باید تغییرات اساسی در ذهن حکمرانان کشور اتفاق بیفتد

مسئولان و مدیران کشور باید ضمن هدایت سرمایه‌ها به بازار سرمایه، نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته و برای تغییر و تحول این حوزه تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ یک کارشناس ارشد بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که آیا اعتماد و قوام کافی برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کشور ایجاد شده است به بورسان گفت: برای ایجاد اقتصاد مردمی در کشور و بازگشت جلب اعتماد مردم، باید بیش از گذشته تلاش کرد.

حسین خزلی عنوان کرد: خوشبختانه مقام‌های ناظر بازارهای مالی کشور جدا از تغییرات دولت، سعی در تغییر رفتار خود شدند و مدیران سازمان بورس هم کنشگری جدیدی را در پیش گرفتند به طوری‌که با برگزاری جلسه‌های مختلف با مراجع تصمیم‌گیری کشور، تصمیم‌های اجتماع بزرگ گرفته و اتفاقات خوبی را برای بازار سرمایه رقم زدند.

این استاد حوزه بازار سرمایه با بیان اینکه مدل حکمرانی اقتصاد مبتنی بر بازار مالی و بورس فرق می‌کند، اظهار کرد: مدل حکمرانی به این صورت است که سرمایه‌های خرد مردمی داخلی و یا خارجی به سمت بازار سرمایه هدایت شده و توسعه اقتصادی از طریق بورس اتفاق می‌افتد.

نگاه خاص حکمرانان و مسئولان به بازار سرمایه

وی با تاکید به اینکه چراغ بورس و شعله بازار سرمایه از طریق این مدل حکمرانی توسط نهادهای اقتصادی، مالی، سیاسی و امنیتی باید روشن نگه داشته شود، افزود: با توجه به اتفاق مهم این روزهای بازار که بسیاری از بانک‌ها، بیمه‌ها و همچنین باشگاه های ورزشی که وارد بازار شده‌اند باعث شده حکمرانان و مسولان کشور نگاه خاصی به بازار داشته باشند.

وی بیان کرد: با ورود باشگاه‌های ورزشی بعد از ۱۰۰ سال به بورس، فوتبال کشور علاوه بر میلیون‌ها طرفدار، صدها هزار سهامدار دارد و مدل تصمیم‌گیری در فوتبال هم تغییر کرده است.

خزلی تاکید کرد: مسئولان و مدیران کشور باید ضمن هدایت سرمایه‌ها به بازار سرمایه، نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته و برای تغییر و تحول این حوزه تلاش کنند.

شیوه و روش مدیریت بورس‌های دنیا

این کارشناس ارشد بازار سرمایه اظهار کرد: یکی از عناصر مهم در بورس‌های دنیا این است که شرکت‌ها صرفا محلی نیستند بلکه از سراسر دنیا پذیرش شده‌اند. علاوه بر اینکه شرکت‌ها از سراسر دنیا هستند، سرمایه‌گذارها هم از سراسر دنیا هستند. بنابراین پیچیدگی و تو در تو شدن سرمایه‌گذارها، مصرف کننده‌ها و اقتصادها باعث شده که برای سیاست‌گذار آن کشور مهم باشد که بازار چگونه عمل می‌کند.

مقام ناظر در بازار سرمایه باید استاندارد و وحدت رویه داشته باشد

وی با اعلام اینکه سیاست‌گذاران کشور باید تعامل با دنیا داشته باشند تا بتوانند اقتصاد کشور را حفظ کنند، گفت: به نظر می‌رسد تغییرات اساسی باید در اقتصاد کشور و ذهن حکمرانان کشور اتفاق بیفتد. با درهای بسته و با تصمیم‌گیری در اتاق‌های دربسته نه تنها اقتصاد بین الملل بلکه اقتصاد داخل کشور را نمی‌توان مدیریت کرد و به آن اعتماد داد.

این استاد حوزه بازار سرمایه تاکید کرد: مقام ناظر در بازار سرمایه باید استاندارد و وحدت رویه داشته باشد و با توجه به اینکه ۹۰ درصد مردم کشور فرق بین سازمان بورس، شرکت بورس و یا بورس و فرابورس را نمی‌دانند باید با آموزش‌های متداول در رسانه‌ها، مطالبه‌گری حرفه‌ای افزایش و میزان دانش، تجربه و مهارت در نخبگان کشور ارتقا یابد.

۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 28623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha