم «Terrarity» نیز می‌توانید دریافتی خود را در ایردراپ لوناهای جدید محاسبه کنید.

لوناهای دریافت‌شده در ایردراپ را از کجا ببینیم؟

طبق توییت چند دقیقه قبل تیم ترا، کسانی که واجد شرایط شرکت در این ایردراپ هستند، می‌توانند با مراجعه به افزونه مرورگر کیف پول ترا استیشن (Terra Station) یا اکسپلورر شبکه ترا به آدرس «finder.terra.money» و انتخاب شبکه مین نت (Mainnet)، موجودی لوناهای جدید خود را مشاهده کنند. گفتنی است زمان دریافت ایردراپ برای کاربران صرافی‌های متمرکز می‌تواند متفاوت باشد.

برای مثال، بایننس گفته است توزیع لوناهای جدید را دوشنبه این هفته آغاز خواهد کرد و سایر صرافی‌ها نیز ممکن است برنامه متفاوتی داشته باشند. بنابراین، کسانی که واجد شرایط شرکت در این ایردراپ هستند؛ اما از UST یا لوناهای خود در صرافی‌ها نگهداری می‌کردند، باید به اطلاعیه‌های صرافی میزبان خود مراجعه کنند.

تِرا ۲.۰ راه‌اندازی شد؛ هرکس باید چه تعداد لونای جدید دریافت کرده باشد؟

شبکه جدید در اکسپلورر ترا «Mainnet» و شبکه قدیمی «Classic» نام دارد.

جدا از تعداد توکن دریافتی، چیزی که بیشتر از همه حائز اهمیت است، قیمت لوناهای جدید خواهد بود و تا زمانی که صرافی‌ها معاملات این ارز دیجیتال را آغاز نکنند، نمی‌توان گفت هر کاربر دقیقاً چند دلار لونای جدید در این ایردراپ دریافت کرده است.

۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 28639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • س IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 0
      الان ما که ۲۱ اردیبهشت خرید کردیم چقدر لونا میگیریم