استقلال چه زمانی قابل معامله می‌شود؟

مشاور اقتصادی باشگاه استقلال ابراز امیدواری کرد که نماد معاملاتی سهام این باشگاه از یک یا دو روز آینده وارد چرخه معاملات فرابورس شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دنیای اقتصاد؛ علی دولتشاهی، مشاور اقتصادی باشگاه استقلال، درباره آخرین وضعیت سهام این باشگاه در بورس گفت: این باشگاه، همه کارهای قانونی لازم برای بازگشایی نماد «استقلال» را انجام داده و این روند در انتظار تاییدیه‌های لازم از سوی مسئولان بورسی است.

دولتشاهی درباره زمان بازگشایی نماد «استقلال» نیز اظهار کرد که تصور می‌شود این اتفاق تا یک یا دو روز آینده رخ دهد.

این درحالیست که میثم فدایی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران، نیز در ۲۰ اردیبهشت ماه اعلام کرده بود که فرآیند ثبت افزایش سرمایه باشگاه استقلال به پایان رسید. اما پرسپولیس همچنان درگیر این فرآیند است. وی همچنین گفت که فرابورس در تلاش است که بازگشایی این نمادها هم در یک روز باشد.

واریز پول به حساب سرخابی‌ها

حسین امیررحیمی، سرپرست دفتر شرکت‌ها و اماده سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی گفت: وضعیت دو باشگاه متفاوت است. پول در حساب باشگاه استقلال بوده و مجوز ثبت افزایش سرمایه این باشگاه مجددا نزد اداره ثبت، ثبت شد و مجوز خصوصی سازی را هم دریافت کرده است. نماد باشگاه استقلال آماده بازگشایی است تا مردم سهام خود را مبادله کنند. در واقع باشگاه استقلال به پول دسترسی دارد و هیات مدیره می‌تواند این پول را برداشت کند. اما طبق مصوبه هیات مدیره، برداشت این پول نیازمند تشکیل کمیته‌ای است تا مخارج باشگاه اولویت بندی شده و پس از آن پول برداشت شود.

وی در مورد وضعیت باشگاه پرسپولیس توضیح داد: باشگاه پرسپولیس نامه تایید بانک را به سازمان بورس ارائه داده است. بعد از اینکه مجوز اخذ شود، ثبت انجام می‌شود که یک هفته‌ای زمان می‌برد تا  پول قابل برداشت شود. در واقع پول در حساب باشگاه است، اما باید مجوز افزایش سرمایه نزد سازمان ثبت، ثبت شود و مجوز سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس نیز گرفته شود.

۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 28512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha