عرضه بلوکی سهام دو شرکت بانکی مشتری نداشت

معاون امور بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: عرضه بلوکی سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در بورس مشتری نداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس؛ فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی حدود نیمه خرداد ماه سال جاری در اولین حضور خود در دوره جدید مجلس شورای اسلامی و در گزارشی به نمایندگان مجلس اعلام کرد تا پایان خرداد ماه «وامید» را و تا پایان تیر ماه «وبانک» را از طریق بورس ارائه می‌کنیم.

با توجه به اینکه دو شرکت سرمایه‌گذاری امید با نماد «وامید» زیر مجموعه بانک سپه و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی «وبانک» زیرمجموعه بانک ملی، هر دو در بورس حضور دارند و قرار است، باقیمانده سهام دولت یعنی به نمایندگی از بانک سپه و بانک ملی از طریق بورس ارائه شود، اما این کار تا کنون صورت نگرفته است.

عباس معمارنژاد معاون امور بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی، درباره سهام دولت در «وامید» و همچنین «وبانک» ارائه شد، ‌ گفت: ما باقیمانده سهام دولت را به صورت بلوکی و عمده از طریق بورس ارائه کردیم، اما مشتری پیدا نکرد و به فروش نرسید.  

وی در مورد اینکه آیا بهتر نبود تخفیفی قائل می‌شدید تا مشتری پیدا کند، گفت: ‌عرضه سهام به صورت بلوکی معمولا قدری گران‌تر از سهام به صورت خرد است و همیشه حرف و حدیث‌هایی در مورد عرضه بلوکی وجود دارد که چه کسی آن را خریداری می‌کند و بنابراین عرضه بلوکی این دو سهم دولتی خریدار پیدا نکرد.

معمارنژاد گفت: ‌قرار است باقی سهام دولت در دو شرکت امید و گروه توسعه ملی به غیر از عرضه بلوکی به شکل خرد هم عرضه کنیم، تا همه مردم از این سهم برخوردار شوند.

به گفته وی در حال حاضر سهام شناور و آزاد «وامید» در بورس حدود ۸ درصد است، در حالی که شناوری این سهام در زمان وعده وزیر اقتصاد ۶ درصد بود.

ارزش روز این شرکت آن روز حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بود که تا ۱۳۰ هزار میلیارد تومان هم بالا رفت، ‌ اما اکنون به خاطر افت پیاپی شاخص کل این رقم به ۱۵ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان رسیده است.

ارزش روز شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی «وبانک» به ۳۵ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان رسیده است و سهام آزاد یا شناور آن نیز ۲۰ درصد شده است.

۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 2852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha