عملیات جست و جوی زیر آوارماندگان متروپل امشب پایان می یابد | ویدیو

رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت : عملیات جست و جوی زیر آوارماندگان متروپل تا آخر وقت امروز پایان می پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت: با توجه به حساسیت نشان ندادن دستگاه‌ها و سگ‌های زنده یاب احتمال می‌رود که شمار حبس شدگان زیر آوار کم شده باشد، بنابراین عملیات جست و جوی زیر آوارماندگان متروپل آبادان تا آخر وقت امروز پایان می پذیرد.

نامی گفت: این حادثه تا امروز (پنجم خرداد) ۱۸ فوتی و ۳۷ نفر زخمی داشته که ۳ تن از مصدومان در بیمارستان بستری هستند .

به گفته او بیشترین میزان مصدومان و فوتی ها از روز نخست حادثه تا دیروز از زیر آوار خارج شده اند و کاهش آمار مراجعه شهروندان از روز قبل تا کنون در خصوص احتمال محبوس شدن اعضای خانواده خود در زیر آوار بیانگر این مسئله است.

این مسئول گفت: با به پایان رسیدن عملیات جست و جوی افراد زیر آوار، روند آواربرداری شدت و سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت: از آنجا که دستگاه های تخصصی موجود در محل حادثه، لرزش بخش میانی این ساختمان ۲ قلوی ریزش کرده را در دو روز گذشته نشان می دهد امکان هر لحظه ریزش آن وجود دارد.

او از بیمه شدن تمام ساختمان‌های شعاع ۱۵۰ متری متروپل آبادان و تخلیه ساختمان‌های مسکونی و تجاری در این محدوده خبر داد تا در صورت تخریب متروپل و ریزش آوار بر روی بناهای مجاور تلفات انسانی رخ ندهد.

آقای نامی گفت: پس از پایان روند تخریب ساختمان ۱۰ طبقه آبادان صاحبان املاک آن محدوده می‌توانند با مراجعه به بیمه خسارت تخریب ملک خود را دریافت کنند.

۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 28563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha