علت مسمومیت دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) چه بود؟

رئیس سازمان امور دانشجویان درباره مسمومیت غذایی دانشجویان ۲ دانشگاه توضیح داد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان در حاشیه نشست خبری نخستین جشنواره ملی سلامت دانشجویان در جمع خبرنگاران در توضیح علت مسمومیت غذایی خوابگاه دانشجویی که در دو روز اخیر در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه امام صادق(ع) رخ داده گفت: اورژانس علت این مسأله را بیماری گوارشی اعلام کرده است؛ اما امروز هم این اتفاق در خوابگاه دانشگاه امام صادق(ع) رخ داده و به همین دلیل نشست بررسی این موضوع را تشکیل می‌دهیم.
 
وی در پاسخ به اینکه ایا مواد غذایی علت مسمومیت دانشجویان بوده گفت: هنوز این موضوع مشخص نشده مواد غذایی نیز به طور متمرکز در دانشگاه ها توزیع نمی شود و هر دانشگاه متولی تامین غذای دانشجویی خود است.
 
داداش پور خاطر نشان کرد: فقط در دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه هایی که واحدهای دانشگاهی دارند غذاها را به طور متمرکز توزیع می کنند که البته بیشتر این دانشگاه ها مواد اولیه غذایی به واحدها ارسال می کنند.
 
وی در مورد دستور رسیدگی و درمان این دانشجویان گفت: روز گذشته پس از مسمومیت دانشجویان دانشگاه رئیس دانشگاه فرهنگیان شخصا حضور پیدا کرد و دو بیمارستان در درمان این دانشجویان فعال بودند امروز نیز سه بیمارستان دانشجویان امام صادق را پذیرش کردند که بلافاصله به درمان آنها رسیدگی شد.

مسوولان دانشگاه امام صادق(ع): علت ناخوشی دانشجویان مسمومیت نبوده است

رئیس اورژانس تهران گفت: ۳۸ دانشجو در خوابگاه شماره یک دانشگاه امام صادق دچار مسمومیت غذایی شده اند.

یحیی صالح طبری گفت: در خوابگاه شماره یک دانشگاه امام صادق در محدوده بلوار خوردین ۳۸ نفر دچار مسمومیت غذایی شده اند.

رئیس اورژانس تهران گفت: هفت نفر به بیمارستان حضرت رسول، چهار نفر به بیمارستان امام خمینی، ۱۶ نفر به بیمارستان شریعتی، شش نفر به بیمارستان لقمان و پنج نفر به بیمارستان فیروزگر منتقل شده اند.

او افزود: بر اثر بروز این حادثه هفت دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شده اند.

دانشگاه امام صادق(ع) در اطلاعیه ای اعلام کرد: مطابق با نظر پزشکان بیمارستان این عارضه علت ناخوش احوالی دانشجویان نوعی ویروس بوده و مسمومیت غذایی نیست.

مسوولان دانشگاه امام صادق(ع): علت ناخوشی دانشجویان مسمومیت نبوده است

مسوولان دانشگاه با صدور اطلاعیه‌ای درباره علت این امر توضیحاتی ارائه دادند.

در متن این اطلاعیه آمده است:

۱_ مطابق با نظر پزشکان بیمارستان این عارضه، نوعی ویروس بوده و مسمومیت غذایی نیست، همچنین عوارضی بیش از درگیری گوارشی نداشته و به اصطلاح خطرناک نیست.

۲_محیط های خوابگاهی برخی دیگر از دانشگاه های تهران نیز با این ویروس مواجه شده است.

۳- دانشجویانی که به این عارضه مبتلا شده اند و یا علائم آن را دارند، با گواهی پزشک دانشگاه مجاز به عدم حضور در کلاس هستند.

۴- تصمیماتی برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی به منظور جلوگیری از ‌شیوع بیشتر ویروس اتخاذ شده است که از درگاه های معاونت دانشجویی اطلاع رسانی خواهد شد.

۵-از دانشجویان عزیز خواهشمند است دستورالعمل های بهداشتی را رعایت فرمایند.

۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 28510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha