فشار فروش در خوردویی‌ها کار دست بورس داد/ افت۱۱ هزا واحدی شاخص کل + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۱۱۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۵۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز۴ هزار و ۲۵۲ افت داشت. بازار بورس تهران نخستین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل و با نوسانات مثبت آغاز کرد  اما پس از گذشت تنها نیم ساعت و با توجه به فشار فروش سنگین خودرویی ها، خریداران مغلوب فروشندگان شدند و نماگرها به مدار منفی رفتند و در نهایت شاخص کار خود را با افت ۱۱.۱۱۱ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (۷خرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۱۱۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۵۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز۴ هزار و ۲۵۲ افت داشت.  بازار بورس تهران نخستین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل و با نوسانات مثبت آغاز کرد  اما پس از گذشت تنها نیم ساعت و با توجه به فشار فروش سنگین خودرویی ها، خریداران مغلوب فروشندگان شدند و نماگرها به مدار منفی رفتند و در نهایت شاخص کار خود را با افت به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش هم بی توجه به چشم انداز صعودی افزایش قیمت نفت، روندی نزولی را در پیش گرفتند و در پایان نماد شتران در دامنه ۲ درصد منفی، شبندر ۰.۵ درصد منفی و شپنا اندکی بالاتر از صفر تابلو بسته شدند.

بانکی ها هم از معاملاتی منفی برخوردار بودند و در پایان نمادهای وبملت و سامان در دامنه ۱.۵ درصد منفی و وتجارت نزدیک به کف قیمت روزانه بسته شدند، نمادهای وپست و وشهر هم از معدود نمادهای مثبت این گروه بودند. پتروشیمی ها هم با چشم پوشی از رشد نرخ ارز و انتشار گزارش های خوب ماهانه معاملاتی متعادل و با نوسانات محدود را تجربه کردند و نمادهای پترول، پارس و آریا بیشترین حجم را در معاملات این گروه داشتند. خودرویی ها هم پس از آغاز متعادل با فشار فروش سنگین مواجه شدند و در پایان اکثر نمادهای گروه از جمله خودرو، خساپا، وساپا و خگستر با صف فروش بسته شدند.

فلزات اساسی و معدنی هم همسو با کلیت بازار از فضایی پر عرضه برخوردار بود و نمادهای فولاد در دامنه ۱ درصد منفی و فملی مماس بر صفر تابلو بسته شدند.

نمادهای سآبیک و سکرد از جمله تک نمادهای مثبت گروه سیمان بودند. در ارتباطی ها، نماد اسیاتک با صف خرید بسته شد. دارویی ها و سیمانی هم با برتری فروشندگان معامله شدند. غذایی و زراعتی ها نیز در اکثر نمادها منفی بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد ومعادن در قیمت ۵.۸۹۰ ریال و نزدیک به ۱ درصد مثبت اشاره کرد.

افت ۱۱ هزار و ۱۱۰ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۱۱۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۵۳ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۴ هزار و ۲۵۲ واحد افت کرد و به رقم ۴۳۲ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۹۷ هزار معامله به ارزش ۵ هزار و ۷۸۱ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام شپنا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فولاد، خودرو، رمپنا، فارس، کچاد، شستا بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی اسیاتک، سابیک، خودرو، شستا، شپنا، خساپا، فاذر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۹۰ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۹۰ واحد افت، رقم ۲۱ هزار و ۳۹۷ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۶۲ هزار معامله به ارزش حدودی ۳ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام فغدیر، ددانا، دماوند بیشترین تاثیر مثبت و نماد وسپهر، هرمز، آریا، ارفع بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد ددانا، کرمان، بجهرم، فزر، بپیوند، فرابورس، وسپهر است.

انتهای پیام./

۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 28617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha