قیمت خودرو، واقعی تر می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فروش خودرو در بورس کالا باعث شفافیت و واقعی شدن قیمت ها می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ چند روز قبل وانت کارا گروه بهمن برای اولین بار در بورس کالا عرضه شد و ۹۷ میلیون تومان ارزان تر از قیمت بازار آزاد قیمت خورد. با این شرایط به نظر می رسد بر خلاف ادعای دلالان بازار خودرو، ورود خودرو به بورس کالا، قیمت ها را منطقی تر خواهد کرد.  

 علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه بورس همواره با شفافیت همراه است، بیان کرد: با عرضه شدن خودرو در بورس کالا بسیاری از رانت ها از بین خواهد رفت و جلوی فساد گرفته خواهد شد.

وی افزود: کسانی که توانایی مالی بیشتری دارند، خودروهای گران قیمت تر و آنهایی که توانایی کمتری دارند نیز می توانند خودروهای ارزان‌تر بخرند؛ مهم این است که قیمت ها واقعی شود.

وی با اشاره به عرضه کافی خودرو در کشور، گفت: باید عرضه خودرو متناسب با تقاضای بازار باشد، یعنی اگر تولید ما در حد تقاضا نیست باید اجازه دهیم تا خودرو وارد شود البته در این زمینه نیز باید مراقبت تعرفه واردات بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: اگر خودرو را با تعرفه های بالا وارد کنیم در نهایت قیمت تمام شده آن در داخل بسیار بیشتر از قیمت واقعی خواهد بود و دوباره همان شرایط تکرار خواهد شد لذا دولت نباید تعرفه بالایی به خودروهای وارداتی ببندد، در غیر اینصورت واردات نیز چاره کار نخواهد بود و منجر به شکستن قیمت ها نخواهد شد.

رضایی در خاتمه با اشاره به ثبات نسبی بازار سرمایه در ماه های اخیر، اظهار کرد: آقای عشقی چند ماهی است که بر سر کار آمده؛ با اینکه بازار سرمایه بازاری سنگین و متاثر از سایر بازارها است و ساختار پیچیده و شرایط خاصی دارد اما در این مدت شاهد جهش ناگهانی در این بازار نبودیم و بورس حالت عادی خود را طی می کند.

۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 28600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha